ІННОВАЦІЙНІСТЬ ТА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІСТЬ У ФОРМОТВОРЕННІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО КОСТЮМА XX – ПОЧАТКУ XXІ СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158259Ключові слова:
форма костюма, процес формотворення, дизайн одягу, історія моди, експеримент у моді, інновації в модіАнотація
Мета роботи. Стаття присвячена розгляду питань інноваційності та експерименту в формоутворенні костюма ХХ – поч. ХХІ ст.
Методологія дослідження. Використано методи соціокультурного, мистецтвознавчого, естетичного та структурно-композиційного аналізу. Наукова новизна роботи полягає в виявленні основних етапів і складових, що визначили напрями розвитку експерименту в дизайні одягу. Запропоновано визначення експериментального формотворення в дизайні одягу. Доведено, що експериментальність стала найбільшою цінністю моди сучасності. Висновки. Досліджено розвиток експерименту в формотворенні європейського костюма ХХ – поч. ХХІ ст. Наголошено, що акцент на експеримент робився на певних етапах розвитку суспільства на прикладі політичних, економічних і соціокультурних подій. Наукові розробки, розвиток мистецької думки також значно сприяли актуалізації нових революційних форм одягу. Виділено основні характерні риси інноваційності жіночих образів для різних періодів. Визначено композиційні, морфологічні та конструктивно-технологічні властивості форм. Зазначено, що нині художня, конструктивна, технологічна майстерність поступається оригінальності ідеї, можливості руху навмання, безпосередності вираження, наївності, незакінченості. Прагматизм, конформізм та «споживацтво» призвели до повної відмови від будь-яких жорстких естетичних норм, зникло поняття «модного зразка», поступово воно трансформувалося в поняття «модного напряму» або «модного віяння». Усе це разом зі зростаючою індивідуалізацією (як протидія глобалізації суспільства) створило величезні можливості для естетичного плюралізму та експерименту в галузі дизайну одягу.
Посилання
Сollier, J. (1991). Duke Ellington. Moscow: Raduga.
Dzekonska-Kozlovska, A. (1977). Women’s fashion of the 20th century. Moscow: Legkaya industriya.
Kosareva, E. (2006). Fashion of the 20th century. The development of fashionable attire. Saint-Petersburg: Petersburg institute of press.
Kozlova, T. (Ed.) (1984). Fundamentals of the theory of fashion design. Moscow: Legprombyitizdat.
Fedorova, T. (2011). Experimental shaping in design. PhD diss. Moscow: State Stroganov Academy of Industrial and Applied Arts.
Leventon, M. (2005). Artwear: Fashion and Anti-Fashion. San Francisco: Thames & Hudson.
Lipov, A. (2006). Optical-kinetic art. Search for the new types of shaping. Estetika: Vchera. Segodnya. Vsegda. [Aesthetics: Yesterday. Today. Always], issue 2, рр. 144–161.
Mihailov, S. (2002). History of design. Moscow: Soyuz dizaynerov Rossii.
Sarabyanov, D. (1989). Modern Style. Origins, history of the problem. Moscow: Iskusstvo.
Seeling, С. (2000). The century of fashion designers. Kel’n: KONEMANN.
Turchyn, V. (1993). Through the labyrinths of the avant-garde. Moscow: Izdatel’stvo Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta.
Quinn, B. (2003). The Fashion of Architecture. Oxford: Berg Publishers.
Raizman, D. (2004). History of Modern Design. London: Prentice Hall.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Катерина Олександрівна Кисельова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.