ФОРМОТВОРЕННЯ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ЖІНОЧОГО КОСТЮМА 70-Х РОКІВ ХХ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157688Ключові слова:
аналіз форми костюма, процес формотворення, розвиток форм одягу, мода 70-х рр. ХХ ст.Анотація
Мета роботи: дослідження передумов і факторів виникнення моди1970-х рр., характеристика популярних образів, стратегій та прийомів формотворення європейського жіночого костюма. Методологія дослідження. Розглянуто наукові роботи, присвячені історії, соціології, історії мистецтва та дизайну костюма. Використано методи соціокультурного, мистецтвознавчого, естетичного та структурно-композиційного аналізу. Застосовано візуальний метод дослідження. Наукова новизна роботи полягає у визначені комплексу основних складових життя суспільства й ступеню їх впливу на процеси формотворчості в 70-х рр. ХХ ст., та виявленні логіки розвитку композиційних, морфологічних і конструктивно-технологічних властивостей форм. Висновки. 70-ті рр. XX ст. характеризувалися великою різноманітністю модних жіночих образів. Загальна форма костюма значно змінювалася під впливом політичних, економічних і соціокультурних подій, наукових розробок того часу. Підвищення загального рівня життя, розвиток виробництва, інформатизація суспільства та активізація діяльності різних субкультур призвели до стихійного формотворення та виникнення дифузного стильового напряму. Принцип гармонії форми був відкинутий, а одяг повністю затвердився як засіб вираження індивідуальності людини.
Посилання
Blackman, C. (2013). 100 Years of Fashion Illustration. Moskva: Azbuka, KoLybry.
Dykhnych, L.P. (2002). The phenomenon of fashion in the socio-cultural processes of the ХХ-th century, Abstract of the PhD diss. (art. sci.). Kyiv National University of Culture and Arts.
Сharlotte Seeling (2000). The century of fashion designers. Moskva: KONEMANN.
Zider, R. (1997). Social History of Family in the Western and the Central Europe (the end of XVIII–XX centuries). Moskva: Humanit. publishing center VLADOS.
Kisil, M.V. (2010). The Concepts of shaping costume in West European design of the ХХ century: sources, development, and trends, Abstract of the PhD diss. (art. sci.). Kharkіv State Academy of the Design and Art.
Kyselova, K.O. (2015). Form-making characteristics of 1950s female costume.Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku [Ukrainian Culture: Past, Present and ways of development], issue. 21, vol 1. pp. 101–109.
Kosareva, E.A. (2006). Fashion XX century. Development of fashion forms of suit. Sankt-Peterburg: Petersburg institute of press.
Lagoda, O.M. (2007). Art-graphic costume peculiarities in fashion design at the end of the XX – the beginning of the XXI century, Abstract of the PhD diss. (art. sci.), Kharkіv State Academy of the Design and Art.
Melnyk, M.T. (2008). Fashion in artistic practices of the 20th century, Abstract of the PhD diss. (art. sci.), Kyiv National University of Culture and Arts. 21 р.
Myhaylov, S.M. (2002). History of design. Moskva: Soyuz dizaynerov Rossii.
Kozlova T.V. (Ed.) (1984). Fundamentals of the theory of fashion design. Moskva: Legprombyitizdat.
Ponomarev M.V. (2010). Modern History of Europe and America, XVI–XIX century. Moskva: Prospekt.
Senko M.V. (2009). Fashion’s image evolution in the context of art’s styles at the end of the ХІХ – to the ХХ century, Abstract of the PhD diss. (art. sci.). Kyiv National University of Culture and Arts.
Crane, Diane (2000). Fashion and Its Social Agendas: Class, Gender, and Identity in Clothing. Chicago University Press.
Entwistle, Joanne (2000). The Fashioned Body: Fashion, Dress and Modern Social Theory. Polity Press.
Raizman, David Seth (2004). History of Modern Design. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall, London : Laurence King Pub.
Fédération française de la couture: wikipedia. Available at: <https://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%A9d%C3%A9ration_fran%C3%A7aise_de_la_couture> [Accessed 20.03.2017]
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Катерина Олександрівна Кісельова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.