АУГМЕНТАЦІЯ РЕАЛЬНОСТІ ЯК ФАКТОР ЗАРОДЖЕННЯ ТРЕНДІВ В ФЕШН-ІНДУСТРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172703Ключові слова:
віртуальна реальність, аугментована реальність, тенденції моди, точки впливу, тренд-генератор, тренд-акселераторАнотація
Мета роботи – визначити потенціал впливу технологій віртуальної/аугментованої реальності (VR/AR) на формування тенденцій моди і розвиток інших напрямів діяльності фешн-індустрії; проаналізувати ролі технологій VR/AR як тренд-генераторів та тренд-акселераторів фешн-ринку та визначити механізми їхнього впливу на генерацію інноваційних дизайнерських рішень. Методологія дослідження ґрунтується на системному підході до визначення впливу технологій VR/AR на розвиток фешн-індустрії; історіографічний аналіз динаміки розвитку технологій VR і AR засвідчив, що вони активно впроваджуються в усі етапи життєвого циклу фешн-продукту; дослідження перспектив застосування цих технологій та результатів їхнього впливу на фешн-індустрію виконано із прив’язкою «точок впливу» технологій до кожного етапу. Наукова новизна полягає у визначенні механізмів впливу VR/AR технологій на всі етапи життєвого циклу фешн-продукту. Сформульовано поняття «тренд- генератор» і «тренд-акселератор» моди. З’ясовано, що тренди моди зароджуються не під впливом самих VR/AR технологій, а як асоціації з характерними образами, для яких ці технології є медіасередовищем. Тобто технології VR/AR є не тренд-генераторами, а тренд-акселераторами моди, технологічними трендами фешн-ринку та носіями образів, які мають трендутворюючий потенціал моди. Висновки. Доведено, що технології VR/AR стали трендами розвитку технологічних напрямів фешн-індустрії. Використання впливу потужного машинного інтелекту на розум і креативність людини може дати плідні результати за умов відсутності придушення уяви автора – генератора ідей. Доцільність залучення VR/AR на етапі проектування дизайн-артефактів полягає в розширенні граней генерації образних ідей. Оскільки технологія AR створює умови генерації інноваційних образів фешн- об’єктів, а генерація образів, своєю чергою, створює умови для виникнення фешн-трендів, зроблений висновок, що технологія AR може бути зарахована до потенційних тренд-акселераторів.
Посилання
Berg, A., Heyn, M., Hunter, E., Rölkens, F., Simon, P. and Yankelevich, H. (2018). Measuring the fashion world. McKinsey & Company. [online]. Available at: <https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/measuring-the-fashionworld> [Accessed 17.03.2019].
Gallery. (2018). Mercedes-Benz Fashion Week Australia. [online]. Available at: <http://mbfashionweek.com/gallery> [Accessed 17.03.2019].
MBFWRussia Fashion Series. (2018). Mercedes-Benz Fashion Week Russia. [online]. Available at: <http://mercedesbenzfashionweek.ru/designers> [Accessed 17.03.2019].
Milk, Ch. (2016). The birth of virtual reality as an art form. TED. [online]. Available at: <https://www.ted.com/talks/chris_milk_the_birth_of_virtual_reality_as_an_art_form> [Accessed 17.03.2019].
Skrynnikova, A. (2017). Vse, chto nuzhno znat pro VR/AR-tekhnologii [Everything you need to know about VR / AR technology]. Rusbase. [online]. Available at: <https://rb.ru/story/vsyo-o-vr-ar/> [Accessed 10.03.2019].
Solution for the fashion business life cycle. (2018). Gerber Technology. [online]. Available at: <https://www.gerbertechnology. com/fashion-apparel> [Accessed 17.03.2019].
Technology. (2018). Avametric. [online]. Available at: <https://www.avametric.com/technology> [Accessed 10.03.2019].
The state of fashion 2019: A year for awakening. (2018). McKinsey & Company. [online]. Available at: <https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/the-state-of-fashion-2019-a-year-of-awakening> (Accessed 17.03.2019).
VR showcase for Ukrainian Fashion Week. (2018). Skywell Software. [online]. Available at: <https://skywell.software/portfolio/vr-showcase-for-ukrainian-fashion-week/> (Accessed: 17.03.2019].
Zhuravleva, N. (2015). Novye vozmozhnosti: VR-tekhnologii na Nedele mody Mercedes-Benz v Moskve [New features: VR technology at the Mercedes-Benz Fashion Week in Moscow]. New Retail. [online]. Available at: <https://new-retail.ru/tehnologii/novye_vozmozhnosti_vr_tekhnologii_na_nedele_mody_mercedes_benz_v_moskve_8312/> [Accessed 10.03.2019].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Ірина Анатоліївна Гардабхадзе
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.