ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В СУЧАСНОМУ ВІЗУАЛЬНОМУ МИСТЕЦТВІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207634

Ключові слова:

цифрова технологія, живопис, техніка, алгоритмічне мистецтво, генеративна нейромережа

Анотація

Мета дослідження – на основі аналізу творів сучасного візуального мистецтва, створених з використанням
цифрових технологій, з’ясувати специфіку їх застосування та виявити співвідношення традиційного й інноваційного
методів в сучасному живописі; вияснити спосіб нанесення фарби та функціональний складник 3D‑друку у процесі
«виробництва» живописних полотен. Методологічна база дослідження становить комплекс кількох методів:
аналітичного – для розгляду історичної та мистецтвознавчої літератури, теоретично-концептуального методу –
для характеристики понятійно-термінологічної системи дослідження, а також порівняльно-типологічного – для
порівняння традиційних технологій живопису з інноваційними цифровими. Наукова новизна дослідження полягає
у висвітленні специфіки запровадження цифрових технологій у візуальне мистецтво. Висновки. Виявлено, що за
допомогою технології «штучного інтелекту» можна відтворити втрачені фрагменти зображень. Встановлено, що
завдяки технології тривимірного друку можливе не лише виготовлення копій, а й створення авторських художніх
композиції. Виявлено, що на основі алгоритмічного аналізу та математичного моделювання можна встановити
співвідношення знакових систем музичних і живописних творів та на основі виявлених результатів алгоритмічного
обчислення встановити певне співвідношення виразних засобів мистецтв в цифровому (математичному) еквіваленті.
Отже, завдяки «штучному інтелекту» можливе синтезування різних видів мистецтва в одному творі та використання
методів різних галузей знань. Проаналізувавши факти впровадження цифрових технологій, алгоритмічного аналізу
живописних полотен і технології 3D‑друку, можна констатувати той факт, що алгоритмічне мистецтво знаходиться
лише на першій стадії свого розвитку та має значні перспективи в майбутньому.

Біографія автора

Tetiana Sovhyra, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Посилання

Askott, R. (2004). Interaktivnoe iskusstvo: na poroge postbiologicheskoi kultury [Interactive Art: On the Threshold of Post-Biological Culture]. In D. Bulatov (Ed.), Biomediale: Sovremennoe obshchestvo i genomnaia kultura [Biomediale: Contemporary Society and Genomic Culture] (pp. 200-214). Yantarnyi skaz [in Russian].

Berger, E. (1961). Istoriia razvitiia tekhniki maslianoi zhivopisi [The history of the development of oil painting techniques]. Izdatelstvo Akademii khudozhestv SSSR [in Russian].

Bystriakova, V., Osadcha, A., & Pilhuk, O. (2017). Innovatsii ta tekhnolohii v suchasnomu mystetstvi [Innovation and Technology in Contemporary Art]. Visnyk Lvivskoi natsionalnoi akademii mystetstv, 32, 189–199. http://doi.org/10.5281/zenodo.1068902 [in Ukrainian].

Cohn, G. (2018, Oktober 25). AI Art at Christie’s Sells for $432,500. New York Times. https://www.nytimes.com/2018/10/25/arts/design/ai-art-sold-christies.html [in English].

Daum, P., Ribemont, F., & Prodger, Ph. (2006). Impressionist Camera: Pictorial Photography in Europe, 1888–1918. Saint Louis Art Museum [in English].

Feinberg, L. E., & Grenberg, Iu. I. (1989). Sekrety zhivopisi starykh masterov [Secrets of painting by old masters]. Izobrazitelnoe iskusstvo [in Russian].

Galkin, D. V. (2013). Ot vdokhnoveniia mashinami k iskusstvennoi zhizni: etapy razvitiia tekhnologicheskogo iskusstva [From machine inspiration to artificial life: stages in the development of technological art]. Vestnik Tomskogo gosudarstvennogo universiteta. Kulturologiia i iskusstvovedenie, 1(9), 44-51 [in Russian].

Grenberg, Yu. I. (1982). Tekhnologiia stankovoi zhivopisi. Istoriia i issledovanie [Easel painting technology. History and research]. Izobrazitelnoe iskusstvo [in Russian].

Lovejoy, M. (2004). Digital Currents: Art in the Electronic Age. Routledge [in English].

Miliutina, Yu. S. (2011). Dyskusiini pytannia shchodo vyznachennia poniat "innovatsiia" ta "novovvedennia" [Discussion questions of the definition of the concepts of "innovation" and "novelty"]. The University Scientific Notes, 4, 454-462 [in Ukrainian].

Molchanova, L. A. (2010). Poniatiia "innovatciia" i "traditciia" v iskusstve [The concepts of "innovation" and "tradition" in art]. In Snitkovskie chteniia [Snitkov readings] (pp. 37-43). Altaiskii dom pechati [in Russian].

Popper, F. (2007). From Technological to Virtual Art. MIT Press [in English].

Prudenko, Ya. (2014, December 17). Klasychni vydy mystetstva v epokhu novitnikh tekhnolohii. Zhyvopys [Classic art in the age of the latest technology. Painting]. Art Ukraine. http://artukraine.com.ua/a/klasichni-vidi-mistectva-vepokhu-novitnikh-tekhnologiy-zhivopis/#.Xo4L_kAzZdg [in Ukrainian].

Ruesseler, A. (2006). The discovery of a Camera obscura in Jan Vermeer van Delft’s painting Die ‘Malkunst’. Zeitschrift für Kunstgeschichte, 69 (4), 541-547 [in English].

Shavlygin, D., & Obmorokova, A. (2015). Integratciia tcifrovogo iskusstva v traditcionnuiu khudozhestvennuiu sredu [Integration of Digital Art into Traditional Artistic Environment]. Bulletin jf the Sout Ural State University. Series: Social Sciences and the Humanities, 15(4), 100-107 [in Russian].

Shcheglov, V. N. [shcheglov]. (2017, January 22). Zhivopis XX st.: osnovy algoritmicheskoi interpretatsii [Painting of the twentieth century: the basics of algorithmic interpretation]. Livejournal. https://shcheglov.livejournal.com/31914. html [in Russian].

Tsuhorka, O. P. (2015). Obrazotvorche mystetstvo i mozhlyvosti novitnikh tekhnolohii [Fine arts and the capabilities of the latest technologies]. Culture and Contemporaneity, 2, 111–118. http://doi.org/10.28925/2078-1687/2018/4/2534 [in Ukrainian].

Viber, Zh. (1961). Zhivopis i ee sredstva [Painting and its means]. Izdatelstvo Akademii khudozhestv SSSR [in Russian].

Zatserkovnyi, V. I., & Karevina, N. P. (2014). Aerokosmichni doslidzhennia Zemli: istoriia rozvytku [Aerospace land: Land development] (Vol. 1). Lohos [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-14

Як цитувати

Sovhyra, T. (2020). ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ В СУЧАСНОМУ ВІЗУАЛЬНОМУ МИСТЕЦТВІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (42), 65–71. https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207634

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВА