КОМУНІКАТИВНА ФУНКЦІЯ КОСТЮМА В УМОВАХ КУЛЬТУРНИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.32.2015.158452Ключові слова:
соціальні комунікації, соціально-культурні трансформації, костюм як засіб комунікацій, художньо-естетична, утилітарна та соціальна складові комунікативної функції костюма, теорія прогнозування модиАнотація
Розглянуто особливості комунікативної ролі костюма в гармонізації дизайнерських рішень з особливостями сприйняття одягу споживачами цільової групи. Представлено характеристику періоду соціально-культурних трансформацій та охарактеризовано роль комунікативної функції костюму в цей період суспільного розвитку. Описано потенціал дизайну костюма як носія тенденцій різноманітних напрямків сучасної культури. Обґрунтовано наявність взаємної кореляції між особливостями соціальних комунікацій, суспільними трансформаціями і тенденціями моди. Показано практичну доцільність використання тенденцій, які спостерігаються в еволюції комунікативної функції костюма, в теорії прогнозування моди та в процесі аналізу вектора суспільних трансформацій.Посилання
Багдасарова Н. А. Невербальные формы выражения эмоций в контексте разных культур: универсальное и национальное / Н. А. Багдасарова // Материалы межвузовского семинара по лингвострановедению. МГИМОМИД РФ, 2006. – Москва : МГИМО- Университет, 2006.
Бердник Т. О. Архитектоника костюма. Социокультурная динамика : дис. … канд. философ. наук : 24.00.01 / Т. О. Бердник. – Ростов-на-Дону, 2004. – 147 c.
Бескоровайная Г. П. Научные основы проектирования гармоничной и композиционно- целостной одежды : дис. … д-ра техн. наук : 05.19.04 / Г. П. Бескоровайная. – Москва, 2004. – 416 c.
Винер Н. Информация, язык и общество : в книге Кибернетика, или управление и коммуникация в животном и машине / Н. Винер ; перевод с английского И. В. Соловьева и Г. Н. Поварова. – Москва : Советское радио. – 1968. – 326 с.
Гардабхадзе І. А. Особливості маркетингових комунікацій індустрії моди у сфері дизайну одягу / І. А. Гардабхадзе // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2012. – № 2. – С. 64–77.
Гардабхадзе І.А. Культурна спадщина України в наукових дослідженнях і художній творчості дизайнерів нового покоління / І. А. Гардабхадзе // Традиції та новації у вищій архітектурно-художній освіті : зб. наук. пр.]. – Харків : ХДАДМ, 2013.– №2. – С. 221– 227.
Горелов И. Н. Невербальные компоненты коммуникации / И. Н. Горелов. – Москва : Наука, 1980. – 238 с.
Гурова О. Ю. Социология моды: обзор классических концепций : Федеральный образовательный портал. Экономика, социология, менеджмент [Электронный ресурс] / О. Ю. Гурова. – Режим доступа : http://ecsocman.hse.ru/data/2011/12/19/1270386284/Gurova.pdf/. – Заглавие с экрана.
Иконникова С. Н. Теория культуры: Учебное пособие / под ред. С. Н. Иконниковой, В. П. Большакова. – Санкт-Петербург : Питер, 2008. – 592 с.
Козлова Т. В. Стиль в костюме XX века / Т. В. Козлова, Е. В. Ильичева. – Москва : МГТУ им. А. Н. Косыгина, 2003. – 160 с.
Коробцева М. А. Проектирование одежды. Импрессивный подход / М. А. Коробцева. – Москва : Гном и Д, 2001. – 160 с.
Морозов В. П. Искусство и наука общения: невербальная коммуникация / В. П. Морозов. – Москва : ИП РАН, Центр «Искусство и наука», 1998. – 189 с.
Поликарпов В. С. Лекции по культурологи / В. С. Поликарпов. – Москва : Гардарика; Экспертное бюро, 1997. – 344 с.
Постанова № 37, 20.01.1997. Про першочергові заходи щодо розвитку національної системи дизайну та ергономіки і впровадження їх досягнень у промисловому комплексі, об'єктах житлової, виробничої і соціально-культурної сфер : станом на 10. 10. 2013 р. [Електронний ресурс] / Кабінет Міністрів України. Київ, 1997. – Режим доступа : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/37-97-%D0%BF/. – Заголовок з екрану.
Сидоренко В. Ф. Генезис проектной культуры и эстетика дизайнерского творчества : автореф. дис. на соиск. ученой степ. д-ра искусствоведения : 17.00.06 / В. Ф. Сидоренко.– Москва, 1990. – 32 с.
Соболева Н. А. Художественно-невербальная коммуникация и ее преломление в дирижерском исполнительстве : автореф. дис.… канд. искусствовед : 05.10.2013 / Н. А. Соболева. – Санкт-Петербург., 2013. – 27 с.
Соколов А. В. Метатеория социальной коммуникации [Электронный ресурс] / А. В. Соколов. – Режим доступа : http://www.gpntb.ru/win/ntb/ntb2001/6/f06_01.htm. – Заглавие с экрана.
Соколов А. В. Общая теория социальной коммуникации / А. В. Соколов. – Санкт-Петербург : Изд-во Михайлова В. А., 2002. – 461 с.
Ягина Л. И. Мода глазами социолога: результаты эмпирического исследования [электронный ресурс] / Л. И. Ягина. – // Журнал социологии и социальной антропологии. 1998. Т. 1. № 2 . – Режим доступа: http://ecsocman.edu.ru/data/223/542/1216/009Yatina.pdf. – Заглавие с экрана.
Barnouw E. Preface / E. Barnow // International Encyclopedia of communication: 4 vols. New York; Oxford: Oxford University Press, 1989. –1960 p.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Анатоліївна Гардабхадзе

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.