АРТ-ПРОСТІР ЕСТРАДИ Й ШОУ-БІЗНЕСУ ЯК ФАКТОР КОМУНІКАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.41.2019.188610Ключові слова:
естрада, поміст, сцена, шоу-бізнес, артефакт, театрАнотація
Метою статті є визначення мистецьких ознак взаємодії естради та шоу-бізнесу як засобів масової комунікації. Методологію дослідження становлять системний підхід, який дав змогу з’ясувати взаємодію естради й шоу- бізнесу та їхні зв’язки в системі культурного середовища, а також метод компаративного аналізу, використаний для розкриття духовної єдності та національної своєрідності арт-простору естради й шоу-бізнесу в культурно- історичному розвитку суспільства. Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні особливостей процесів взаємодії у видовищній культурі, взаємообумовленості естради й шоу-бізнесу та їхньої поліфункціональної індустрії, орієнтованої на зовнішню і внутрішню комунікативні сфери. Висновки. Естрадне мистецтво в історичному розвитку пройшло кілька етапів: на початку, з ландшафту, воно перейшло до закладів, де невід’ємним складником була гастрономія, яка змінювала смаки в контексті розваги; згодом утворилася вторинна легітимізація – уже відокремлена від гастрономічного складника, яка культивувала певний жанр, що був означений як «легкий»; нарешті, естрада знову почала тяжіти до ландшафту, але це вже став інший, урбанізований ландшафт, не симфонічний. Доведено, що естрада й шоу-бізнес є потужною індустрією, поліфункціональною й орієнтованою на зовнішню і внутрішню комунікативну сферу. Ці сфери, корелюючи й доповнюючи одна одну, є взаємообумовленими. Сучасна естрада – надзвичайно гострий перетин інтенцій, який стає полікультурним, метакультурним, метахудожнім, синтетичним мистецтвом. Естрада, набуваючи комунікативної універсальності та ширшого звучання на універсальній сцені медіапростору, водночас втрачає камерність, персональність, святковість спілкування «тут» і «зараз». Сцена із суто онтологічного феномену помосту перетворюється на комунікативний феномен, стає більш віртуальною, знаковою, орієнтованою на флеш-імідж та ім’я.
Посилання
Akimov, V.V. (1999). Leonid Utesov. Moscow: Olimp; Ast [in Russian].
Khrenov, N.A. (2006). Zrelishcha v epokhu vosstaniia mass [Shows in the era of revolt of the masses]. Moscow: Nauka [in Russian].
Klitin, S. (2008). Istoriia iskusstva estrady [Variety Show Art History]. St. Petersburg: Publisher E.S. Alekseeva [in Russian].
Konnikov, A. (1980). Mir estrady [Variety show world]. Moscow: Iskusstvo [in Russian].
Pereverzev, M.P., & Kostcov, T.V. (2007). Menedzhment v sfere kultury i iskusstva [Management in the field of culture and art]. Moscow: INFRA-M [in Russian].
Poplavskyi, M. (2001). Shou-biznes: teoriia, istoriia, praktyka [Show business: theory, history, practice]. Kyiv [in Ukrainian].
Sapozhnik, O.V. (2003). Antolohiia ukrainskoi populiarnoi estradnoi muzyky [Anthology of Ukrainian Pop Music] (Pt. 1). Kyiv: DAKKKiM [in Ukrainian].
Tormakhova, V.M. (2007). Ukrainska estradna muzyka i folklor: vzaiemopronyknennia i syntez [Ukrainian variety music and folklore: interpenetration and synthesis]. (Abstract of PhD Dissertation). Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music, Kyiv [in Ukrainian].
Vasilitina, I.A. (1979). Klavdiia Shulzhenko. Moscow: Iskusstvo [in Ukrainian].
Vorobeva, T. (1990). Istoriia ansamblia "Bitlz" [The Beatles Ensemble History]. Leningrad: Muzyka [in Russian].
Zaitsev, V.P. (2006). Rezhysura estrady ta masovykh vydovyshch [Directing variety shows and mass spectacles] (2nd ed.). Kyiv: Dakor [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Бабченко Янина Юрьевна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.