ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ САУНД-ДИЗАЙНУ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Денис Олександрович Хренов Київський національний університеткультури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-9516-9014

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.173960

Ключові слова:

аудіомаркетинг, перспективи, вітчизняний кінематограф, кінокомпозитори, музичний контент, саунд-дизайн

Анотація

Мета статті. Виявити основні напрямки розвитку саунд-дизайну в Україні, а також проаналізувати попередні здобутки в цій галузі. Методологією дослідження є органічна сукупність базових принципів дослідження, а також методи наукового пізнання: проблемно-хронологічний, конкретно-історичний, статистичний, описовий, логіко- аналітичний. Наукова новизна полягає в тому, що виявлено основні принципи та критерії розвитку саунд-дизайну в Україні. Висновки. Аналізуючи перспективи розвитку саунд-дизайну, виявлено, що він є видом сучасної дизайнерської діяльності. Лише останні десятиліття вітчизняний кінематограф активно крокує до розвитку звукової естетики. Проте, цей процес значно уповільнює відсутність як технічної, так і практичної бази. Не зважаючи на це, сучасні кінокомпозитори, які здійснюють свою діяльність в Україні, досягли певних позитивних результатів у роботі зі звуком кіно. Передбачаючи розвиток аудіомаркетингу у короткостроковій перспективі, можемо сподіватися на активну інтеграцію музичного контенту в систему маркетингових комунікацій, поєднання всіх точок взаємодії бізнесу зі споживачами і сприяння персоналізації аудіо-комунікацій. З метою більш конкретного розуміння пріоритетів цільової аудиторії, крім збору базової інформації шляхом проведення опитувань, CRM, фокус-груп, стануть широко застосовуватися дослідження споживчих профайлів у соціальних медіа.

Біографія автора

Денис Олександрович Хренов, Київський національний університеткультури і мистецтв

Aспірант

Посилання

Averbakh, E. (1985). Rozhdenie zvukovogo obraza (Khudozhestvennye problemy zvukozapisi v ekrannykh iskusstvakh i na radio) [The birth of the sound image (Artistic problems of recording in the screen arts and on the radio)]. Moscow: Iskusstvo.

Gaklin, D.I. (1966). Zvukorezhisser i ispolnitel’ v protsesse zvukozapisi [Sound producer and performer in the process of recording]. Moscow: Komitet po radioveshchaniyu i televideniyu.

Gibson, D. (2005). The Art of Mixing. A Visual Guide of Recording, Engineering and Production. Boston: Artistpro.

Klymenko, I. (2010). Dyskohrafiia ukrainskoi avtentychnoi etnomuzyky: problemy pershoprokhidtsia [Discography of Ukrainian Authentic Ethnic Music: Pioneering Problems]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia: Filolohichna, no. 43, pp. 272 ̶ 293.

Korobka, T. (2015). V efiri khor ukrainskoho radio [On the air, the choir of Ukrainian radio]. Kyiv: Muzychna Ukraina.

Kozyurenko, Yu.I. (1984). Sovremennye elektroproigryvayushchie ustroystva [Modern electric devices]. Moscow: Znanie.

Maksymiuk, S. (2003). Z istorii ukrainskoho zvukozapysu ta dyskohrafii [From the history of Ukrainian sound recording and discography]. Lviv; Washington: Vydavnytstvo Ukrainskoho Katolytskoho Universytetu.

Mankovskiy, V. (1984). Osnovy zvukooperatorskoy raboty [Basics sound engineering work]. Moscow: Iskusstvo.

Mashchenko, I. (2006). Terminolohichnyi slovnyk osnovnykh poniat i vyraziv: telebachennia, radiomovlennia, kino, video, audio: entsyklopediia elektronnykh masmedia [Term vocabulary of the main terms and phrases: TV, radio, video, and audio: encyclopedia of electronic medicine massmedia]. (Vol. 2). Zaporizhia: Dyke Pole.

Mashchenko, I. (2006). Vsesvitnii videoaudiolitopys: daty, podii, fakty, tsyfry, detali, komentari, personalii : entsyklopediia elektronnykh masmedia. [Vsesvіtnіy vіdeoaudіolіtpis: dates, podії, fakti, tsifri, details, comments, personnel: encyclopedia of electronic massmedia]. (Vol. 1). Zaporizhia: Dyke Pole.

Medushevskiy, V. (1979). Muzykalnyy stil kak semioticheskiy obekt [Style of music as a semiotic object]. Sovetskaya muzyka, no. 3, pp. 31.

Medushevskiy, V. (1984). K probleme sushchnosti, evolyutsii i tipologii muzykal’nykh stiley [On the problem of the essence, evolution and typology of musical styles]. Muzykalnyy sovremennik, issus 5, pp. 5–17.

Nyuell, F. (2004). Zvukozapis: akustika pomeshcheniy [Sound recording: room acoustics]. Moscow: Shou-Master.

Rakhmanova, N. (2016). Zvukorezhissura dzhazovoy muzyki kak stilevoy fenomen [Sound engineering of jazz music as a stylistic phenomenon]. D. Ed. Glinka Nizhny Novgorod State Conservatoire.

Regirer, E. (1940). Gramofonnaya plastinka [Gramophone plate]. Moscow: Goskhimizdat.

Stavrou, M. (2003) Mixing with your mind. United Kingdom: Self Published.

Volkov-Lannit, L.F. (1964). Iskusstvo zapechatlennogo zvuka: Ocherki po istorii grammofona [The Art of Recorded Sound: Essays on the history of the gramophone]. Moscow: Iskusstvo.

Zheleznyy, A.I. (1989). Nash drug – gramplastinka: zapiski kollektsionera [Our friend – gramophone record: collector’s notes]. Kyiv: Muzichna Ukraina.

Zola, M. (1998). Pryzhyttevi hramzapysy M. V. Lysenka na foni problem ukrainskoi dyskohrafii [Lifetime recordings of M.V. Lysenko against the background of problems of Ukrainian discography]. Kollehium, issue 2, pp. 95 ̶ 107.

Zola, M. (2002). Unikalni ukrainski hramplativky dorevoliutsiinoho i dovoiennoho periodu v pryvatnykh kolektsiiakh. Problemy vvedennia zvukovykh relikvii Ukrainy v kulturnyi obih [Unique Ukrainian gramophone records of prerevolutionary and pre-war period in private collections. Problems of introducing sound relics of Ukraine into cultural circulation]. Elektronni zobrazhennia ta vizualni mystetstva, no. 1, pp. 92 ̶ 97.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-06-05

Як цитувати

Хренов, Д. О. (2019). ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ САУНД-ДИЗАЙНУ В УКРАЇНІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (40), 18–26. https://doi.org/10.31866/2410-1176.40.2019.173960

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО