СПЕЦИФІКА ІНТЕГРУВАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ФІЗИЧНОГО ТЕАТРУ В СУЧАСНІ ІНСЦЕНІЗАЦІЇ ТВОРІВ КЛАСИЧНОЇ ДРАМАТУРГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172676Ключові слова:
фізичний театр, театральний простір ХХІ ст., інсценізація, класичні пʼєси, засоби акторської виразностіАнотація
Мета статті – визначити специфіку застосування форм і методів фізичного театру в сучасних інсценізаціях творів класичної драматургії. Методологія дослідження. Наукові положення статті аргументовані на рівні сукупності таких наукових методів: емпірико-теоретичного – для опрацювання мистецької фактологічної бази дослідження, компаративного – для порівняльного аналізу детермінант сучасної сценографії із класичними зразками театральних постановок, систематизації та узагальнення – для визначення закономірностей, що визначають специфіку взаємодії традицій і новаторства в розвитку сучасного театру. Наукова новизна полягає у виявленні специфіки інтеграції та функціонування в сучасних театральних постановках форм і методів фізичного театру в контексті превалюючих тенденцій розвитку театрального мистецтва ХХІ ст. Висновки. Елементи фізичного театру в сучасних інсценізаціях класичних пʼєс значно розширюють межі драматичного театру, сфокусованого на діях. Відповідно, якщо твори класичної драматургії виражають символи, акцентують увагу на діях та відриваються від реалізму, методи фізичного театру є одними з важливих засобів інноваційної інсценізації відомих театральних пʼєс в умовах сценічного простору ХХІ ст.
Посилання
Callery, D. (2001). Through the body – A practical Guide to Physical Theatre. London: Nick Hern Books; New York : Routledge.
Hurley, E. (2010). Тheatre and feeling. New York : Palgrave Macmillan.
Keefe, J. and Murray, S. (2007). Physical Theatres – A critical Introduction. Abingdon: Routledge.
Lecoq, J. (2011). The moving body (Le Corps poetique): Teaching crietive theatre. London : Bloomsbury.
Moschochoriti, R. (2009). Physical theatre as an approach to contemporary stagings of classical Greek tragedy. D.Ed. School of Arts Brunel University.
Murray, S. (2017). Jacques Lecoq. London : Routledge.
Reed, A. (1993). Theatre and everyday life an ethics of performance. London : Routledge.
Sanders, V. (1988). Dancing and the Dark Soul of Japan: An Aesthetic Analysis of «Butō». Asian Theatre Journal, no. 5(2), рр. 152.
Vervain, Ch., Wiles, D. (2001). The masks of Greek tragedy as point of departure for modern performance. New Theatre Quarterly 67, vol. 17, issue 3, рр. 254–272.
Vislova, A.V. (2012). Kul’turnyye industrii i teatr [Cultural industries and theater]. Kul’turologicheskiy zhurnal, no. 1(7). Available at: <http://www.cr-journal.ru/rus/journals/115.html&j_id=9> [Accessed: March 1, 2019].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Антон Сергійович Меженін
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.