ІННОВАЦІЙНІСТЬ ТА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІСТЬ У ФОРМОТВОРЕННІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО КОСТЮМА XX – ПОЧАТКУ XXІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158259Ключові слова:
форма костюма, процес формотворення, дизайн одягу, історія моди, експеримент у моді, інновації в модіАнотація
Мета роботи. Стаття присвячена розгляду питань інноваційності та експерименту в формоутворенні костюма ХХ – поч. ХХІ ст.
Методологія дослідження. Використано методи соціокультурного, мистецтвознавчого, естетичного та структурно-композиційного аналізу. Наукова новизна роботи полягає в виявленні основних етапів і складових, що визначили напрями розвитку експерименту в дизайні одягу. Запропоновано визначення експериментального формотворення в дизайні одягу. Доведено, що експериментальність стала найбільшою цінністю моди сучасності. Висновки. Досліджено розвиток експерименту в формотворенні європейського костюма ХХ – поч. ХХІ ст. Наголошено, що акцент на експеримент робився на певних етапах розвитку суспільства на прикладі політичних, економічних і соціокультурних подій. Наукові розробки, розвиток мистецької думки також значно сприяли актуалізації нових революційних форм одягу. Виділено основні характерні риси інноваційності жіночих образів для різних періодів. Визначено композиційні, морфологічні та конструктивно-технологічні властивості форм. Зазначено, що нині художня, конструктивна, технологічна майстерність поступається оригінальності ідеї, можливості руху навмання, безпосередності вираження, наївності, незакінченості. Прагматизм, конформізм та «споживацтво» призвели до повної відмови від будь-яких жорстких естетичних норм, зникло поняття «модного зразка», поступово воно трансформувалося в поняття «модного напряму» або «модного віяння». Усе це разом зі зростаючою індивідуалізацією (як протидія глобалізації суспільства) створило величезні можливості для естетичного плюралізму та експерименту в галузі дизайну одягу.
Посилання
Сollier, J. (1991). Duke Ellington. Moscow: Raduga.
Dzekonska-Kozlovska, A. (1977). Women’s fashion of the 20th century. Moscow: Legkaya industriya.
Kosareva, E. (2006). Fashion of the 20th century. The development of fashionable attire. Saint-Petersburg: Petersburg institute of press.
Kozlova, T. (Ed.) (1984). Fundamentals of the theory of fashion design. Moscow: Legprombyitizdat.
Fedorova, T. (2011). Experimental shaping in design. PhD diss. Moscow: State Stroganov Academy of Industrial and Applied Arts.
Leventon, M. (2005). Artwear: Fashion and Anti-Fashion. San Francisco: Thames & Hudson.
Lipov, A. (2006). Optical-kinetic art. Search for the new types of shaping. Estetika: Vchera. Segodnya. Vsegda. [Aesthetics: Yesterday. Today. Always], issue 2, рр. 144–161.
Mihailov, S. (2002). History of design. Moscow: Soyuz dizaynerov Rossii.
Sarabyanov, D. (1989). Modern Style. Origins, history of the problem. Moscow: Iskusstvo.
Seeling, С. (2000). The century of fashion designers. Kel’n: KONEMANN.
Turchyn, V. (1993). Through the labyrinths of the avant-garde. Moscow: Izdatel’stvo Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta.
Quinn, B. (2003). The Fashion of Architecture. Oxford: Berg Publishers.
Raizman, D. (2004). History of Modern Design. London: Prentice Hall.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Катерина Олександрівна Кисельова

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.