ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТУРИСТИЧНОГО ПЛАКАТА У ФОРМУВАННІ ПРИВАБЛИВОГО ІМІДЖУ РЕГІОНУ (ПОЧАТОК ХХ СТ.)
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172706Ключові слова:
туристичний плакат, графічний дизайн, плакатне мистецтвоАнотація
Мета статті – з’ясувати й систематизувати основні чинники, які впливають на формування та розвиток туристичного плаката; охарактеризувати особливості дизайну плаката та його роль у створенні туристичної привабливості країни чи регіону; розглянути основні засоби графічного дизайну плакатного мистецтва Європи початку ХХ ст. на прикладі реклами британської залізниці. Методологію дослідження складають принципи обʼєктивності, системності, історизму, а також статистичний, описовий, конкретно-історичний методи, які використано для осмислення специфіки дизайну рекламного туристичного плаката у формуванні привабливого іміджу Франції, Бельгії, Німеччини, Польщі, Великобританії та інших країн Європи на початку ХХ ст. Наукова новизна. Уперше з’ясовано й систематизовано основні чинники, які впливають на формування й розвиток туристичного плаката, розглянуто особливості його дизайну з погляду формування привабливого іміджу країни чи регіону, зокрема висвітлено ефективність використання туристичних плакатів на прикладі реклами британської залізниці; проведено аналіз засобів графічного дизайну в плакатному мистецтві Європи початку ХХ ст. Висновки. Встановлено, що формування та розвиток плаката визначається такими групами факторів: соціально-економічними, політичними, ергономічними, типологічними (функціональними), технічними, естетичними (культурними). Зʼясування специфіки дизайну рекламного туристичного плаката початку ХХ ст. і його ролі у формуванні позитивного іміджу регіону, зокрема у Франції, Бельгії, Німеччині, Польщі, Великобританії та інших країнах Європи, засвідчило, що туристичні плакати виразно відображають ознаки часу, у який їх створено. Основними особливостями європейського плакатного мистецтва початку ХХ ст. визнано його високу візуальну виразність, вільне тлумачення та метафоричне осмислення змісту.
Посилання
Andreikanich, A.I. (2013). Plakat: yoho vydy ta zhanry [Poster: its types and genres]. Ukrainska kultura: mynule, suchasne, shliakhy rozvytku, issue 19 (1), pp. 121–26.
Gladun, O.D. (2010). Yazyk sovremennogo plakata: tendentsyi razvitiya [Modern poster language: trends of development]. In the world of science and art: questions of philology, art history and cultural studies, Proceedings of the 25th International Scientific and Practical Conference. Novosibirsk, Russia, 8 July 2013. Novosibirsk: SibAK, pp. 154–158.
Heller, S. and Chast, S. (2015). Evolutsia graficheskih stilei. Ot viktorianskoi epokhi do novogo veka [Evolution of graphic styles. From the Victorian epoch to the new century]. Translated from english by I. Foronov. Moscow: Publishing Studio Artemy Lebedev.
Igoshina, T.S. (2009). Metafora kak sredstvo khudozhestvennoi vyrazitelnosti plakatnogo isskustva [Metaphor as a mean of artistic expressiveness of poster art]. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta. Filologiya. Iskusstvovedenie, no. 17, issue 32, pp. 134–140.
Kudin, B. Lomov, F. and Mitkin, A. (1987). Psihologia vospriyatia i isskustvo plakata [Psychology of perception and the art of the poster]. Moscow: Plakat.
Lobanova, Yu.V. (1998). Khudozhestvennyi obraz goroda kak yavlenie kultury [The artistic image of the city as a cultural phenomenon]. Kulturologicheskie issledovaniia: napravleniia, shkoly, problem, pp. 97–101.
Tugendhold, J.A. (1987). Plakat na Zapade [Poster in the West]. From the History of Western European, Russian and Soviet Art: Collection of Articles, рр. 137–159.
Vashchuk, O.A. (2013). Shveitsarskaya shkola graficheskogo dizaina. Stanovlenie i razvitie internatsionalnogo stilya tipografiki [Swiss School of Graphic Design. Formation and development of the international style of typography]. St. Petersburg: Saint-Petersburg State University of Industrial Technologies and Desig, pp. 221–249.
Velichko, I.S. (2010). Visualnyi yazyk polskogo plakata 50-70-h godov XX veka [Visual language of the Polish poster of the 50s and 70s of the XX century]. D.Ed. Moscow State Art-Industrial Academy named after S.G. Stroganov.
Wan Meni. (2010). Khudozhestvenno-komunukativnye osobennosti sovremennogo plakata: poslednie kontseptsyi i tendentsyi razvitiya v zarubezhnyh praktikah [Artistic-communicative features of a modern poster: the latest concepts and tendencies of development in foreign practice]. Ph.D. Thesis. St. Petersburg State University of Technology and Design.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Юлія Миколаївна Кравчук
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.