ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНА ТА УТИЛІТАРНА СКЛАДОВІ ФЕШН ПРОЕКТУ

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Гардабхадзе Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.34.2016.158206

Ключові слова:

методика художнього проектування, інтеграція художньо- естетичних та утилітарних складових, морфологічний аналіз – синтез

Анотація

Стаття присвячена актуальній проблемі пошуку узагальненої методики художнього проектування сучасного одягу, здатної забезпечити органічну інтеграцію художньо-естетичних та утилітарних складових фешн-проекту. Приведено структуру, зміст етапів та алгоритм узагальненої методики художнього проектування сучасного одягу. У ролі механізму інтеграції художньо- естетичного та інженерно-аналітичного підходів до проектування обрано тандем морфологічного аналізу та творчого синтезу, використання якого у структурі узагальненої методики художнього проектування сприяє підвищенню ефективності пошуку інноваційних дизайнерських рішень.

Біографія автора

Ірина Анатоліївна Гардабхадзе, Київський національний університет культури і мистецтв

доцент

Посилання

Бараш Л. А. Аксиологические аспекты дизайна в сфере межсубъектных отношений / Бараш Л. А. // Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. – Тамбов : Грамота, 2011. – № 4 (10) : в 3-х ч. – Ч. II. – C. 16–18.

Безмоздин Л. И. В мире дизайна / Безмоздин Л. И. – Ташкент : Фан, 1990. – 325 с.

Гардабхадзе І. А. Оцінка результатів дизайн-проектів на основі моделі збалансованого трикутника ефективності / Гардабхадзе І. А. // Питання культурології : зб. наук. праць. – вип. 30. – Київ : КНУКіМ, 2014 р. – С. 184–191.

Гардабхадзе І. А. Аналіз факторів підвищення ефективності процесів створення сучасного одягу / Гардабхадзе І. А. // «Вісник» КНУТД. – 2009. – № 6. – С. 119–123.

Гардабхадзе І. А. Дизайн-проектування. Сучасний одяг: науковий підхід до вирішення проблем дизайну [Рекомендовано МОН України як навчальний посібник з курсу «Дизайн-проектування»] / Гардабхадзе І. А. – Київ : «Издательский дом Виниченко», 2013. – 275 с.

Давидова В. В. Опыт системного рассмотрения костюма / Давыдова В. В. // Материалы международной научной конференции. 18 мая 2001 г. Санкт-Петербург. Серия «Symposium». – Вып. № 12. – Санкт-Петербург : Санкт-Петербургское философское общество, 2001. – C. 287–290.

Козлова Т. В. Моделирование и художественное оформление женской и детской одежды / Т. В. Козлова, Л. Б. Рытвинская, З. Н. Тимашева. – [2-е изд., перераб. и доп.]. – Москва : Лёгпромбытиздат, 1990. – 318 с.

Козлова Т. В. Стиль в костюме XX века : учеб. пособ. для ВУЗов / Т. В. Козлова, Е. В. Ильичева. – Москва : МГТУ им. А. Н. Косыгина, 2003. – 160 с.

Коробцева М. А. Проектирование одежды. Импрессивный подход / Коробцева М. А. – Москва : «Гном и Д», 2001. – 160 с.

Косенко О. И. Анализ научных подходов к эволюции формы костюма [Электронный ресурс] / О. И. Косенко. – Режим доступа: http://www.icp-ua.com/ru/node/1249. – Дата доступа 10.02.2012. – Загл. с экрана.

Кузнецова И. А. Импрессивный подход на примере дизайна одежды [Электронный ресурс] / И. А. Кузнецова, Е. В. Бессарабова, С. Л. Тарнавская // Наукові нотатки. – 2008. – Вип. 22. – Т. 2. – С. 176–184. – Режим доступа: http://www.nbuv.gov.ua/ portal/natural/Nn/2002_2009/naunot15.htm. – Дата доступа: 25.03.2012. – Назва з екрана.

Мильман А. Л. Мода как форма театрализации жизни: (эстетические аспекты проектирования костюма) : дис. … канд. искусствоведения: 17.00.16 / А. Л. Мильман. – Москва, 1998. – 184 с.

Петушкова Г. И. Трансформативное формообразование в дизайне костюма / Г. И. Петушкова. – Москва : МГУДТ, 2010. – 201 с.

Пойдина Т. В. Аксиологические аспекты проектной культуры и формирование проектно-компетентной культуры студентов в системе профессионального обучения (дизайн) / Пойдина Т. В. // Известия АлтГУ. – № 2 (82). – Т. 2. – Барнаул : АлтГУ, 2014. – С. 189–193.

Сайт института технической эстетики. Грашин А. А. Утилитарные и эстетические начала в проектном дизайне / А. А. Грашин, В. ф. Рунге [Электронный ресурс]. – режим доступа: www.advtech.ru/vniite/stat21.doc. – дата доступа -15.12.2015. – заглавие с экрана.

Самоненко О. С. Ассоциативно-образный метод проектирования костюма: автореферат дис. … канд. искусствоведения : 17.00.06 – техническая эстетика и дизайн / О. С. Самоненко. – Санкт-Петербург, 2011. – 24 с.

Самоненко О. С. Творчество дизайнера костюма: ассоциативно-образный аспект // Вестник Челябинского государственного университета. – № 17. – Филология. Искусствоведение. Вып. 44 – Челябинск : Изд. ЧГУ, 2010. – С. 180–184.

Секачева О. В. Выявление образно-информационной структуры современной российской моды : дис. … канд. техн. наук : 05.19.07 / О. В. Секачева. – Москва, 1999. – 196 с.

Сидоренко В. Ф. Генезис проектной культуры и эстетика дизайнерского творчества : автореф. дис. на соиск. ученой степ. д-ра искусствоведения : 17.00.06 / В. Ф. Сидоренко .– Москва, 1990. – 32 с.

Тканко З. Моделювання костюма в Україні ХХ століття : навч. посіб. для студ. навч. закл. мистецтва і легкої пром-сті, художників, мистецтвознавців / З. Тканко, О. Коровицький. – Л. : Вид-во «Брати Сиротинські і К», 2000. – 96 с.

Чупріна Н. В. Розробка художньо-технологічних принципів проектування колекції сучасного жіночого костюма на основі українського народного одягу : автореф. дис. на соиск. ученой степ. канд. техн. наук : 05.19.04 / Н. В. Чупріна. – Київ : КНУТД, 2001. – 15 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-06-05

Як цитувати

Гардабхадзе, І. А. (2016). ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНА ТА УТИЛІТАРНА СКЛАДОВІ ФЕШН ПРОЕКТУ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (34), 67–74. https://doi.org/10.31866/2410-1176.34.2016.158206

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО