ІМПРОВІЗАЦІЯ ЯК МЕТОД ВИХОВАННЯ МАЙБУТНЬОГО АКТОРА В СЦЕНІЧНОМУ ПРОСТОРІ

Автор(и)

  • Ніна Володимирівна Шаролапова Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158245

Ключові слова:

імпровізація, видовище, театр, дія, творчість, режисер, педагог, майстерність актора, сцена, студент

Анотація

Мета дослідження: Розглянути малодосліджені проблеми у вітчизняній науці, пов’язані з місцем імпровізації у театральній педагогіці. Методологію дослідження складають: розгляд поняття «імпровізація», її специфіка й місце в сценічній творчості актора (для обґрунтування практичних узагальнень); теоретичний метод прийомів імпровізації (для побудови аналогій розмежування професійної сцени і викладання дисципліни «Майстерність актора» з точки зору використання можливостей імпровізації); історично-порівняльний метод (для аналізу спільних та відмінних жанрово-стилістичних ознак імпровізації). Наукова новизна роботи полягає у розгляді базових функцій сценічної імпровізації з метою вияву специфіки педагогічних підходів до формування розуміння розвитку здібностей в імпровізаційній творчості студентів. Висновки. Доведено, що імпровізація як елемент акторської майстерності – важлива складова методичних підходів до навчання під час формування навичок студентів. Характерною рисою імпровізації є те, що вона дозволяє по-особливому подивитися на звичне у творчому процесі перевтілення. Під час імпровізації майбутнім актором створюється щось абсолютно нове й унікальне, і в цьому її сутність.

Біографія автора

Ніна Володимирівна Шаролапова, Київський національний університет культури і мистецтв

професор кафедри кіно-телемистецтва

Посилання

Berdiaev, N.A. (1993). On the nature of creativity. Moskоw, рр. 117–124.

Bruk, P. (2003). Empty space: There are no secrets. Moskоw: Artist. Producer, Theater.

Krivtcun, O.A. (2001). Aesthetics. Moskоw: Aspect of the press.

Pavi P. (1991). Dictionary of Theater. Moskоw: Progress.

Prozorova, N.I. (2012). Philosophy of theater. St. Petersburg: Center for Humanitarian Initiatives.

Stanislavskii, K.S. (2015). My life in art. Moscow: Eksmo.

Tolshin A. V. (2005). Improvisation in the process of education of the actor. St. Petersburg: St. Petersburg Academy of Theater Arts SPGAT.

Tovstonogov, G.A. (1985). Notes on the theatrical improvisation. Teatr, [Teatr], no. 4, р. 141.

Vasilev, YU.A. (1991). About stage pedagogy LF Makarieva. Iz istorii stcenicheskoi pedagogiki Leningrada (LGITMiK). [From the history of scenic pedagogy of Leningrad (LGITMiK)], рр. 70–93

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-01

Як цитувати

Шаролапова, Н. В. (2016). ІМПРОВІЗАЦІЯ ЯК МЕТОД ВИХОВАННЯ МАЙБУТНЬОГО АКТОРА В СЦЕНІЧНОМУ ПРОСТОРІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (35), 61–68. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158245

Номер

Розділ

ТЕАТР, КІНО, ТЕЛЕБАЧЕННЯ