ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ САУНД-ДИЗАЙНУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.173960Ключові слова:
аудіомаркетинг, перспективи, вітчизняний кінематограф, кінокомпозитори, музичний контент, саунд-дизайнАнотація
Мета статті. Виявити основні напрямки розвитку саунд-дизайну в Україні, а також проаналізувати попередні здобутки в цій галузі. Методологією дослідження є органічна сукупність базових принципів дослідження, а також методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко- аналітичний. Наукова новизна полягає в тому, що виявлено основні принципи та критерії розвитку саунд-дизайну в Україні. Висновки. Аналізуючи перспективи розвитку саунд-дизайну, виявлено, що він є видом сучасної дизайнерської діяльності. Лише останні десятиліття вітчизняний кінематограф активно крокує до розвитку звукової естетики. Проте, цей процес значно уповільнює відсутність як технічної, так і практичної бази. Не зважаючи на це, сучасні кінокомпозитори, які здійснюють свою діяльність в Україні, досягли певних позитивних результатів у роботі зі звуком кіно. Передбачаючи розвиток аудіомаркетингу у короткостроковій перспективі, можемо сподіватися на активну інтеграцію музичного контенту в систему маркетингових комунікацій, поєднання всіх точок взаємодії бізнесу зі споживачами і сприяння персоналізації аудіо-комунікацій. З метою більш конкретного розуміння пріоритетів цільової аудиторії, крім збору базової інформації шляхом проведення опитувань, CRM, фокус-груп, стануть широко застосовуватися дослідження споживчих профайлів у соціальних медіа.
Посилання
Averbakh, E. (1985). Rozhdenie zvukovogo obraza (Khudozhestvennye problemy zvukozapisi v ekrannykh iskusstvakh i na radio) [The birth of the sound image (Artistic problems of recording in the screen arts and on the radio)]. Moscow: Iskusstvo.
Gaklin, D.I. (1966). Zvukorezhisser i ispolnitel’ v protsesse zvukozapisi [Sound producer and performer in the process of recording]. Moscow: Komitet po radioveshchaniyu i televideniyu.
Gibson, D. (2005). The Art of Mixing. A Visual Guide of Recording, Engineering and Production. Boston: Artistpro.
Klymenko, I. (2010). Dyskohrafiia ukrainskoi avtentychnoi etnomuzyky: problemy pershoprokhidtsia [Discography of Ukrainian Authentic Ethnic Music: Pioneering Problems]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Filolohichna, no. 43, pp. 272 ̶ 293.
Korobka, T. (2015). V efiri khor ukrainskoho radio [On the air, the choir of Ukrainian radio]. Kyiv: Muzychna Ukraina.
Kozyurenko, Yu.I. (1984). Sovremennye elektroproigryvayushchie ustroystva [Modern electric devices]. Moscow: Znanie.
Maksymiuk, S. (2003). Z istorii ukrainskoho zvukozapysu ta dyskohrafii [From the history of Ukrainian sound recording and discography]. Lviv; Washington: Vydavnytstvo Ukrainskoho Katolytskoho Universytetu.
Mankovskiy, V. (1984). Osnovy zvukooperatorskoy raboty [Basics sound engineering work]. Moscow: Iskusstvo.
Mashchenko, I. (2006). Terminolohichnyi slovnyk osnovnykh poniat i vyraziv: telebachennia, radiomovlennia, kino, video, audio: entsyklopediia elektronnykh masmedia [Term vocabulary of the main terms and phrases: TV, radio, video, and audio: encyclopedia of electronic medicine massmedia]. (Vol. 2). Zaporizhia: Dyke Pole.
Mashchenko, I. (2006). Vsesvitnii videoaudiolitopys: daty, podii, fakty, tsyfry, detali, komentari, personalii : entsyklopediia elektronnykh masmedia. [Vsesvіtnіy vіdeoaudіolіtpis: dates, podії, fakti, tsifri, details, comments, personnel: encyclopedia of electronic massmedia]. (Vol. 1). Zaporizhia: Dyke Pole.
Medushevskiy, V. (1979). Muzykalnyy stil kak semioticheskiy obekt [Style of music as a semiotic object]. Sovetskaya muzyka, no. 3, pp. 31.
Medushevskiy, V. (1984). K probleme sushchnosti, evolyutsii i tipologii muzykal’nykh stiley [On the problem of the essence, evolution and typology of musical styles]. Muzykalnyy sovremennik, issus 5, pp. 5–17.
Nyuell, F. (2004). Zvukozapis: akustika pomeshcheniy [Sound recording: room acoustics]. Moscow: Shou-Master.
Rakhmanova, N. (2016). Zvukorezhissura dzhazovoy muzyki kak stilevoy fenomen [Sound engineering of jazz music as a stylistic phenomenon]. D. Ed. Glinka Nizhny Novgorod State Conservatoire.
Regirer, E. (1940). Gramofonnaya plastinka [Gramophone plate]. Moscow: Goskhimizdat.
Stavrou, M. (2003) Mixing with your mind. United Kingdom: Self Published.
Volkov-Lannit, L.F. (1964). Iskusstvo zapechatlennogo zvuka: Ocherki po istorii grammofona [The Art of Recorded Sound: Essays on the history of the gramophone]. Moscow: Iskusstvo.
Zheleznyy, A.I. (1989). Nash drug – gramplastinka: zapiski kollektsionera [Our friend – gramophone record: collector’s notes]. Kyiv: Muzichna Ukraina.
Zola, M. (1998). Pryzhyttevi hramzapysy M. V. Lysenka na foni problem ukrainskoi dyskohrafii [Lifetime recordings of M.V. Lysenko against the background of problems of Ukrainian discography]. Kollehium, issue 2, pp. 95 ̶ 107.
Zola, M. (2002). Unikalni ukrainski hramplativky dorevoliutsiinoho i dovoiennoho periodu v pryvatnykh kolektsiiakh. Problemy vvedennia zvukovykh relikvii Ukrainy v kulturnyi obih [Unique Ukrainian gramophone records of prerevolutionary and pre-war period in private collections. Problems of introducing sound relics of Ukraine into cultural circulation]. Elektronni zobrazhennia ta vizualni mystetstva, no. 1, pp. 92 ̶ 97.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Денис Олександрович Хренов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.