DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172703

АУГМЕНТАЦІЯ РЕАЛЬНОСТІ ЯК ФАКТОР ЗАРОДЖЕННЯ ТРЕНДІВ В ФЕШН-ІНДУСТРІЇ

Irene Hardabkhadze

Анотація


Мета роботи – визначити потенціал впливу технологій віртуальної/аугментованої реальності (VR/AR) на
формування тенденцій моди і розвиток інших напрямів діяльності фешн-індустрії; проаналізувати ролі технологій
VR/AR як тренд-генераторів та тренд-акселераторів фешн-ринку та визначити механізми їхнього впливу на
генерацію інноваційних дизайнерських рішень. Методологія дослідження ґрунтується на системному підході до
визначення впливу технологій VR/AR на розвиток фешн-індустрії; історіографічний аналіз динаміки розвитку
технологій VR і AR засвідчив, що вони активно впроваджуються в усі етапи життєвого циклу фешн-продукту;
дослідження перспектив застосування цих технологій та результатів їхнього впливу на фешн-індустрію виконано
із прив’язкою «точок впливу» технологій до кожного етапу. Наукова новизна полягає у визначенні механізмів
впливу VR/AR технологій на всі етапи життєвого циклу фешн-продукту. Сформульовано поняття «тренд-
генератор» і «тренд-акселератор» моди. З’ясовано, що тренди моди зароджуються не під впливом самих VR/AR
технологій, а як асоціації з характерними образами, для яких ці технології є медіасередовищем. Тобто технології
VR/AR є не тренд-генераторами, а тренд-акселераторами моди, технологічними трендами фешн-ринку та носіями
образів, які мають трендутворюючий потенціал моди. Висновки. Доведено, що технології VR/AR стали трендами
розвитку технологічних напрямів фешн-індустрії. Використання впливу потужного машинного інтелекту
на розум і креативність людини може дати плідні результати за умов відсутності придушення уяви автора –
генератора ідей. Доцільність залучення VR/AR на етапі проектування дизайн-артефактів полягає в розширенні
граней генерації образних ідей. Оскільки технологія AR створює умови генерації інноваційних образів фешн-
об’єктів, а генерація образів, своєю чергою, створює умови для виникнення фешн-трендів, зроблений висновок,
що технологія AR може бути зарахована до потенційних тренд-акселераторів.

Ключові слова


віртуальна реальність; аугментована реальність; тенденції моди; точки впливу; тренд-генератор; тренд-акселератор

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Berg, A., Heyn, M., Hunter, E., Rölkens, F., Simon, P. and Yankelevich, H. (2018). Measuring the fashion world. McKinsey

& Company. [online]. Available at: <https://www.mckinsey.com/industries/retail/ our-insights/measuring-the-fashionworld>

[Accessed 17.03.2019].

Gallery. (2018). Mercedes-Benz Fashion Week Australia. [online]. Available at: < http://mbfashionweek.com/gallery>

[Accessed 17.03.2019].

MBFWRussia Fashion Series. (2018). Mercedes-Benz Fashion Week Russia. [online]. Available at: <http://

mercedesbenzfashionweek.ru/designers> [Accessed 17.03.2019].

Milk, Ch. (2016). The birth of virtual reality as an art form. TED. [online]. Available at: <https://www.ted.com/talks/

chris_milk_the_birth_of_virtual_reality_as_an_art_form> [Accessed 17.03.2019].

Skrynnikova, A. (2017). Vse, chto nuzhno znat pro VR/AR-tekhnologii [Everything you need to know about VR / AR

technology]. Rusbase. [online]. Available at: <https://rb.ru/ story/vsyo-o-vr-ar/> [Accessed 10.03.2019].

Solution for the fashion business life cycle. (2018). Gerber Technology. [online]. Available at: <https://www.

gerbertechnology. com/fashion-apparel> [Accessed 17.03.2019].

Technology. (2018). Avametric. [online]. Available at: <https://www.avametric.com/technology> [Accessed 10.03.2019].

The state of fashion 2019: A year for awakening. (2018). McKinsey & Company. [online]. Available at: <https://www.

mckinsey.com/industries/retail/our-insights/the-state-of-fashion-2019-a-year-of-awakening (Accessed 17.03.2019).

VR showcase for Ukrainian Fashion Week. (2018). Skywell Software. [online]. Available at: <https://skywell.software/

portfolio/vr-showcase-for-ukrainian-fashion-week/(Accessed: 17.03.2019].

Zhuravleva, N. (2015). Novye vozmozhnosti: VR-tekhnologii na Nedele mody Mercedes-Benz v Moskve [New features: VR technology at the Mercedes-Benz Fashion Week in Moscow]. New Retail. [online]. Available at: <https://new-retail.

ru/tehnologii/novye_vozmozhnosti_vr_tekhnologii_na_nedele_mody_mercedes_benz_v_ moskve_8312/> [Accessed

03.2019].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Журавлева Н. Новые возможности: VR-технологии на Неделе моды Mercedes-Benz в Москве. New Retai :
[сайт]. 2015. URL: https://new-retail.ru/tehnologii/novye_vozmozhnosti_vr_tekhnologii_na_nedele_mody_mercedes_
benz_v_ moskve_8312/ (Accessed: 10.03.2019).

2. Скрынникова А. Все, что нужно знать про VR/AR-технологии. Rusbase : [сайт]. 2017. URL: https://rb.ru/
story/vsyo-o-vr-ar/ (Accessed: 10.03.2019).

3. Gallery. Mercedes-Benz Fashion Week Australia : [site]. 2018. URL: http://mbfashionweek.com/gallery
(Accessed: 17.03.2019).

4. MBFWRussia Fashion Series. Mercedes-Benz Fashion Week Russia : [site]. 2018. URL: http://
mercedesbenzfashionweek.ru/designers (Accessed: 17.03.2019).

5. Measuring the fashion world / Achim Berg, Miriam Heyn, Elizabeth Hunter, Felix Rölkens, Patrick Simon,
Hannah Yankelevich. McKinsey & Company : [site]. 2018. URL: https://www.mckinsey.com/industries/retail/ ourinsights/
measuring-the-fashion-world (Accessed: 17.03.2019).

6. Milk Ch. The birth of virtual reality as an art form. TED : [site]. 2016. URL: https://www.ted.com/talks/chris_
milk_the_birth_of_virtual_reality_as_an_art_form (Accessed: 17.03.2019).

7. Solution for the fashion business life cycle. Gerber Technology : [site]. 2018. URL: https://www.gerbertechnology.
com/fashion-apparel (Accessed: 17.03.2019).

8. Technology. Avametric : [site]. 2018. URL: https://www.avametric.com/technology (Accessed: 10.03.2019).
Measuring the fashion world. McKinsey&Co : [site]. 2019. URL: https://www.mckinsey.com/industries/retail/ourinsights/
measuring-the-fashion-world. (Accessed: 17.03.2019).

9. The state of fashion 2019: A year for awakening. McKinsey & Company : [site]. 2018. URL: https://www.
mckinsey.com/industries/retail/our-insights/the-state-of-fashion-2019-a-year-of-awakening (Accessed: 17.03.2019).

10. VR showcase for Ukrainian Fashion Week. Skywell Software : [site]. 2018. URL: https://skywell.software/
portfolio/vr-showcase-for-ukrainian-fashion-week/(Accessed: 17.03.2019).





Copyright (c) 2019 Ірина Анатоліївна Гардабхадзе

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.