ТАТУЮВАННЯ ЯК СУЧАСНА ДИЗАЙНЕРСЬКА ПРАКТИКА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.41.2019.188693Ключові слова:
татуювання, сучасна дизайнерська практика, художньо-образні тенденціїАнотація
Мета роботи - узагальнити теоретико-методологічні підходи до вивчення проблеми татуювання; виявити специфіку і лексемний зміст татуювання як сучасної дизайнерської практики; визначити й окреслити стилі, функції та види татуювання залежно від змісту й ознак цього явища. У статті досліджується татуювання як різновид дизайнерської творчості. Рукотворні мистецтва минулих тисячоліть із прогресом людства еволюціонували й нині становлять базу для розвитку мистецьких дизайнерських практик та духовного розвитку особистості. Процес нанесення стійкого малюнка на тіло методом місцевого травмування шкірного покриву із внесенням в підшкірну клітковину (дерму) фарбувального пігмента, внаслідок чого в деяких випадках народжуються шедеври прикраси тіла, – яскравий приклад дизайнерсько-графічного виду образотворчого мистецтва. Методи дослідження. У процесі дослідження використані традиційні мистецтвознавчі методи: історико-культурний, реконструктивно-модельний, історико-атрибутивний, хронологічна дескрипція, що сприяли розкриттю еволюції і трансформації татуювання в різних культурно-історичних контекстах. Поряд із загальнонауковими використаний компаративний метод порівняльного аналізу, який дав змогу проаналізувати об’єкт дослідження в просторі різних культурних реалій. Наукова новизна дослідження полягає в розкритті художньо-стилістичних та функціональних особливостей татуювання в контексті практикованого нині дизайну. Визначено основні засоби формування художньо-образних характеристик сучасного татуювання, окреслено композиційні прийоми формування художньо-образних рішень засобами, притаманними стилям і технікам сучасного татуювання. Висновки. Виявлено, що мистецтво татуювання становить важливу ділянку сучасного дизайну. Йому властива креативна образність, художня мова, стилістика й техніка. Ідею татуювання відображають композиційні візуальні зображення, створені в певній художній стилістиці із застосуванням конкретних технічних засобів та прийомів.
Посилання
Cook, J. (1948). Puteshestvie k Iuzhnomu poliusu i vokrug sveta [A Voyage Towards the South Pole and Round the World]. Moscow: OGIZ [in Russian].
Eshevskii, S.V. (1870). Sochineniia [Complete Works] (Pt. 2). Moscow: Izdatelstvo Soldatenkova [in Russian].
Grinberg, T.E. (1995). Politicheskaia reklama: portret lidera [Political advertising: a portrait of a leader]. Moscow: Vozrozhdenie [in Russian].
Hambley, W.D. (2014). Istoriia tatuirovki. Ritualy, verovaniia, tabu [The history of tattoos. Rituals, beliefs, taboos]. Moscow: Tcentrpoligraf [in Russian].
Hommage à Jean Lacassagne [Tribute to Jean Lacassagne]. (1962). Cahiers lyonnais de la Médecine, 3 [in French].
Krotevych, O.V. (2018). Vyznachennia ta klasyfikatsiia spetsyfichnykh osoblyvostei styliv i obraziv suchasnoho tatuiuvannia [Definition and classification of specific features of styles and images of modern tattoo]. ScienceRise, 8 (49), 13-19 [in Ukrainian].
Krotevych, O.V. (2019). Transformatsiia tekhnolohii mystetstva tatuiuvannia ta yikh vplyv na khudozhniu yakist i vyraznist zobrazhen [Transformation of tattoo art technologies and their influence on artistic quality and expressiveness of images]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mystetstvoznavstvo, 19, 189-197 [in Ukrainian].
Krusenstern, I.F. (1809). Puteshestvie vokrug sveta v 1803, 1804, 1805, i 1806 godakh [Voyage Round the World, in the Years 1803, 1804, 1805, and 1806]. (Pt. 1). St. Petersburg: Morskaia Tipografiia [in Russian].
Margetts, B. (2000). Bodi-art [Body art] (Trans. A. Ermilova). Moscow: AST; Astrel [in Russian].
Nysten, P.-H. (1856). Nouveau dictionnaire de médecine, de chirurgie, de pharmacie, des sciences accessoires et de l’art vétérinairen [New dictionary of medicine, surgery, pharmacy, accessory sciences and veterinary art]. Paris: JB Baillière [in French].
Velflin, G. (1994). Osnovnye poniatiia istorii iskusstva: problema evoliutcii stilia v novom iskusstve [The basic concepts of the history of art: the problem of the evolution of style in new art]. St. Petersburg: MIFRIL [in Russian].
Verman, K. (2000). Istoriia iskusstva vsekh vremen i narodov [The history of the art of all times and peoples] (Vol. 1).St. Petersburg: Poligon [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 О.В. Кротевич
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.