ТАТУЮВАННЯ ЯК СУЧАСНА ДИЗАЙНЕРСЬКА ПРАКТИКА

Автор(и)

  • Олександр Володимирович Кротевич Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6934-9310

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.41.2019.188693

Ключові слова:

татуювання, сучасна дизайнерська практика, художньо-образні тенденції

Анотація

Мета роботи - узагальнити теоретико-методологічні підходи до вивчення проблеми татуювання; виявити специфіку і лексемний зміст татуювання як сучасної дизайнерської практики; визначити й окреслити стилі, функції та види татуювання залежно від змісту й ознак цього явища. У статті досліджується татуювання як різновид дизайнерської творчості. Рукотворні мистецтва минулих тисячоліть із прогресом людства еволюціонували й нині становлять базу для розвитку мистецьких дизайнерських практик та духовного розвитку особистості. Процес нанесення стійкого малюнка на тіло методом місцевого травмування шкірного покриву із внесенням в підшкірну клітковину (дерму) фарбувального пігмента, внаслідок чого в деяких випадках народжуються шедеври прикраси тіла, – яскравий приклад дизайнерсько-графічного виду образотворчого мистецтва. Методи дослідження. У процесі дослідження використані традиційні мистецтвознавчі методи: історико-культурний, реконструктивно-модельний, історико-атрибутивний, хронологічна дескрипція, що сприяли розкриттю еволюції і трансформації татуювання в різних культурно-історичних контекстах. Поряд із загальнонауковими використаний компаративний метод порівняльного аналізу, який дав змогу проаналізувати об’єкт дослідження в просторі різних культурних реалій. Наукова новизна дослідження полягає в розкритті художньо-стилістичних та функціональних особливостей татуювання в контексті практикованого нині дизайну. Визначено основні засоби формування художньо-образних характеристик сучасного татуювання, окреслено композиційні прийоми формування художньо-образних рішень засобами, притаманними стилям і технікам сучасного татуювання. Висновки. Виявлено, що мистецтво татуювання становить важливу ділянку сучасного дизайну. Йому властива креативна образність, художня мова, стилістика й техніка. Ідею татуювання відображають композиційні візуальні зображення, створені в певній художній стилістиці із застосуванням конкретних технічних засобів та прийомів.

Біографія автора

Олександр Володимирович Кротевич, Київський національний університет культури і мистецтв

Здобувач

Посилання

Cook, J. (1948). Puteshestvie k Iuzhnomu poliusu i vokrug sveta [A Voyage Towards the South Pole and Round the World]. Moscow: OGIZ [in Russian].

Eshevskii, S.V. (1870). Sochineniia [Complete Works] (Pt. 2). Moscow: Izdatelstvo Soldatenkova [in Russian].

Grinberg, T.E. (1995). Politicheskaia reklama: portret lidera [Political advertising: a portrait of a leader]. Moscow: Vozrozhdenie [in Russian].

Hambley, W.D. (2014). Istoriia tatuirovki. Ritualy, verovaniia, tabu [The history of tattoos. Rituals, beliefs, taboos]. Moscow: Tcentrpoligraf [in Russian].

Hommage à Jean Lacassagne [Tribute to Jean Lacassagne]. (1962). Cahiers lyonnais de la Médecine, 3 [in French].

Krotevych, O.V. (2018). Vyznachennia ta klasyfikatsiia spetsyfichnykh osoblyvostei styliv i obraziv suchasnoho tatuiuvannia [Definition and classification of specific features of styles and images of modern tattoo]. ScienceRise, 8 (49), 13-19 [in Ukrainian].

Krotevych, O.V. (2019). Transformatsiia tekhnolohii mystetstva tatuiuvannia ta yikh vplyv na khudozhniu yakist i vyraznist zobrazhen [Transformation of tattoo art technologies and their influence on artistic quality and expressiveness of images]. Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriia mystetstvoznavstvo, 19, 189-197 [in Ukrainian].

Krusenstern, I.F. (1809). Puteshestvie vokrug sveta v 1803, 1804, 1805, i 1806 godakh [Voyage Round the World, in the Years 1803, 1804, 1805, and 1806]. (Pt. 1). St. Petersburg: Morskaia Tipografiia [in Russian].

Margetts, B. (2000). Bodi-art [Body art] (Trans. A. Ermilova). Moscow: AST; Astrel [in Russian].

Nysten, P.-H. (1856). Nouveau dictionnaire de médecine, de chirurgie, de pharmacie, des sciences accessoires et de l’art vétérinairen [New dictionary of medicine, surgery, pharmacy, accessory sciences and veterinary art]. Paris: JB Baillière [in French].

Velflin, G. (1994). Osnovnye poniatiia istorii iskusstva: problema evoliutcii stilia v novom iskusstve [The basic concepts of the history of art: the problem of the evolution of style in new art]. St. Petersburg: MIFRIL [in Russian].

Verman, K. (2000). Istoriia iskusstva vsekh vremen i narodov [The history of the art of all times and peoples] (Vol. 1).St. Petersburg: Poligon [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-30

Як цитувати

Кротевич, О. В. (2019). ТАТУЮВАННЯ ЯК СУЧАСНА ДИЗАЙНЕРСЬКА ПРАКТИКА. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (41), 185–191. https://doi.org/10.31866/2410-1176.41.2019.188693

Номер

Розділ

ДИЗАЙН