ІНФОТЕЙНМЕНТ – ЖАНР НА МЕЖІ ІНФОРМАЦІЇ ТА РОЗВАГИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172672

Ключові слова:

інфотейнмент, телевізійний жанр, телевізійні програми

Анотація

Мета дослідження – розглянути телевізійні програми, у яких використовується інфотейнмент; виявити
переваги та недоліки цього жанру; проаналізувати використання інфотейнменту та гри в процесі створення
телевізійних програм; з’ясувати історичні умови, що спричинили виникнення нового формата; проаналізувати,
як зміни торкнулися не тільки принципу відбору інформації, а й способу її подавання. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного, історичного та компаративного методів. Одним з головних методів, який
допомагає дослідити феномен інфотейнменту та його особливості, є аналітичний. Компаративний метод дає
змогу розглянути проблематику виникнення нового жанру в аспекті порівняння, відстежити сучасні телевізійні
програми, виявити його переваги та недоліки. З’ясуванню історичних аспектів розвитку телебачення, що
спричинили виникнення нового формату, сприяє історичний метод. Наукова новизна роботи полягає в дослідженні
технологій створення екранного видовища та особливостей інфотейнменту як ознаки сучасних медіа і нового
формату подавання інформації, а також у проведенні аналізу використання явища інфотейнмент у сучасних
телевізійних програмах. Розглянуто його недоліки й переваги, систематизовано практичні знання на основі
наукового підходу. Висновки. Розглянуто телевізійні програми сучасного телебачення, у яких використовується
інфотейнмент, досліджено особливості його реалізації, проаналізовано використання прийомів розваги та гри
в процесі створення телевізійних програм. Виявлено основні тенденції використання інфотейнменту, переваги та
недоліки цього жанру, з’ясовано історичні умови, що спричинили виникнення нового формату.

Біографія автора

Kristina Chorna, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Bespamjatnova, G.N. (2005). Informacionnye proekty Leonida Parfenova na NTV [Information projects by Leonid

Parfenov at NTV]. Akcenty, no. 1/2, pp 33.

Downey, L. and Kaiser, R. (2013). News about news. Pravo obshchestva znat, [online] Available at: <http://www.imw.

org.il/russian/article.phpid 312> [Accessed: 3 March 2019].

Kostruba, O. Problemy i mozhlyvosti ukrainskoho infoteinmentu [Challenges and opportunities of the Ukrainian

infotainment], [online] Available at: <http://ua.ejoonline.eu/2466/сфери висвітлення/проблеми-і-можливості-

українського-інфотейнменту [Accessed: 10 March 2019].

Kutiepov, B. (2013). Sohodni ukrainske telebachennia – tse «rozvazhalivka», «skandalnist»… [Today Ukrainian

TV is leisure and skandaluosness]. Detektor media, [online] Available at: <https://detector.media/withoutsection/

article/78007/2013-01-08-bogdan-kutepov-sogodni-ukrainske-telebachennya-tse-rozvazhalivka-skandalnist-siski-ipiski/

[Accessed: 10 March 2019].

Kuznetcov, G.V., Tcvik, V.L. and Iurovskii, A.Ia., eds. (2002). Televizionnaia zhurnalistika [TV journalism]. Moscow:

MGU Publishing.

Smetanina, S.I. (2002). Media-tekst v sisteme kultury: Dinamicheskie protcessy v iazyke i stile zhurnalistiki kontca XX veka

[Media-text in system of culture: dynamic processes in language and style of journalistic at the end of the XX century].

Moscow: Izdatelstvo Mikhailova V.A.

Smirnov, V.V. (2002). Formy veshchaniia: funktcii, tipologiia, struktura radioprogramm [Forms of the bradcasting:

functions, typology, structure of the radio program]. Moscow: Aspekt Press.

Symonina, N. (2006). Novitni zhanry ukrainskoi telezhurnalistyky: rozvytok infoteinmentu [Newest genres of

Ukrainian TV journalism: development of infotainment], [online] Available at: <http://journlib.univ.kiev.ua/index.

php?act=article&article=2101> [Accessed: 3 March 2019].

Zorkov, N.N. (2005). Infotainment on Russian television. RELGA, no. 19(121), [online] Available at: <http://www.relga.

ru/Environ/WebObjects/tgu-www.woa/wa/Main?textid=735&level1=main&level2=articles [Accessed: 10 March 2019].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-05

Як цитувати

Chorna, K. (2019). ІНФОТЕЙНМЕНТ – ЖАНР НА МЕЖІ ІНФОРМАЦІЇ ТА РОЗВАГИ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (40), 27–32. https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172672

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО