АУГМЕНТАЦІЯ РЕАЛЬНОСТІ ЯК ФАКТОР ЗАРОДЖЕННЯ ТРЕНДІВ В ФЕШН-ІНДУСТРІЇ

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Гардабхадзе Київський національний університеткультури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-8899-3267

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172703

Ключові слова:

віртуальна реальність, аугментована реальність, тенденції моди, точки впливу, тренд-генератор, тренд-акселератор

Анотація

Мета роботи – визначити потенціал впливу технологій віртуальної/аугментованої реальності (VR/AR) на формування тенденцій моди і розвиток інших напрямів діяльності фешн-індустрії; проаналізувати ролі технологій VR/AR як тренд-генераторів та тренд-акселераторів фешн-ринку та визначити механізми їхнього впливу на генерацію інноваційних дизайнерських рішень. Методологія дослідження ґрунтується на системному підході до визначення впливу технологій VR/AR на розвиток фешн-індустрії; історіографічний аналіз динаміки розвитку технологій VR і AR засвідчив, що вони активно впроваджуються в усі етапи життєвого циклу фешн-продукту; дослідження перспектив застосування цих технологій та результатів їхнього впливу на фешн-індустрію виконано із прив’язкою «точок впливу» технологій до кожного етапу. Наукова новизна полягає у визначенні механізмів впливу VR/AR технологій на всі етапи життєвого циклу фешн-продукту. Сформульовано поняття «тренд- генератор» і «тренд-акселератор» моди. З’ясовано, що тренди моди зароджуються не під впливом самих VR/AR технологій, а як асоціації з характерними образами, для яких ці технології є медіасередовищем. Тобто технології VR/AR є не тренд-генераторами, а тренд-акселераторами моди, технологічними трендами фешн-ринку та носіями образів, які мають трендутворюючий потенціал моди. Висновки. Доведено, що технології VR/AR стали трендами розвитку технологічних напрямів фешн-індустрії. Використання впливу потужного машинного інтелекту на розум і креативність людини може дати плідні результати за умов відсутності придушення уяви автора – генератора ідей. Доцільність залучення VR/AR на етапі проектування дизайн-артефактів полягає в розширенні граней генерації образних ідей. Оскільки технологія AR створює умови генерації інноваційних образів фешн- об’єктів, а генерація образів, своєю чергою, створює умови для виникнення фешн-трендів, зроблений висновок, що технологія AR може бути зарахована до потенційних тренд-акселераторів.

Біографія автора

Ірина Анатоліївна Гардабхадзе, Київський національний університеткультури і мистецтв

Доцент

Посилання

Berg, A., Heyn, M., Hunter, E., Rölkens, F., Simon, P. and Yankelevich, H. (2018). Measuring the fashion world. McKinsey & Company. [online]. Available at: <https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/measuring-the-fashionworld> [Accessed 17.03.2019].

Gallery. (2018). Mercedes-Benz Fashion Week Australia. [online]. Available at: <http://mbfashionweek.com/gallery> [Accessed 17.03.2019].

MBFWRussia Fashion Series. (2018). Mercedes-Benz Fashion Week Russia. [online]. Available at: <http://mercedesbenzfashionweek.ru/designers> [Accessed 17.03.2019].

Milk, Ch. (2016). The birth of virtual reality as an art form. TED. [online]. Available at: <https://www.ted.com/talks/chris_milk_the_birth_of_virtual_reality_as_an_art_form> [Accessed 17.03.2019].

Skrynnikova, A. (2017). Vse, chto nuzhno znat pro VR/AR-tekhnologii [Everything you need to know about VR / AR technology]. Rusbase. [online]. Available at: <https://rb.ru/story/vsyo-o-vr-ar/> [Accessed 10.03.2019].

Solution for the fashion business life cycle. (2018). Gerber Technology. [online]. Available at: <https://www.gerbertechnology. com/fashion-apparel> [Accessed 17.03.2019].

Technology. (2018). Avametric. [online]. Available at: <https://www.avametric.com/technology> [Accessed 10.03.2019].

The state of fashion 2019: A year for awakening. (2018). McKinsey & Company. [online]. Available at: <https://www.mckinsey.com/industries/retail/our-insights/the-state-of-fashion-2019-a-year-of-awakening> (Accessed 17.03.2019).

VR showcase for Ukrainian Fashion Week. (2018). Skywell Software. [online]. Available at: <https://skywell.software/portfolio/vr-showcase-for-ukrainian-fashion-week/> (Accessed: 17.03.2019].

Zhuravleva, N. (2015). Novye vozmozhnosti: VR-tekhnologii na Nedele mody Mercedes-Benz v Moskve [New features: VR technology at the Mercedes-Benz Fashion Week in Moscow]. New Retail. [online]. Available at: <https://new-retail.ru/tehnologii/novye_vozmozhnosti_vr_tekhnologii_na_nedele_mody_mercedes_benz_v_moskve_8312/> [Accessed 10.03.2019].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-05

Як цитувати

Гардабхадзе, І. А. (2019). АУГМЕНТАЦІЯ РЕАЛЬНОСТІ ЯК ФАКТОР ЗАРОДЖЕННЯ ТРЕНДІВ В ФЕШН-ІНДУСТРІЇ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (40), 189–196. https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172703

Номер

Розділ

ДИЗАЙН