КОМУНІКАТИВНА ФУНКЦІЯ КОСТЮМА В УМОВАХ КУЛЬТУРНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Гардабхадзе Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.32.2015.158452

Ключові слова:

соціальні комунікації, соціально-культурні трансформації, костюм як засіб комунікацій, художньо-естетична, утилітарна та соціальна складові комунікативної функції костюма, теорія прогнозування моди

Анотація

Розглянуто особливості комунікативної ролі костюма в гармонізації дизайнерських рішень з особливостями сприйняття одягу споживачами цільової групи. Представлено характеристику періоду соціально-культурних трансформацій та охарактеризовано роль комунікативної функції костюму в цей період суспільного розвитку. Описано потенціал дизайну костюма як носія тенденцій різноманітних напрямків сучасної культури. Обґрунтовано наявність взаємної кореляції між особливостями соціальних комунікацій, суспільними трансформаціями і тенденціями моди. Показано практичну доцільність використання тенденцій, які спостерігаються в еволюції комунікативної функції костюма, в теорії прогнозування моди та в процесі аналізу вектора суспільних трансформацій.

Біографія автора

Ірина Анатоліївна Гардабхадзе, Київський національний університет культури і мистецтв

доцент, професор кафедри теорії та історії мистецтв

Посилання

Багдасарова Н. А. Невербальные формы выражения эмоций в контексте разных культур: универсальное и национальное / Н. А. Багдасарова // Материалы межвузовского семинара по лингвострановедению. МГИМОМИД РФ, 2006. – Москва : МГИМО- Университет, 2006.

Бердник Т. О. Архитектоника костюма. Социокультурная динамика : дис. … канд. философ. наук : 24.00.01 / Т. О. Бердник. – Ростов-на-Дону, 2004. – 147 c.

Бескоровайная Г. П. Научные основы проектирования гармоничной и композиционно- целостной одежды : дис. … д-ра техн. наук : 05.19.04 / Г. П. Бескоровайная. – Москва, 2004. – 416 c.

Винер Н. Информация, язык и общество : в книге Кибернетика, или управление и коммуникация в животном и машине / Н. Винер ; перевод с английского И. В. Соловьева и Г. Н. Поварова. – Москва : Советское радио. – 1968. – 326 с.

Гардабхадзе І. А. Особливості маркетингових комунікацій індустрії моди у сфері дизайну одягу / І. А. Гардабхадзе // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – № 2. – С. 64–77.

Гардабхадзе І.А. Культурна спадщина України в наукових дослідженнях і художній творчості дизайнерів нового покоління / І. А. Гардабхадзе // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті : зб. наук. пр.]. – Харків : ХДАДМ, 2013.– №2. – С. 221– 227.

Горелов И. Н. Невербальные компоненты коммуникации / И. Н. Горелов. – Москва : Наука, 1980. – 238 с.

Гурова О. Ю. Социология моды: обзор классических концепций : Федеральный образовательный портал. Экономика, социология, менеджмент [Электронный ресурс] / О. Ю. Гурова. – Режим доступа : http://ecsocman.hse.ru/data/2011/12/19/1270386284/Gurova.pdf/. – Заглавие с экрана.

Иконникова С. Н. Теория культуры: Учебное пособие / под ред. С. Н. Иконниковой, В. П. Большакова. – Санкт-Петербург : Питер, 2008. – 592 с.

Козлова Т. В. Стиль в костюме XX века / Т. В. Козлова, Е. В. Ильичева. – Москва : МГТУ им. А. Н. Косыгина, 2003. – 160 с.

Коробцева М. А. Проектирование одежды. Импрессивный подход / М. А. Коробцева. – Москва : Гном и Д, 2001. – 160 с.

Морозов В. П. Искусство и наука общения: невербальная коммуникация / В. П. Морозов. – Москва : ИП РАН, Центр «Искусство и наука», 1998. – 189 с.

Поликарпов В. С. Лекции по культурологи / В. С. Поликарпов. – Москва : Гардарика; Экспертное бюро, 1997. – 344 с.

Постанова № 37, 20.01.1997. Про першочергові заходи щодо розвитку національної системи дизайну та ергономіки і впровадження їх досягнень у промисловому комплексі, об'єктах житлової, виробничої і соціально-культурної сфер : станом на 10. 10. 2013 р. [Електронний ресурс] / Кабінет Міністрів України. Київ, 1997. – Режим доступа : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/37-97-%D0%BF/. – Заголовок з екрану.

Сидоренко В. Ф. Генезис проектной культуры и эстетика дизайнерского творчества : автореф. дис. на соиск. ученой степ. д-ра искусствоведения : 17.00.06 / В. Ф. Сидоренко.– Москва, 1990. – 32 с.

Соболева Н. А. Художественно-невербальная коммуникация и ее преломление в дирижерском исполнительстве : автореф. дис.… канд. искусствовед : 05.10.2013 / Н. А. Соболева. – Санкт-Петербург., 2013. – 27 с.

Соколов А. В. Метатеория социальной коммуникации [Электронный ресурс] / А. В. Соколов. – Режим доступа : http://www.gpntb.ru/win/ntb/ntb2001/6/f06_01.htm. – Заглавие с экрана.

Соколов А. В. Общая теория социальной коммуникации / А. В. Соколов. – Санкт-Петербург : Изд-во Михайлова В. А., 2002. – 461 с.

Ягина Л. И. Мода глазами социолога: результаты эмпирического исследования [электронный ресурс] / Л. И. Ягина. – // Журнал социологии и социальной антропологии. 1998. Т. 1. № 2 . – Режим доступа: http://ecsocman.edu.ru/data/223/542/1216/009Yatina.pdf. – Заглавие с экрана.

Barnouw E. Preface / E. Barnow // International Encyclopedia of communication: 4 vols. New York; Oxford: Oxford University Press, 1989. –1960 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-05-10

Як цитувати

Гардабхадзе, І. А. (2015). КОМУНІКАТИВНА ФУНКЦІЯ КОСТЮМА В УМОВАХ КУЛЬТУРНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (32), 37–43. https://doi.org/10.31866/2410-1176.32.2015.158452

Номер

Розділ

МИСТЕЦТВОЗНАВСТВО