ТАНЦЮВАЛЬНІ ПЕРФОМАНСИ ЯК МИСТЕЦЬКЕ ЯВИЩЕ

Автор(и)

  • Ольга Степанівна Бойко Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158246

Ключові слова:

танцювальний перфоманс, танець, хореографія, мистецтво постмодерну

Анотація

Мета дослідження – виявити специфіку сценічних та позасценічних танцювальних перфомансів. Методи дослідження поєднують систематизацію підходів до визначення поняття «перфоманс», екстраполяцію теоретичних концепцій перфомансу в площину хореографії, мистецтвознавчий аналіз танцювальних перфомативних практик. Наукова новизна полягає у виявленні морфологічних ознак сценічних та позасценічних танцювальних перфомансів. Висновки. Переважна більшість хореографічних перфомансів сучасності представлена сценічними та поза сценічними театральними акціями, де засоби хореографічного мистецтва (ритмічно організовані рухи та пластика людського тіла) є провідними в об’єднанні з іншими художніми та позахудожніми засобами. Сценічні та позасценічні хореографічні перфоманси, створюючи ілюзію природності (особливо останні), в своїй сутності залишаються театральними формами, оскільки не позбавлені демонстраційності. Орієнтація перфомативного мистецтва на візуальний характер актуалізує хореографічне мистецтво як один з основних засобів подібних художніх форм. У танцювальних перфомансах, присвячених осмисленню тілесності у постмодерному дискурсі, реалізується одне з основних завдань авангардного мистецтва – епатування та шокування публіки. Діапазон рівня композиційної усталеності танцювальних перфомансів нині коливається від хореографічно насичених добре відрепетируваних постановок (сценічні форми), що межують з традиційними хореографічними формами, до гранично імпровізаційних, подекуди втілених досить обмеженим арсеналом хореографічних засобів (зазвичай, позасценічні форми), що межують з хеппенінгом.

Біографія автора

Ольга Степанівна Бойко, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат мистецтвознавства

Посилання

Bezklubenko, S. (2008), Art: terms and concepts: Encyclopedia edition. In 2 vol., vol. 2. Kyiv: Cultural Studies of the Academy of Arts of Ukraine.

Belyakov, N. (2015). The performative aspect of choreography of the beginning of the 21st century. Mezhdunarodnyi studencheskii nauchnyi vestnik [International Student Scientific Bulletin], [online] no. 6. Аvailable at: [Аccessed 05 December 2015].

Manshilin, A. (2013). Ukraine. Different opinions about availability. Sovremennyi tanets postsovetskogo prostranstva [Modern dance of the post-Soviet space], pp. 245–275.

Matveichuk, M. (2015). To the problem of corporality in modern dance. Studii mystetstvoznavchi [Art Studies Studios], nо. 1, pp. 64–69.

Pavis, P. (2016). Dictionary of the Theatre. Lviv: Publishing Center of Ivan Franko National University of Lviv.

Venedyktova, L. (2014). Emancipated viewer. Kurbasivski chytannia [Kurbas Readings], vol. 96, pp. 142–152.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-01

Як цитувати

Бойко, О. С. (2016). ТАНЦЮВАЛЬНІ ПЕРФОМАНСИ ЯК МИСТЕЦЬКЕ ЯВИЩЕ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (35), 69–77. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158246

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО