3D-MAPPING ЯК ЗАСІБ СТВОРЕННЯ АСОЦІАТИВНИХ АСПЕКТІВ ХУДОЖНЬОГО ОБРАЗУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172704Ключові слова:
3D-mapping, сценічний простір, театральні постановки, художній образАнотація
Мета дослідження – визначити естетичний потенціал інтегрування цифрових технологій у сучасному театральному просторі; з’ясувати специфіку використання відеомаппінгу для створення асоціативних аспектів художнього образу в драматургічних постановках. Методологія дослідження. Дослідження здійснено на основі використання загальнонаукових методів та принципів наукового пізнання: аналітичного, джерелознавчого, когнітивного, історичного й термінологічного. Наукова новизна. Досліджено специфіку впливу інноваційних технологій на розвиток театрального мистецтва ХХІ ст. та постановочний процес у контексті взаємодії сценічної умовності та віртуальної реальності; виявлено особливості театральної форми «технодрама»; доведено, що 3D-mapping позиціонується сучасними режисерами-постановниками та сценографами як засіб створення художнього образу; виявлено специфіку застосування відеомаппінгу. Висновки. Використання відеомаппінгу в процесі постановки художнього твору сприяє формуванню багатообразності та експериментальності сценізації. Інноваційні види мультимедійного мистецтва, як інструмент режисерів-постановників, сприяють пошуку нових засобів художньої виразності та вдосконаленню методів процесу постановки сценічного твору. 3D-mapping в умовах сучасного театрального простору здійснює значний вплив на художню образність сценічного твору, сприяє формуванню нового типу художнього простору, зміні характеру діалогу художнього твору і глядача, що, своєю чергою, сприяє розвитку сценічного мистецтва в цілому.
Посилання
Astafieva, T.V. (2011). Novyie tehnologii v sovremennom postanovochnom protsesse: na materiale teatralnogo iskusstva Sankt-Peterburga 1990–2010 gg. [New technologies in the modern production process: based on the material of the theatrical art of St. Petersburg in 1990–2010]. D.Ed. St. Petersburg Humanitarian University of Trade Unions.
Bychkov, V.V. (2003). The phenomenon of non-classical aesthetic consciousness [Fenomen neklassicheskogo esteticheskogo soznaniya]. Voprosy filosofii, no. 10, pp. 61–71.
Bychkov, V.V. and Mankovskaya, N.B. (2006). Virtualnaya realnost kak fenomen sovremennogo iskusstva [Virtual reality as a phenomenon of modern art]. Estetika: Vchera. Segodnya. Vsegda, issue. 2, pp. 32–61.
Broadhurst, S. (2004). The Jeremiah Project: Interaction, Reaction and Performance. The Drama Review, no. 48 (2), рр. 47–57.
Clarke, A.C. (1962). Hazards of Prophecy: The Failure of Imagination. Profiles of the Future: An Enquiry into the Limits of the Possible. London : Gollancz.
Debord, G. (1995). The Society of the Spectacle. Cambridge, MA: Zone & MIT Press.
Dixon, S. (2007). Digital performance: a history of new media in theater, dance, performance art, and installation. Massachusetts: MIT Press.
Mihaylov, L.N. (2007). Tehnicheskie sredstva oformleniya sovremennogo estradnogo zrelischa kak esteticheskiy fenomen [Technical means of designing a modern variety show as an aesthetic phenomenon]. Moscow : Rati.
Sakamaki, S., Hashimoto, N. Baoquan, С. and Sharf, А. (2015). Time-delay compensation for dynamic projection mapping, Symmetry, no, 7, pp. 182–192. doi: https://doi.org/10.1145/2542302.2542349.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Альона Сергіївна Доколова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.