ФОРМА 12-ТАКТОВОГО БЛЮЗУ ЯК ФЕНОМЕН МУЗИЧНОЇ НЕАКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ XX СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Яніна Олексіївна Журба Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158251

Ключові слова:

блюз, 12-тактовий блюзовий квадрат, неакадемічна музична культура ХХ ст.

Анотація

Мета роботи. дослідити вплив блюзу на неакадемічну музичну культуру XX століття, спираючись на аналіз музичної форми 12-тактового блюзу. Методологічною основою дослідження є системний підхід, який є характерним для культурології, та за допомогою якого можна здійснити різнобічний аналіз неакадемічної музики ХХ ст. Наукова новизна. Розвиток сучасного неакадемічного музичного мистецтва є можливим лише через вивчення його витоків та розвитку. Тому дослідження саме блюзу, як витоку багатьох стилів неакадемічної музичної культури ХХ ст. є вельми актуальним. Висновки. Блюз, зокрема музична форма 12-ти тактового блюзу, дійсно є неординарним та основоположним явищем в неакадемічній музичній культурі ХХ ст. Логіку музичної форми 12-тактового блюзу, ступінь узагальнення досвіду передуючих їй музичних жанрів, її вплив на подальші музичні напрями та стилі можна порівняти навіть не тільки з 8-ми тактовим періодом у класичній музиці, а навіть з формою «сонатного алегро».

Біографія автора

Яніна Олексіївна Журба, Київський національний університет культури і мистецтв

аспірантка

Посилання

Baker, D. (1988). How to Play Bebop. USA: Alfred Music.

Christiansen, C. (2000). Bebop Blues. Fenton: Mel Bay Publications.

Chugunov, Yu. (1997). The Evolution of The Harmonic Language of Jazz. Moscow: Muravey.

Covach, J. (2005). Form in Rock Music: A Primer, Engaging music : essays in music analysis. New York: Oxford University Press.

Haerle, D. (1984). Jazz/Rock Voicings for the Contemporary Keaboard Player. USA: Alfred Music.

Hess, M. (2007). Icons of Hip Hop: An Encyclopedia of the Movement, Music, and Culture. California: Greenwood Press.

Jaffe, A. (1996). Jazz Harmony. Tübingen: Advance Music.

Kholopov, Yu. (2003). Harmony. Theoretical course. St. Petersburg: Lan.

Kollier, D. (1984). The Establishment of Jazz. Popular Historical Scetch. Transl. from Eng. Moscow: Raduga.

Konen, V. (1994). The Third Layer. New Mass Genres in Music of the 20th Century. Moscow: Muzyka.

Korotkov, S. (1996). History of Contemporary Music. Kyiv: Prodiuserskyi Tsentr LAV-studio.

Levine, M. (1995). Jazz Theory Book. Petaluma: Sher Music Company.

Nettles, B. (1987). Harmony 2. California: Berklee College of Music.

Rogachev, A. (2000). A Systemic Course on Harmony of Jazz. Theory and Practice., Moscow: Vlados.

Thomas, O. (1995). Bebop: The Music and Its Players. New York: Oxford University Press.

Tsaler, I. (2012). Popular Music of the 20th Century: Jazz, Blues, Pop, Rock, Country, Folk, Electronic, Soul. Moscow: Mir Entsiklopediy Avanta.

Vincent, R. (1996). Funk. The Music, The People, and The Rhythm of The One. New York: St. Martin’s Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-01

Як цитувати

Журба, Я. О. (2016). ФОРМА 12-ТАКТОВОГО БЛЮЗУ ЯК ФЕНОМЕН МУЗИЧНОЇ НЕАКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ XX СТОЛІТТЯ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (35), 118–128. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158251

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО