ДОЛЯ ПЕРШОТРАВНЯ В КАЛЕНДАРІ ОФІЦІЙНИХ СВЯТ УКРАЇНИ: СКАСУВАННЯ ЧИ РЕКУЛЬТИВАЦІЯ?

Автор(и)

  • Наталія Іванівна Чернишевич Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157694

Ключові слова:

дискусія, Першотравень, свято, історія свята, святково-дозвіллєва культура, календар офіційних свят, радянська спадщина, рекультивація

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов’язане з пошуком нових підходів до трактування свята 1 травня як соціокультурного феномена. Обговорюючи доцільність вилучення Першотравня з календаря офіційних свят України, учасники актуальної дискусії не завжди адекватно, в історико-культурному контексті розглядають його світоглядні характеристики, функціональне призначення й культурно-смислову символіку. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного й історико-логічного методів з використанням елементів соціологічного й естетичного аналізу. Зазначений методологічний підхід дозволяє розширити формат дискусії, розглядати Першотравень не лише в контексті інституту радянських свят, а й в контексті традицій європейської та національної святковості, що знайшли свій яскравий вияв у духовній культурі українського міста. Наукова новизна роботи полягає в поглибленні уявлень про витоки й естетичну природу Першотравня. Висновки. Домінуючим у сьогоденній дискусії є погляд на Першотравень як на рудимент радянської святковості. Розгляд свята під іншим кутом зору – як рекреаційного, що має багатовікову історію, дозволяє осмислити Першотравень як соціокультурний феномен, відкрити нові аспекти його трактування в структурі календаря державних свят України.

Біографія автора

Наталія Іванівна Чернишевич, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства

Посилання

Viatrovych proposed to abolish the holidays of March 8 and May 1. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].

Over the past three years the popularity of May Day has decreased from 10% to 6%. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].

Kokotiukha, A. (2017). The first of May for modern Ukraine is a hybrid holiday. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].

Konovich, A.A. (1990). Theatrical holidays and ceremonies in the USSR. Moscow: Vysshaya shkola.

Kurochkin, O.V. (1983). From the history of mass feasts of feudal and capitalist Kiev. Sviata ta obriady trudiashchykh Kyieva, рр. 33–81.

Mazaev, A.I. (1978). Feast as a socio-artistic phenomenon: The experience of historical and theoretical research. Moscow: Nauka.

Makarov, A.N. (2002). Small encyclopedia of Kyiv antiquity. Kyiv: Dovira.

Life is just a bowl of cherries: how many days off an average Ukrainian has in a year. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].

Riznyk, O. and Hrytsenko, O. (1998). Narysy ukrainskoi populiarnoi kultury [Essays on Ukrainian popular culture], pp. 481–502.

The Federation of Trade Unions of Ukraine calls not to cancel the celebration of May Day as it restricts the constitutional rights of Ukrainians. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].

Shakula, S. (2017). Holidays of the Ukrainian people at the beginning of the 21st century: history of origin and significance in spiritual life. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-06-10

Як цитувати

Чернишевич, Н. І. (2017). ДОЛЯ ПЕРШОТРАВНЯ В КАЛЕНДАРІ ОФІЦІЙНИХ СВЯТ УКРАЇНИ: СКАСУВАННЯ ЧИ РЕКУЛЬТИВАЦІЯ?. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (36), 192–201. https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157694

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВО В МІЖДИСЦИПЛІНАРНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ