ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МЕДІАСТИЛЮ В ОБРАЗІ ТЕЛЕВЕДУЧИХ ШОУ-ПРОГРАМ

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Гардабхадзе Київський національний університет культури і мистецтв, Україна
  • Валерія Олександрівна Кузнєцова Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157687

Ключові слова:

медіастиль, елементи медійного образу, фактори впливу, імідж телеведучого шоу-програм, морфологічний аналіз-синтез

Анотація

Мета роботи. Важливою складовою іміджу телеведучого є медіа стиль – носій характерних рис медіакультури нового стилю життя. Стаття присвячена аналізу факторів впливу на образ телеведучих шоу-програм і їх використання для формування екранного образу акторів. Методологія дослідження. Застосовано системний підхід до визначення факторів впливу на образ телеведучого і ситуаційне моделювання іміджу актора в умовах творчої студійної атмосфери. Процес моделювання поділений на пасивну й активну фази, де пасивна фаза відіграє роль постачальника вхідних даних. Під час активної фази формуються основні риси образу актора з використанням алгоритму дворівневого морфологічного аналізу-синтезу. На прикладі аналізу чотирьох популярних українських телешоу виявлені типізовані елементи телеведучих програм даного типу і реалізовано моделювання образу ведучих цих програм із застосуванням запропонованої методики. Наукова новизна результатів полягає в методиці моделювання художнього образу телеведучих шоу-програм у цілому, а також в алгоритмі дворівневого аналізу-синтезу характерних елементів медіастилю актора. Вперше систематизовано фактори впливу на формування художнього образу телеведучих шоу-програм, які були покладені в основу методики проектування інноваційного образу актора. Висновки. Проаналізовано характерні риси медіастилю як корпоративної складової медіакультури; показана залежність між характеристиками медіастилю образу ведучого, типом і характером шоу-програм; сформульовані основні фактори впливу на імідж телеведучого шоу-програм, використані у методиці для моделювання іміджу актора. Апробація результатів дослідження реалізована на основі експериментального моделювання образів чотирьох популярних телеведучих з комплексною оцінкою ефективності методики, яка дала позитивні результати.

Біографії авторів

Ірина Анатоліївна Гардабхадзе, Київський національний університет культури і мистецтв

професор кафедри дизайну одягу

Валерія Олександрівна Кузнєцова, Київський національний університет культури і мистецтв

магістрант

Посилання

Vanchenko, T.P. (2014). Technology of modeling cultural programs on television: State and prospect. Available at: [ Аccessed 21.10.2016].

Hardabkhadze, І.А. (2013). Fashion design. Modern clothes: a scientific approach to solving design problems: teaching guide. Kyiv: Vinichenko Publishing House.

Hnatenko, K. (2016). Presenters as mirrors of television channels. Available at: [ Аccessed 21.10.2016].

Goliadkin, N.A. (1995), Television information in the United States: monograph. Moscow: The Institute of Television and Radio Broadcasters Advanced Training.

Zasurskii, Ya.N. (2005). TV-radio broadcasting: History and modernity. Moscow: AspectPress

Kul’pina, P.V. (2016). Research into socio-cultural stereotypes in the TV show «Pust Govoriat» («Let Them Talk»). Available at: [ Аccessed 21.10.2016].

Lisakovskii, I. (2002). Art Culture. Terminology. Concepts. Values: Dictionary-Reference, Moscow: RAGS.

Marhalyk, V. (2016). The image of a TV presenter, its conformity to genre and program subject matter. Available at: [Аccessed 20.02.2017].

Poberezniakova, O. (2004). Television of interaction: Interactive field of communication. Moscow: AspectPress.

Tsimokh, E.P. (2005). Personification of information and the personified image of the presenter as an integral part of television program success. Visnyk KNUKiM : seriia «Mystetstvoznavstvo», [The Bulletin of Kiev National University of Culture and Arts. «Art Science» Series], no. 34, рр.159–164.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-10

Як цитувати

Гардабхадзе, І. А., & Кузнєцова, В. О. (2017). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МЕДІАСТИЛЮ В ОБРАЗІ ТЕЛЕВЕДУЧИХ ШОУ-ПРОГРАМ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (36), 150–165. https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157687

Номер

Розділ

ДИЗАЙН