ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ДИЗАЙНУ ДОБИ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.41.2019.188689Ключові слова:
дизайн-творчість, імпакт-фактори, цифровізація, цифровий дизайн, постцифрова стадія розвиткуАнотація
Мета дослідження – осмислення еволюції і тенденцій розвитку сучасного дизайну в умовах постіндустріального суспільства з визначенням імпакт-факторів формування нових функцій та напрямів дизайн-творчості. Методи дослідження. Для аналізу тенденцій розвитку дизайну застосований системний підхід, в основу якого покладена концепція мультидисциплінарності дизайн-творчості, що сприяє поєднанню елементів порівняльного, критичного, історіографічного, термінологічного та контент-аналізу з методом декомпозиції складних процесів на загальній методологічній платформі. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні феноменів впливу діджиталізації на розвиток дизайну. Імпакт-фактори впливу цифровізації на формування тенденцій дизайну поділені на групи соціальної, художньо-естетичної і утилітарно-технологічної природи. Динаміка еволюції дизайну проаналізована впродовж початкової, зрілої цифрової та постцифрової стадій розвитку інформаційного суспільства. Запропонований підхід до управління лояльністю штучного інтелекту у тандемі «людина – штучний інтелект». Висновки. Уперше з’ясовано особливості впливу дизруптивних технологій цифровізації на зародження нових напрямів дизайн-творчості. Доведено, що вплив соціальних факторів на тенденції розвитку сучасного дизайну проявляється у формі розширення «зон дії» традиційних напрямів дизайн-творчості, фактори художньо-естетичної природи стимулюють тенденцію розширення горизонтів фантазії дизайнера завдяки синтезу мистецтв та використання елементів аугментованої / віртуальної реальності, а фактори утилітарно-технологічної природи завдяки злиттю різноманітних сфер знань, технологій і мистецтв забезпечують у сучасному дизайні реалізацію «неможливих», нездійсненних раніше технологічних операцій. Для подолання традиційними закладами освіти перманентної проблеми дизайн-освіти – «цифрового» розриву між освітніми програмами і вимогами ринку – їм потрібна модифікація моделі підготовки дизайнерів з акцентом на інтеграцію теорії і практики в реальних умовах дизайн-проектів.
Посилання
Deloitte Development. (2016). Global Human Capital Trends 2016. The new organization: Different by design. Retrieved from https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/ru/Documents/human-capital/global-human-capital-trends-2016.pdf [in English].
Fry, T. (2009). Design Futuring: sustainability, ethics, and new practice. Oxford-New York: Berg [in English].
Gaget, L. (2018, 7 February). Top 9 of the best CAD fashion design software [Blog post]. Retrieved from https://www.sculpteo.com/blog/2018/02/07/top–9–of–the–best–cad–fashion–design–software [in English].
Helge, T. (2018). Traditional vs. Digital Design Thinking. Digital design thinking portal. Retrieved from https://www.digitaldesignthinking.io/ [in English].
Imbesi, L. (2019). The Role of Design Research in a Postindustrial Society. Design Principles and Practices: An International Journal–Annual Review, 13(1), 1-11. https://doi.org/10.18848/1833-1874/CGP/v13i01/1-11 [in English].
Liedtka, J. (2018, September-October). Why Design Thinking Works. Harvard Business Review, pp. 72-79. Retrieved from https://hbr.org/2018/09/why-design-thinking-works [in English].
McBeth, L. (2017, September 29). An Introduction to Design Thinking [Blog post]. Retrieved from https://cohort21.com/lesliemcbeth/2017/09/29/an-introduction-to-design-thinking [in English].
Milev, Y. (2018). The Transformation of Societies in the Mirror of an Expanded Concept of 'Design'. AOBBME. Retrieved from http://www.aobbme.com/wordpress/wpcontent/uploads/Designing_YM_Maastricht.pdf [in English].
Milk, C. (2016). The birth of virtual reality as an art form [Video file]. Retrieved from https://www.ted.com/talks/chris_milk_the_birth_of_virtual_reality_as_an_art_form/transcript [in English].
Oxman, N. (2016). Design at the Intersection of Technology and Biology. Enzyme. Retrieved from http://www.weareenzyme.com/peop [in English].
Schwab, K. (2016, 14 January). The Fourth Industrial Revolution: what it means, how to respond. World Economic Forum. Retrieved from https://www.weforum.org/agenda/2016/01/the-fourth-industrial-revolution-what-it-means-and-how-to-respond/ [in English].
Szalapaj, P. (2005). Contemporary Architecture and the Digital Design Process. Taylor & Francis Group [in English].
Turner, A.L. (2014). The history of flat design: How efficiency and minimalism turned the digital world flat. TheNestWeb.Design & Dev. Retrieved from https://thenextweb.com/dd/2014/03/19/history-flat-design-efficiency-minimalism-made-digital-world-flat [in English].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 І. А. Гардабхадзе
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.