ЗАВЕРШАЛЬНИЙ ЕТАП РОБОТИ СЦЕНАРНО-РЕЖИСЕРСЬКОГО ТАНДЕМУ Ю. СОЛНЦЕВОЇ - М ВІНЯРСЬКОГО НАД ФІЛЬМОМ «ВІСУНСЬКА РЕСПУБЛІКА»
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158240Ключові слова:
творчий тандем, Юлія Іполитівна Солнцева, Михайло Борисович Вінярський, Київська кіностудія художніх фільмів, «Вісунська республіка», кінорежисер, сценаристАнотація
Мета статті. Реконструювати завершальний етап функціонування сценарно-режисерського тандему Юлії Іполитівни Солнцевої – Михайла Борисовича Вінярського над фільмом «Вісунська республіка» на Київській кінофабриці (кіностудії художніх фільмів). Методологія дослідження полягає в застосуванні методів наукової реконструкції, об'єктивності й історизму. Зазначені методологічні підходи дозволяють відтворити картину культурного процесу на базі архівних даних та виявити історичні та мистецтвознавчі передумови появи та проблематики роботи сценарно-режисерського тандему Юлії Іполитівни Солнцевої - Михайла Борисовича Вінярського над фільмом «Вісунська республіка» на Київській кінофабриці (кіностудії художніх фільмів). Висновки. Підсумовуючи вищевикладене, можна зазначити, що поставлені наукові завдання виконані: досліджено специфіку роботи типового для кінематографа у другій половині 30-х pp. XX ст. феномену парних режисерів, або режисерського тандему, реконструйовано маловідомі сторінки роботи сценарно-режисерського тандему Ю. Солнцева - М. Вінярський над стрічкою «Вісунська республіка»; названі основні причини припинення роботи над цим кінопроектом; вказано на наступний повнометражний художній фільм, над яким почали спільно працювати Ю. Солнцева та М. Вінярський. Тим не менш, перспективи наукових розвідок залишаються великими, оскільки ще недостатньо досліджено початковий етап функціонування сценарно-режисерського тандему Юлії Іполитівни Солнцевої - Михайла Борисовича Вінярського над фільмом «Вісунська республіка». Значення цього дослідження для мистецтвознавства полягає у віднайденні та введенні в науковий обіг здобутий автором новий цінний фактаж з історії українського й радянського кінематографа у 30-х pp. XX ст. На основі маловідомих архівних документів та матеріалів тогочасної кінематографічної преси реконструйовано завершальний етап функціонування сценарно-режисерського тандему Юлії Іполитівни Солнцевої – Михайла Борисовича Вінярського на Київській кінофабриці (кіностудії художніх фільмів).
Посилання
Aheeva, V., Тrumbach, S. (2014). Dovzhenko without make-up: letters, memoirs, archived findings. Kyiv: Komora.
Bezruchko, O.V. (2012). Viniarskyi Mykhailo Borysovych. Archived heritage of Oleksandr Dovzhenko: monograph. Kyiv: КyМU, vol. 7, pp. 71–73.
Borisov, Е. (1937). Studio without screenplays. Kino, October, 4.
Cherevatenko, L. (2005). The Relieved Dovzhenko. KINO–КОLО, no. 25, pp. 108–135.
Cherevatenko, L. (Ed) (1994). Oleksandr Dovzhenko: the chronicle of life. Films. Pictures. Intentions. [to the centenary anniversary of О. P. Dovzhenko]. Kyiv.
Gets, S. (1937). Growing masters of the soviet cinema. Komsomolets Ukrainy, August, 22.
Halytskyi, V., and Dovbyshenko, V. (1937). Two years of promises. More about the fortune of young film directors. Komsomolets Ukrainy, September, 14.
Hаlperin, М. (1937). Targets of the Anniversary Year. Za Bil’shovytskyi Film, February, 10.
Derevianko, Т. (1994). Unpublished letters by Oleksandr Dovzhenko. Dnipro, no. 9/10, pp. 26–37.
Dovzhenko, О. (2013). Diary records, 1939–1956. The Russian archive of Literature and Arts. Kharkiv: Folio.
Dovzhenko, О. (2011). His Yuliana: from epistolary heritage [arr. by V. М. Pryhorovskyi]. Nizhyn: Аspekt-poligraph.
Коrohodskyi, R. (2000). Dovzhenko in thrall: secret services and stories about the Master. Kyiv: Heliocon.
Кrаsіi, М. (1940). To the fellowship of the stage-director and the author. Za Bil’shovytskyi Film, July, 5.
Кudin, V. (2004). Star way. Kyiv: Parliamentary publishing house.
Кudin, V. (2004). Sаshко: fiction and documentary story. Kyiv: ЕКМО.
Маrochko, V.I. (2006). Enchanted by the Desna: historical portrait of О. Dovzhenko. Kyiv: Publishing house of The Kiev-Mohyla Academy.
Мyslavskyi, V.N. (Ed) (2015). Oleksandr Dovzhenko: unknown pages., Kharkiv: Dim Reklamy.
Plysetskyi, М. (1937). Discussing the thematic plans. Za Bil’shovytskyi Film, December, 1.
Popyk, V. (1995). Under the soffits of VChK-DPU-NКVS-NKGB-КGB. Dnipro, vol. 9/10, pp. 21–59.
Popyk, V. (2000). Under the soffits of secret services. Kyiv, p. 406.
Shchudria, М. (2005). Genius of the sincerest pureness. Essays. Explorations. Reviews. Interviews. Publications. Kyiv: Universe.
Shchudria, М. (2004). The sacred moments of enlightment. Dnipro, no. 9/10, pp. 72–79.
Shchudrya, N. (2004). Yulia and her Zaporozhets, Аspekty, 1–7 Оctober, p. 7.
Sverstiuk, E. (2005). Oleksandr Dovzhenko yesterday and today: black-out pages of biography. Lutsk: Teren.
Title of edition (1939). Operative report on Yulia Solntseva. Kyiv, 24 January. Branch archive of the Security Service of Ukraine, F. 11, C. С–836, vol. 2, part 1, pp. 19–21.
Тriaskin, М. (1937). Bone-lazy fellows at Screenplay Department. Za Bil’shovytskyi Film, 4 September.
Тrumbach, S. (2001). Not gone with the wind: Yulia Solntseva’s centenary. Mirror of the week. August, 11–17, no. 30, p. 16.
Тrumbach, S. (2007). Oleksandr Dovzhenko: death of Gods: identifying the author in national time and space. Vinnytsia: Globe-press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Олександр Вікторович Безручко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.