ІНФОТЕЙНМЕНТ – ЖАНР НА МЕЖІ ІНФОРМАЦІЇ ТА РОЗВАГИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172672Ключові слова:
інфотейнмент, телевізійний жанр, телевізійні програмиАнотація
Мета дослідження – розглянути телевізійні програми, у яких використовується інфотейнмент; виявити переваги та недоліки цього жанру; проаналізувати використання інфотейнменту та гри в процесі створення телевізійних програм; з’ясувати історичні умови, що спричинили виникнення нового формата; проаналізувати, як зміни торкнулися не тільки принципу відбору інформації, а й способу її подавання. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного, історичного та компаративного методів. Одним з головних методів, який допомагає дослідити феномен інфотейнменту та його особливості, є аналітичний. Компаративний метод дає змогу розглянути проблематику виникнення нового жанру в аспекті порівняння, відстежити сучасні телевізійні програми, виявити його переваги та недоліки. З’ясуванню історичних аспектів розвитку телебачення, що спричинили виникнення нового формату, сприяє історичний метод. Наукова новизна роботи полягає в дослідженні технологій створення екранного видовища та особливостей інфотейнменту як ознаки сучасних медіа і нового формату подавання інформації, а також у проведенні аналізу використання явища інфотейнмент у сучасних телевізійних програмах. Розглянуто його недоліки й переваги, систематизовано практичні знання на основі наукового підходу. Висновки. Розглянуто телевізійні програми сучасного телебачення, у яких використовується інфотейнмент, досліджено особливості його реалізації, проаналізовано використання прийомів розваги та гри в процесі створення телевізійних програм. Виявлено основні тенденції використання інфотейнменту, переваги та недоліки цього жанру, з’ясовано історичні умови, що спричинили виникнення нового формату.
Посилання
Bespamjatnova, G.N. (2005). Informacionnye proekty Leonida Parfenova na NTV [Information projects by Leonid Parfenov at NTV]. Akcenty, no. 1/2, pp 33.
Downey, L. and Kaiser, R. (2013). News about news. Pravo obshchestva znat, [online] Available at: <http://www.imw.org.il/russian/article.phpid312> [Accessed: 3 March 2019].
Kostruba, O. Problemy i mozhlyvosti ukrainskoho infoteinmentu [Challenges and opportunities of the Ukrainian infotainment], [online] Available at: <http://ua.ejoonline.eu/2466/сферивисвітлення/проблеми-і-можливості-українського-інфотейнменту [Accessed: 10 March 2019].
Kutiepov, B. (2013). Sohodni ukrainske telebachennia – tse «rozvazhalivka», «skandalnist»… [Today Ukrainian TV is leisure and skandaluosness]. Detektor media, [online] Available at: <https://detector.media/withoutsection/article/78007/2013-01-08-bogdan-kutepov-sogodni-ukrainske-telebachennya-tse-rozvazhalivka-skandalnist-siski-ipiski/ [Accessed: 10 March 2019].
Kuznetcov, G.V., Tcvik, V.L. and Iurovskii, A.Ia., eds. (2002). Televizionnaia zhurnalistika [TV journalism]. Moscow: MGU Publishing.
Smetanina, S.I. (2002). Media-tekst v sisteme kultury: Dinamicheskie protcessy v iazyke i stile zhurnalistiki kontca XX veka [Media-text in system of culture: dynamic processes in language and style of journalistic at the end of the XX century]. Moscow: Izdatelstvo Mikhailova V.A.
Smirnov, V.V. (2002). Formy veshchaniia: funktcii, tipologiia, struktura radioprogramm [Forms of the bradcasting: functions, typology, structure of the radio program]. Moscow: Aspekt Press.
Symonina, N. (2006). Novitni zhanry ukrainskoi telezhurnalistyky: rozvytok infoteinmentu [Newest genres of Ukrainian TV journalism: development of infotainment], [online] Available at: <http://journlib.univ.kiev.ua/index.php?act=article&article=2101> [Accessed: 3 March 2019].
Zorkov, N.N. (2005). Infotainment on Russian television. RELGA, no. 19(121), [online] Available at: <http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid=735&level1=main&level2=articles> [Accessed: 10 March 2019].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Кристіна Василівна Чорна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.