DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172673

СТУДІЯ ЗВУКОЗАПИСУ «SKYWALKER SOUND» ЯК РОЗРОБНИК ЗВУКОВОГО ДИЗАЙНУ

Oleksandr Chuprynskyi

Анотація


У статті досліджується діяльність американської студії «SKYWALKER SOUND» як розробника звукового
дизайну в сфері кінематографу.
Моделювання звукової атмосфери, розробка стилю звучання та створення саунд ефектів для аудіовізуального
твору. Звуковий дизайн – це створення спеціальних звукових ефектів, аналогів яких в природі не існує.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше виявлено основні принципи та критерії поняття
звукового дизайну на прикладі студії звукозапису «SKYWALKER SOUND». Методологія дослідження складає
сукупність базових принципів: об’єктивності, історизму, системності, багатофакторності, комплексності, а для
досягнення мети – використані методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний,
статистичний, логіко-аналітичний. Висновки. Поняття «звуковий дизайн» необхідно вводити в науковий обіг
вітчизняного музикознавства – присвячувати цьому феномену наукові дослідження, проводити відповідні
конференції. Сьогодні варто приділяти більше уваги явищу звукового дизайну в межах музичної науки та музичної
освіти.

Ключові слова


звук; звуковий дизайн; студія звукозапису; звукозапис; «Skywalker Sound»

Повний текст:

PDF

Посилання


Aldoshyna, I.A. (2006). Muzykalʼnaya akustika [Musical acoustics]. St. Petersburg: Kompozitor.

Cancellaro, J. (2006). Exploring Sound Design for Interactive Media. NY : Delmar Learning.

Denikin, A.A. (2019). K voprosu o specifike zvukovogo dizajna kino [On the issue of specific cinema sound design]. Available

at: <http://blog.media-musicjournal.com/?p = 99> [Accessed: 15.03.2019].

Farnell, A. (2010). Designing Sound. Cambridge: MIT Press.

Hicks, M. (2019). Audio Compression Basics. Available at: <http://www.uaudio.com/blog/audio-compression-basics/>

[Accessed: 08. 02. 2019].

Holgman, T. (2000). 5.1 Surround Sound: Up and Running. Focal Press.

Kinus, Yu.G. (2011). Dzhaz. Istoki i razvitie [Jazz. Origins and development]. Rostov-na-Donu : Feniks.

McCarthy, B. (2013). Sound Systems: Design and Optimization: Modern Techniques and Tools for Sound System Design and

Alignment. Focal Press.

Miranda, E. (2002). Computer Sound Design: Synthesis techniques and programming (Music Technology). Focal Press.

Ric, V. (2008). The Sound Effects Bible: How to Create and Record Hollywood Style Sound Effects. Michael Wiese

Productions. 327 p.

Sonnenschein, D. (2001). The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michael Wiese Productions.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Алдошина И. А. Музыкальная акустика. Санкт-Петербург: Композитор, 2006. 720 с.

2. Деникин А. А. К вопросу о специфике звукового дизайна кино. URL: http://blog.media-musicjournal.com/?
p=99 (дата обращения: 15.03.2019).

3. Кинус Ю. Г. Джаз. Истоки и развитие. Ростов-на-Дону: Феникс, 2011. 491 с.

4. Cancellaro J. Exploring Sound Design for Interactive Media. NY: Delmar Learning, 2006. 257 р.

5. Farnell A. Designing Sound. Cambridge: MIT Press, 2010. 688 р.

6. Hicks M. Audio Compression Basics. Available at: <http://www.uaudio.com/blog/audio-compression-basics/>
[Accessed: 08. 02. 2019].

7. Holgman T. 5.1 Surround Sound: Up and Running. Focal, 2000. 267 p.

8. McCarthy B. Sound Systems: Design and Optimization: Modern Techniques and Tools for Sound System Design and
Alignment. Focal Press, 2013. 539 p.

9. Miranda E. Computer Sound Design: Synthesis techniques and programming (Music Technology). Focal Press,
2002. 257 p.

10. Ric V. The Sound Effects Bible: How to Create and Record Hollywood Style Sound Effects. Michael Wiese
Productions, 2008. 327 p.

11. Sonnenschein D. The Expressive Power of Music, Voice and Sound Effects in Cinema. Michael Wiese Productions,
2001. 245 р.





Copyright (c) 2019 Олександр Сергійович Чупринський

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.