СЦЕНІЧНІ ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ДРАМИ ВОЛОДИМИРА ВИННИЧЕНКА «ГРІХ» У ХХ ст.
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158244Ключові слова:
В. Винниченко, Г. Юра, М. Горохов, «Гріх», драма, режисер, вистава, конфлікт, рольАнотація
Мета дослідження розглянути особливості сценічного втілення драми В. Винниченка «Гріх» у виставах різних періодів ХХ ст. «Молодого театру» (1919 р.) та Кіровоградського музично-драматичного театру ім. М. Л. Кропивницького (1992 р.). Методологію дослідження складають: біографічний метод (для осмислення впливу життєвих фактів автора драми на його творчість); джерелознавчий (для з’ясування специфіки театральних інтерпретацій «Гріха»); історико-порівняльний (для визначення спільних і відмінних ознак постановок); культурологічний підхід (з метою проведення аналізу із залученням різних контекстів – мистецького, літературного, філософського, соціологічного й ін.). Наукова новизна дослідження полягає у виявленні й уведенні до наукового обігу маловідомих фактів та архівних джерел, пов’язаних з виставами за п’єсою В. Винниченка «Гріх», що розширює уявлення про розвиток українського театрального мистецтва у ХХ ст. Висновки. Режисери Г. Юра та М. Горохов, актори, інші театральні діячі орієнтувалися на глибинний сенс драми В. Винниченка, історико-культурні умови й мистецькі тенденції своїх епох, що у співпраці з індивідуальними художніми рішеннями свідчить про зростаючу увагу українського театру до проблем основ і сутності життя, людської гідності і свободи вибору, оновлення його сценічних форм. Майбутню перспективу дослідження драматургії В. Винниченка визначають експеримент і динаміка концептуально-художніх пошуків театральних діячів України ХХ–ХХІ ст.Посилання
Fedir, B. (1919). “The Sin” by V. Vynnychenko. Nova rada, February, 5.
Kerkegor, S. (1993). Fear and trembling. Moscow : Respublika. р. 386.
Kravchuk, P. (2008). Dramaturgy of V. Vynnychenko in stage interpretations by Gnat Yura. Visnyk Lvivskoho natsionalnoho universytetutu im. Ivana Franka. Seriia : Mystetstvoznavstvo, [Bulletin of Lviv Ivan Franko National University. Series: Art Studies], issue. 2, рр. 27–38.
Mykhyda, S. (2002). Following the footsteps of his experiments: the semantic dominants and the poetics of conflict in V. Vynnychenko’s dramaturgy, Kirovohrad: Central-Ukrainian Publishing House.
Personal archive of М. Soroka. Memoirs of Bosyi P. about the play «The Sin»; 4 pages., Manuscript.
Personal archive of М. Soroka. Memoirs of Marko V. about the play «The Sin»; 5 pages., Manuscript.
Vynnychenko, V. (1991). Selected plays. Kyiv: Mystetstvo.
Yura, G. (1991). The Young Theatre. Molodyi teatr: heneza, zavdannia, shliakhy : statti, spohady, materialy [The Young Theater: Genesis, Problems, Paths: articles, memoirs, materials], рр. 169–181.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Марина Василівна Сорока
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.