DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158244

СЦЕНІЧНІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ДРАМИ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА «ГРІХ» У ХХ ст.

Марина Василівна Сорока

Анотація


Мета дослідження розглянути особливості сценічного втілення драми В. Винниченка «Гріх» у виставах різних періодів ХХ ст. «Молодого театру» (1919 р.) та Кіровоградського музично-драматичного театру ім. М. Л. Кропивницького (1992 р.). Методологію дослідження складають: біографічний метод (для осмислення впливу життєвих фактів автора драми на його творчість); джерелознавчий (для з’ясування специфіки театральних інтерпретацій «Гріха»); історико-порівняльний (для визначення спільних і відмінних ознак постановок); культурологічний підхід (з метою проведення аналізу із залученням різних контекстів – мистецького, літературного, філософського, соціологічного й ін.). Наукова новизна дослідження полягає у виявленні й уведенні до наукового обігу маловідомих фактів та архівних джерел, пов’язаних з виставами за п’єсою В. Винниченка «Гріх», що розширює уявлення про розвиток українського театрального мистецтва у ХХ ст. Висновки. Режисери Г. Юра та М. Горохов, актори, інші театральні діячі орієнтувалися на глибинний сенс драми В. Винниченка, історико-культурні умови й мистецькі тенденції своїх епох, що у співпраці з індивідуальними художніми рішеннями свідчить про зростаючу увагу українського театру до проблем основ і сутності життя, людської гідності і свободи вибору, оновлення його сценічних форм. Майбутню перспективу дослідження драматургії В. Винниченка визначають експеримент і динаміка концептуально-художніх пошуків театральних діячів України ХХ–ХХІ ст.

Ключові слова


В. Винниченко; Г. Юра; М. Горохов; «Гріх»; драма; режисер; вистава; конфлікт; роль

Повний текст:

PDF

Посилання


Fedir, B. (1919). «The Sin» by V. Vynnychenko. Nova rada, February, 5.

Kerkegor, S. (1993). Fear and trembling. Moscow : Respublika. р. 386.

Kravchuk, P. (2008). Dramaturgy of V. Vynnychenko in stage interpretations by Gnat Yura. Visnyk Lvivskoho natsionalnoho universytetutu im. Ivana Franka. Seriia : Mystetstvoznavstvo, [Bulletin of Lviv Ivan Franko National University. Series: Art Studies], issue. 2, рр. 27–38.

Mykhyda, S. (2002). Following the footsteps of his experiments: the semantic dominants and the poetics of conflict in V. Vynnychenko’s dramaturgy, Kirovohrad: Central-Ukrainian Publishing House.

Personal archive of М. Soroka. Memoirs of Bosyi P. about the play «The Sin»; 4 pages., Manuscript.

Personal archive of М. Soroka. Memoirs of Marko V. about the play «The Sin»; 5 pages., Manuscript.

Vynnychenko, V. (1991). Selected plays. Kyiv: Mystetstvo.

Yura, G. (1991). The Young Theatre. Molodyi teatr: heneza, zavdannia, shliakhy : statti, spohady, materialy [The Young Theater: Genesis, Problems, Paths: articles, memoirs, materials], рр. 169–181.


Пристатейна бібліографія ГОСТ






Copyright (c) 2016 Марина Василівна Сорока

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.