ДОЛЯ ПЕРШОТРАВНЯ В КАЛЕНДАРІ ОФІЦІЙНИХ СВЯТ УКРАЇНИ: СКАСУВАННЯ ЧИ РЕКУЛЬТИВАЦІЯ?
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157694Ключові слова:
дискусія, Першотравень, свято, історія свята, святково-дозвіллєва культура, календар офіційних свят, радянська спадщина, рекультиваціяАнотація
Мета роботи. Дослідження пов’язане з пошуком нових підходів до трактування свята 1 травня як соціокультурного феномена. Обговорюючи доцільність вилучення Першотравня з календаря офіційних свят України, учасники актуальної дискусії не завжди адекватно, в історико-культурному контексті розглядають його світоглядні характеристики, функціональне призначення й культурно-смислову символіку. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного й історико-логічного методів з використанням елементів соціологічного й естетичного аналізу. Зазначений методологічний підхід дозволяє розширити формат дискусії, розглядати Першотравень не лише в контексті інституту радянських свят, а й в контексті традицій європейської та національної святковості, що знайшли свій яскравий вияв у духовній культурі українського міста. Наукова новизна роботи полягає в поглибленні уявлень про витоки й естетичну природу Першотравня. Висновки. Домінуючим у сьогоденній дискусії є погляд на Першотравень як на рудимент радянської святковості. Розгляд свята під іншим кутом зору – як рекреаційного, що має багатовікову історію, дозволяє осмислити Першотравень як соціокультурний феномен, відкрити нові аспекти його трактування в структурі календаря державних свят України.Посилання
Viatrovych proposed to abolish the holidays of March 8 and May 1. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Over the past three years the popularity of May Day has decreased from 10% to 6%. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Kokotiukha, A. (2017). The first of May for modern Ukraine is a hybrid holiday. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Konovich, A.A. (1990). Theatrical holidays and ceremonies in the USSR. Moscow: Vysshaya shkola.
Kurochkin, O.V. (1983). From the history of mass feasts of feudal and capitalist Kiev. Sviata ta obriady trudiashchykh Kyieva, рр. 33–81.
Mazaev, A.I. (1978). Feast as a socio-artistic phenomenon: The experience of historical and theoretical research. Moscow: Nauka.
Makarov, A.N. (2002). Small encyclopedia of Kyiv antiquity. Kyiv: Dovira.
Life is just a bowl of cherries: how many days off an average Ukrainian has in a year. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Riznyk, O. and Hrytsenko, O. (1998). Narysy ukrainskoi populiarnoi kultury [Essays on Ukrainian popular culture], pp. 481–502.
The Federation of Trade Unions of Ukraine calls not to cancel the celebration of May Day as it restricts the constitutional rights of Ukrainians. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Shakula, S. (2017). Holidays of the Ukrainian people at the beginning of the 21st century: history of origin and significance in spiritual life. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Наталія Іванівна Чернишевич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.