ІННОВАЦІЙНІСТЬ ТА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІСТЬ У ФОРМОТВОРЕННІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО КОСТЮМА XX – ПОЧАТКУ XXІ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Катерина Олександрівна Кисельова Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158259

Ключові слова:

форма костюма, процес формотворення, дизайн одягу, історія моди, експеримент у моді, інновації в моді

Анотація

Мета роботи. Стаття присвячена розгляду питань інноваційності та експерименту в формоутворенні костюма ХХ – поч. ХХІ ст.

Методологія дослідження. Використано методи соціокультурного, мистецтвознавчого, естетичного та структурно-композиційного аналізу. Наукова новизна роботи полягає в виявленні основних етапів і складових, що визначили напрями розвитку експерименту в дизайні одягу. Запропоновано визначення експериментального формотворення в дизайні одягу. Доведено, що експериментальність стала найбільшою цінністю моди сучасності. Висновки. Досліджено розвиток експерименту в формотворенні європейського костюма ХХ – поч. ХХІ ст. Наголошено, що акцент на експеримент робився на певних етапах розвитку суспільства на прикладі політичних, економічних і соціокультурних подій. Наукові розробки, розвиток мистецької думки також значно сприяли актуалізації нових революційних форм одягу. Виділено основні характерні риси інноваційності жіночих образів для різних періодів. Визначено композиційні, морфологічні та конструктивно-технологічні властивості форм. Зазначено, що нині художня, конструктивна, технологічна майстерність поступається оригінальності ідеї, можливості руху навмання, безпосередності вираження, наївності, незакінченості. Прагматизм, конформізм та «споживацтво» призвели до повної відмови від будь-яких жорстких естетичних норм, зникло поняття «модного зразка», поступово воно трансформувалося в поняття «модного напряму» або «модного віяння». Усе це разом зі зростаючою індивідуалізацією (як протидія глобалізації суспільства) створило величезні можливості для естетичного плюралізму та експерименту в галузі дизайну одягу.

Біографія автора

Катерина Олександрівна Кисельова, Київський національний університет культури і мистецтв

кандидат технічних наук

Посилання

Сollier, J. (1991). Duke Ellington. Moscow: Raduga.

Dzekonska-Kozlovska, A. (1977). Women’s fashion of the 20th century. Moscow: Legkaya industriya.

Kosareva, E. (2006). Fashion of the 20th century. The development of fashionable attire. Saint-Petersburg: Petersburg institute of press.

Kozlova, T. (Ed.) (1984). Fundamentals of the theory of fashion design. Moscow: Legprombyitizdat.

Fedorova, T. (2011). Experimental shaping in design. PhD diss. Moscow: State Stroganov Academy of Industrial and Applied Arts.

Leventon, M. (2005). Artwear: Fashion and Anti-Fashion. San Francisco: Thames & Hudson.

Lipov, A. (2006). Optical-kinetic art. Search for the new types of shaping. Estetika: Vchera. Segodnya. Vsegda. [Aesthetics: Yesterday. Today. Always], issue 2, рр. 144–161.

Mihailov, S. (2002). History of design. Moscow: Soyuz dizaynerov Rossii.

Sarabyanov, D. (1989). Modern Style. Origins, history of the problem. Moscow: Iskusstvo.

Seeling, С. (2000). The century of fashion designers. Kel’n: KONEMANN.

Turchyn, V. (1993). Through the labyrinths of the avant-garde. Moscow: Izdatel’stvo Moskovskogo gosudarstvennogo universiteta.

Quinn, B. (2003). The Fashion of Architecture. Oxford: Berg Publishers.

Raizman, D. (2004). History of Modern Design. London: Prentice Hall.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-12-01

Як цитувати

Кисельова, К. О. (2016). ІННОВАЦІЙНІСТЬ ТА ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНІСТЬ У ФОРМОТВОРЕННІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО КОСТЮМА XX – ПОЧАТКУ XXІ СТОЛІТТЯ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (35), 196–205. https://doi.org/10.31866/2410-1176.35.2016.158259

Номер

Розділ

ДИЗАЙН