ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНЕРА

Автор(и)

  • Тетяна Олександрівна Божко Київський національний університеткультури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0001-5696-1941
  • Ярослав Юрійович Гордійчук Київський національний університеткультури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-6740-2675

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172699

Ключові слова:

художньо-образне мислення дизайнера, свідомість проектувальника, чинники впливу

Анотація

Мета дослідження – виявити сукупність чинників формування образного мислення дизайнера, необхідних для генерування значної кількість проектних пропозицій та аргументації різних варіантів утілення обʼєктів проектування; з’ясувати механізми відбору й застосування реалізованих в проектах образів та символів. Методи дослідження. Для поглибленого дослідження чинників формування образного мислення дизайнера застосовано методи аналізу й синтезу, порівняння й абстрагування, що дало змогу виділити сутнісні складники кожного із чинників впливу та виявити специфічні риси їхньої взаємодії. Наукова новизна. У дослідженні вперше встановлено обʼєктивну й цілісну картину щодо умов і вимог до проектної діяльності фахівців із графічного дизайну, осмислено специфіку створення образів у свідомості дизайнера відповідно до існуючих чинників та виявлено наявність синергічного ефекту взаємодії різнохарактерних чинників, які впливають на ефективність і продуктивність роботи дизайнера. Висновки. Формування й розвиток художньо – образного мислення дизайнерів є одним із найважливіших завдань вищої професійної школи, для вирішення якої необхідно розробити нові педагогічні технології, що базуються на найбільш значимих досягненнях комплексу наук: педагогіки, психології, філософії, сучасних інформаційних, поліграфічних та пакувальних технологій. Для ефективного формування й розвитку художньо-образного мислення дизайнера треба використовувати структурно-комплексний підхід та забезпечувати інтегрований вплив усіх виявлених у дослідженні чинників.

Біографії авторів

Тетяна Олександрівна Божко, Київський національний університеткультури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, доцент

Ярослав Юрійович Гордійчук, Київський національний університеткультури і мистецтв

Асистент

Посилання

Abyzov, V.A. (2009). Teoriia rozvytku arkhitekturno – budivelnykh system [Theory of Development of Architectural and Building Systems]. Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts.

Avramenko, E.O. (1997). Psikhologicheskie osobennosti stanovleniya profes – sionalʼnoi pamyati dizainerov [Psychological Peculiarities of the Formation of Professional Memory of Designers]. D.Ed. Kharkiv Ukrainian Engineering Academy.

Bertin, J. (1981). Graphics and Graphic Information Processing. Berlin: Walter de Gruter.

Bozhko, T.O. (2011). Metodychni osnovy udoskonalennia proektuvannia produktsii hrafichnoho dyzainu [Methodical Backgrounds of Improvement of Graphic Design Planning]. D.Ed. Kyiv: Kyiv National University of Culture and Arts.

Chuieva O.V. (2014). Proektno-khudozhnii instrumentarii dyzainu suchasnykh spozhyvchykh pakuvan [Project and Creative Tools of Modern Consumer Packaging Design]. D.Ed. Kyiv National University of Culture and Arts.

Danilov, K.S. (1999). O soderzhanii kategorii «esteticheskoe» i «tsennostnoe» [To the Issue of Content of the Concepts “aesthetical” and “valuable”]. Voprosyi iskusstvoznaniya i kulturologii, no.1, pp. 93–95.

Danylenko, V.Y. (1999). Dyzainerska osvita Ukrainy u Yevropeiskomu konteksti [Designer Education of Ukraine in the European Context]. Visnyk Lvivskoi akademii mystetstv, Special issue, pp. 173–177.

Golitsyn, G.A. (1990). Garmoniya i algebra zhivogo [Harmony and Algebra of Living Beings]. Moscow: Znanie.

Harris, R. (2001). Psihologiya massovyih kommunikatsiy [Psychology of Mass Communication]. St. Petersburg: Praym- EVROZNAK.

Kagan, M. S. (1965). Morfologiya iskusstva [Morphology of the Art]. Moscow: Iskusstvo.

Koveshnikova, N.A. (2009). Dizain: istoriya i teoriya [Design: History and Theory]. Moscow: Publisher «Omega-L».

Krasko, T.I. (2002). Psikhologiya reklamy [Psychology of Advertisement]. Harkov: Studtsentr.

Krylov, I. (1998). Marketing (Sotsiologiya marketingovykh kommunikatsii) [Marketing (The Sociology of Marketing Communication)]. Moscow: Tsentr.

Lehenʼkyi, Y.G. (2000). Dyzain. Kulturolohiia ta estetyka. [Design. Cultural Studies and Aesthetics]. Kyiv: Kyiv National University of Technology and Design.

Lesniak, V.I. (2009). Graficheskii dizain (osnovy professii) [Graphic Design (the Basics of the Profession)]. Kyiv: Bios Design Book.

Mol, A. (1966). Teoriya informatsii i esteticheskoe vospriyatie [Theory of Information and Aesthetical Perception]. Translated from French by B. A. Vlasyuka, Moscow: Mir.

Pavlovskaya, E.E. (2003). Dizain reklamy. Pokolenie NEXT [Design of Advertisements. Generation NEXT]. St. Petersburg: Piter.

Pocheptsov, G.G. (2003). Teoriia komunykatsii. [Theory of Communication]. Kyiv: Refl-buk. Vakler.

Pubinshtein, S.L. (2002). Osnovy zahalnoi psykholohii. [Basics of General Psychology]. St. Petersburg: Piter.

Pushonkova, O.A. (2006). Dynamika form vizualnoi reprezentatsii (estetychnyi aspekt [Dynamics of Forms of Visual Reptresentation (Asthetical Aspect)] D.Ed. Cherkaskyi nationalnyi universytet im. Bohdana Khmelnytskoho.

Rozenson, I. A. (2008). Osnovyi teorii dizayn [Basics of Theory of Design]. St. Petersburg: Piter.

Solovev, Y.B. ed. (1983) Metodika khudozhestvennogo konstruirovaniya [Methods of Styling Design]. Moscow: All-Union Scientific Research Institute of Technical Aesthetics.

Sukhotin, B.V. (1983). Klassifikatsiya i smyisl [Classification and Meaning]. Problemyi strukturnoy lingvistiki, рр. 52–65.

Sydorenko, V. (1984). Genezis proektnoy kulturyi [Genesis of Project Culture]. Voprosyi filosofii, no. 2, рр. 86–99.

Sydorenko, V.F. (1990). Genezis proektnoy kulturyi i estetika dizaynerskogo tvorchestva [Genesis of Project Culture and Aesthetics of Design Creativity]. D.Ed. Moscow: All – Union Scientific Research Institute of Technical Aesthetics.

Tasalov, V. (1991). Teoriya dizayna i proektnaya kultura [Theory of Design and Project Culture]. Tehnicheskaya estetika, no. 7, рр. 10–12.

Volkov, S.A. (2004). Printsipy i mekhanizmy tvoreniya v prirode i tvorchestve cheloveka [Principles and Mechanisms of Creation in Nature and in Human Creative Work]. Lichnost i Kultura, no. 3, рр. 27–31.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-05

Як цитувати

Божко, Т. О., & Гордійчук, Я. Ю. (2019). ЧИННИКИ ФОРМУВАННЯ ОБРАЗНОГО МИСЛЕННЯ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНЕРА. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (40), 167–176. https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172699

Номер

Розділ

ДИЗАЙН