DOI: https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.172706

ОСОБЛИВОСТІ ДИЗАЙНУ ЄВРОПЕЙСЬКОГО ТУРИСТИЧНОГО ПЛАКАТА У ФОРМУВАННІ ПРИВАБЛИВОГО ІМІДЖУ РЕГІОНУ (ПОЧАТОК ХХ СТ.)

Yulia Kravchuk

Анотація


Мета статті – з’ясувати й систематизувати основні чинники, які впливають на формування та розвиток
туристичного плаката; охарактеризувати особливості дизайну плаката та його роль у створенні туристичної
привабливості країни чи регіону; розглянути основні засоби графічного дизайну плакатного мистецтва Європи
початку ХХ ст. на прикладі реклами британської залізниці. Методологію дослідження складають принципи
обʼєктивності, системності, історизму, а також статистичний, описовий, конкретно-історичний методи, які
використано для осмислення специфіки дизайну рекламного туристичного плаката у формуванні привабливого
іміджу Франції, Бельгії, Німеччини, Польщі, Великобританії та інших країн Європи на початку ХХ ст. Наукова
новизна. Уперше з’ясовано й систематизовано основні чинники, які впливають на формування й розвиток
туристичного плаката, розглянуто особливості його дизайну з погляду формування привабливого іміджу країни
чи регіону, зокрема висвітлено ефективність використання туристичних плакатів на прикладі реклами британської
залізниці; проведено аналіз засобів графічного дизайну в плакатному мистецтві Європи початку ХХ ст. Висновки.
Встановлено, що формування та розвиток плаката визначається такими групами факторів: соціально-економічними,
політичними, ергономічними, типологічними (функціональними), технічними, естетичними (культурними).
Зʼясування специфіки дизайну рекламного туристичного плаката початку ХХ ст. і його ролі у формуванні
позитивного іміджу регіону, зокрема у Франції, Бельгії, Німеччині, Польщі, Великобританії та інших країнах
Європи, засвідчило, що туристичні плакати виразно відображають ознаки часу, у який їх створено. Основними
особливостями європейського плакатного мистецтва початку ХХ ст. визнано його високу візуальну виразність,
вільне тлумачення та метафоричне осмислення змісту.

Ключові слова


туристичний плакат; графічний дизайн; плакатне мистецтво

Повний текст:

PDF

Посилання


Andreikanich, A.I. (2013). Plakat: yoho vydy ta zhanry [Poster: its types and genres]. Ukrainska kultura: mynule, suchasne,

shliakhy rozvytku, issue 19 (1), pp. 121–26.

Gladun, O.D. (2010). Yazyk sovremennogo plakata: tendentsyi razvitiya [Modern poster language: trends of development].

In the world of science and art: questions of philology, art history and cultural studies, Proceedings of the 25th International

Scientific and Practical Conference. Novosibirsk, Russia, 8 July 2013. Novosibirsk: SibAK, pp. 154–158.

Heller, S. and Chast, S. (2015). Evolutsia graficheskih stilei. Ot viktorianskoi epokhi do novogo veka [Evolution of graphic

styles. From the Victorian epoch to the new century]. Translated from english by I. Foronov. Moscow: Publishing Studio

Artemy Lebedev.

Igoshina, T.S. (2009). Metafora kak sredstvo khudozhestvennoi vyrazitelnosti plakatnogo isskustva [Metaphor as a mean of

artistic expressiveness of poster art]. Vestnik Chelyabinskogo gosudarstvennogo universiteta. Filologiya. Iskusstvovedenie,

no. 17, issue 32, pp. 134–140.

Kudin, B. Lomov, F. and Mitkin, A. (1987). Psihologia vospriyatia i isskustvo plakata [Psychology of perception and the art

of the poster]. Moscow: Plakat.

Lobanova, Yu.V. (1998). Khudozhestvennyi obraz goroda kak yavlenie kultury [The artistic image of the city as a cultural

phenomenon]. Kulturologicheskie issledovaniia: napravleniia, shkoly, problem, pp. 97–101.

Tugendhold, J.A. (1987). Plakat na Zapade [Poster in the West]. From the History of Western European, Russian and Soviet

Art: Collection of Articles, рр. 137–159.

Vashchuk, O.A. (2013). Shveitsarskaya shkola graficheskogo dizaina. Stanovlenie i razvitie internatsionalnogo stilya

tipografiki [Swiss School of Graphic Design. Formation and development of the international style of typography].

St. Petersburg: Saint-Petersburg State University of Industrial Technologies and Desig, pp. 221–249.

Velichko, I.S. (2010). Visualnyi yazyk polskogo plakata 50-70-h godov XX veka [Visual language of the Polish poster of the

s and 70s of the XX century]. D.Ed. Moscow State Art-Industrial Academy named after S.G. Stroganov.

Wan Meni. (2010). Khudozhestvenno-komunukativnye osobennosti sovremennogo plakata: poslednie kontseptsyi i tendentsyi

razvitiya v zarubezhnyh praktikah [Artistic-communicative features of a modern poster: the latest concepts and tendencies of

development in foreign practice]. Ph.D. Thesis. St. Petersburg State University of Technology and Design.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Андрейканіч А. І. Плакат: його види та жанри. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Київ,
2013. Вип. 19(1). С. 121–126.

2. Ван Мэни. Художественно-коммуникативные особенности современного плаката: новейшие концепции
и тенденции развития в зарубежной практике : дис. ... канд. искусствоведения : 17.00.06 / Санкт-Петерб. гос. ун-т
технологи и дизайна. Санкт-Петербург, 2010. 184 с.

3. Ващук О. А. Швейцарская школа графического дизайна. Становление и развитие интернационального
стиля типографики. Санкт-Петербург : СПГУТД, 2013. С. 304

4. Величко И. С. Визуальный язык польского плаката 50–70-х годов XX века : автореф. … канд. искусстведения:
17.00.04 «Изобразительное и декоративно-прикладное искусство и архитектура» / Моск. гос. худож.-пром. ун-т
им. С. Г. Строганова. Москва, 2010. 35 с.

5. Гладун О. Д. Язык современного плаката: тенденции развития. В мире науки и искусства: вопросы
филологии, искусствоведения и культурологии : материалы XXV междунар. заоч. науч.-практ. конф. (8 июля 2013 г.).
Новосибирск : СибАК, 2013. С. 154–158.

6. Игошына Т. С. Метафора как средство художественной выразительности плакатного искусства. Вестник
Челябинского государственного университета. Филология. Искусствоведение. 2009. № 17, вып. 32. С. 134–140.

7. Кудин П. А., Ломов Б. Ф., Митькин А. А. Психология восприятия и искусство плаката. Москва : Плакат,
1987. 207 с.

8. Лобанова Ю. В. Художественный образ города как явление культуры. Культурологические исследования:
направления, школы, проблемы. 1998. С. 97–101.

9. Тугендхольд Я. А. Плакат на Западе. Из истории западноевропейского, русского и советского искусства.
1987. С. 137–159.

10. Хеллер С., Чваст С. Эволюция графических стилей. От викторианской эпохи до нового века / пер. с англ.
И. Форонова. Москва : Изд-во Студии Артемия Лебедева, 2015. 320 с.





Copyright (c) 2019 Юлія Миколаївна Кравчук

Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.