ДОЛЯ ПЕРШОТРАВНЯ В КАЛЕНДАРІ ОФІЦІЙНИХ СВЯТ УКРАЇНИ: СКАСУВАННЯ ЧИ РЕКУЛЬТИВАЦІЯ?
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.36.2017.157694Ключові слова:
дискусія, Першотравень, свято, історія свята, святково-дозвіллєва культура, календар офіційних свят, радянська спадщина, рекультиваціяАнотація
Мета роботи. Дослідження пов’язане з пошуком нових підходів до трактування свята 1 травня як соціокультурного феномена. Обговорюючи доцільність вилучення Першотравня з календаря офіційних свят України, учасники актуальної дискусії не завжди адекватно, в історико-культурному контексті розглядають його світоглядні характеристики, функціональне призначення й культурно-смислову символіку. Методологія дослідження полягає в застосуванні компаративного й історико-логічного методів з використанням елементів соціологічного й естетичного аналізу. Зазначений методологічний підхід дозволяє розширити формат дискусії, розглядати Першотравень не лише в контексті інституту радянських свят, а й в контексті традицій європейської та національної святковості, що знайшли свій яскравий вияв у духовній культурі українського міста. Наукова новизна роботи полягає в поглибленні уявлень про витоки й естетичну природу Першотравня. Висновки. Домінуючим у сьогоденній дискусії є погляд на Першотравень як на рудимент радянської святковості. Розгляд свята під іншим кутом зору – як рекреаційного, що має багатовікову історію, дозволяє осмислити Першотравень як соціокультурний феномен, відкрити нові аспекти його трактування в структурі календаря державних свят України.Посилання
Viatrovych proposed to abolish the holidays of March 8 and May 1. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Over the past three years the popularity of May Day has decreased from 10% to 6%. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Kokotiukha, A. (2017). The first of May for modern Ukraine is a hybrid holiday. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Konovich, A.A. (1990). Theatrical holidays and ceremonies in the USSR. Moscow: Vysshaya shkola.
Kurochkin, O.V. (1983). From the history of mass feasts of feudal and capitalist Kiev. Sviata ta obriady trudiashchykh Kyieva, рр. 33–81.
Mazaev, A.I. (1978). Feast as a socio-artistic phenomenon: The experience of historical and theoretical research. Moscow: Nauka.
Makarov, A.N. (2002). Small encyclopedia of Kyiv antiquity. Kyiv: Dovira.
Life is just a bowl of cherries: how many days off an average Ukrainian has in a year. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Riznyk, O. and Hrytsenko, O. (1998). Narysy ukrainskoi populiarnoi kultury [Essays on Ukrainian popular culture], pp. 481–502.
The Federation of Trade Unions of Ukraine calls not to cancel the celebration of May Day as it restricts the constitutional rights of Ukrainians. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
Shakula, S. (2017). Holidays of the Ukrainian people at the beginning of the 21st century: history of origin and significance in spiritual life. Available at: [Accessed on 10 September, 2017].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Наталія Іванівна Чернишевич

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.