ЖАНРОВІ АСПЕКТИ ЕКРАННИХ ТВОРІВ

Автор(и)

  • Наталія Іванівна Цімох Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-6147-3341

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.173958

Ключові слова:

телебачення, телевізійний жанр, телевізійні програми

Анотація

Мета дослідження – проаналізувати технології створення телевізійних програм та виявити причини й наслідки використання нових жанрів, методів і прийомів; розглянути процес злиття або заміщення одних жанрів іншими, появи нових жанрових утворень, народження нових екранних форм. Методологія дослідження. Разом із загальнонауковими методами (аналіз, синтез, узагальнення) використано системний аналіз, що дав змогу охарактеризувати взаємоінтеграцію новітніх технологій, жанрів і методів. Компаративний метод сприяв розглядові проблематики виникнення новітніх жанрових утворень, а історико-культурний – розкриттю основних тенденцій розвитку телебачення в різних історично-культурних контекстах. Наукова новизна роботи полягає в авторській інтерпретації новітніх тенденцій розвитку екранного мистецтва, диференціації телевізійних жанрів, типів і форматів телемовлення, розкритті інтегрованого відбору телепередач, процесів дифузії та гібридизація жанрів. Висновки. На основі розгляду взаємозвʼязку розвитку телебачення з еволюцією жанрів виявлено причини, які сприяли переосмисленню традиційних жанрів і появі нових, а також становленню нових типів телевізійних програм. Зʼясовано, що у звʼязку з еволюцією екранних жанрів поряд з дифузією й диференціацією жанрів спостерігається їх злиття, а розмитість жанрових меж призводить не тільки до виникнення гібридних жанрових форм, а й до постійного жанрового збагачення. Сьогодні жанри журналистики (і телевізійної, і газетної) є цілісною й развиненою системою, яка неперервно вдосконалюється.

Біографія автора

Наталія Іванівна Цімох, Київський національний університет культури і мистецтв

Викладач

Посилання

Bagirov, E.G. (1968). Televideniye. ХХ vek: Politika. Iskusstvo. Moralʼ [A television. XX century: Politics. Art. Morality]. Moscow: Iskusstvo.

Chorna, K.V. (2013). Vynyknennia novykh zhanrovykh utvoren, zokrema infoteinment [The emergence of new genre formations, in particular infoteinment]. Visnyk Mariupolskoho derzhavnoho universytetu. Seriia: Filosofiia, kulturolohiia, sotsiolohiia, issue 7, pp. 160–166.

Datsenko, L. (2002). Ukrayins’ke radio – derzhavne chy nederzhavne? [Ukrainian radio – state or non-state?]. Televiziyna y radiozhurnalistyka: zbirnyk naukovo-metodychnykh prats’ Lvivskoho natsionalnoho universytetu im. I. Franka, issue 4, pp. 87–98.

Dmytrovskyi, Z. Ye. (2006). Televiziyna zhurnalistyka [Television journalism]. Lviv : PAIS.

Hoian, O. Ya. (2004). Osnovy radiozhurnalistyky i radiomenedzhmentu [Fundamentals of radio journalism and radio management]. Kyiv: Kyivskyi universytet.

Ivanov, V.F. (2000). Sotsiolohiya masovoyi komunikatsiyi [Sociology of mass communication]. Kyiv: Kyivskyi universytet.

Kroichyk, L.E. (2000). Sistema zhurnalistskikh zhanrov [Journalistic genre system]. Osnovy tvorcheskoy deyatel’nosti zhurnalista, pp. 138–139.

Lazutina H.V. and Raspopova S.S. (2011). Zhanry zhurnalists’koyi tvorchosti [Genres of journalistic creativity]. Moscow: Aspekt Press.

Lubkovych, I.M. (2005). Sotsiolohiya i zhurnalistyka [Sociology and journalism]. Lviv : PAIS.

Mashchenko, I.H. (2005). Khronika ukrayins’koho radio i telebachennya v konteksti svitovoho audiovizual’noho protsesu [The chronicle of Ukrainian radio and television in the context of the world audiovisual process]. Kyiv: Ukraina.

Sadovnychyi, V. A. еt al. (2005). Televizionnaya zhurnalistika [TV journalism]. Moscow: Moscow University Press.

Yelisovenko, Yu. P. (2006). Lohichni pauzy v teksti ta movlenni [Logical pauses in text and speech]. Styl i tekst, issue 1, pp. 181–184.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-05

Як цитувати

Цімох, Н. І. (2019). ЖАНРОВІ АСПЕКТИ ЕКРАННИХ ТВОРІВ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (40), 11–17. https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.173958

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО