МІЖНАРОДНІ ПРОЕКТИ ІВАНА ПУТРОВА В ІННОВАЦІЙНОМУ ОНОВЛЕННІ СВІТОВОГО БАЛЕТНОГО ТЕАТРУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207652Ключові слова:
Іван Путров, балетний проект, Королівський балет, Київське хореографічне училище, чоловічий танець у балеті, продюсування балетних проектівАнотація
Mета статті – з’ясувати особливості творчої діяльності артиста балету українського походження І. Путрова в статусі провідного соліста Королівського балету (Лондон); розглянути художню структуру й творчі принципи продюсування митцем власних міжнародних балетних проектів «Чоловіки у русі», «Проти течії», «Шматочок неба» й ін. Методологія дослідження ґрунтується на використанні комплексу методів: аналізу й синтезу – для вивчення стану розкриття теми; культуролого-генетичного та мистецтвознавчого – для реконструкції творчого шляху І. Путрова; проблемно-тематичного й порівняльного – для виявлення художньої структури й творчих принципів продюсування митцем міжнародних балетних проектів; аксіологічного – для розгляду ціннісного змісту творчості І. Путрова. Наукова новизна статті полягає в тому, що в ній заповнено прогалину в науковій літературі з вивчення зарубіжного досвіду визначних майстрів балету українського походження та аналізу їхнього доробку в історичному й художньо-практичному аспектах; досліджено еволюцію культурних орієнтирів у характеристиках чоловічого модерного танцю та його видозмін у сценічно-виконавській практиці. Висновки. Творчий шлях І. Путрова проаналізовано з урахуванням його активної пропаганди чоловічого танцю як фактора оновлення тематики й стилістики світового хореографічного мистецтва, відновлення історичної пам’яті про авангардні досягнення трупи С. Дягілєва в інноваційному та мистецтвознавчому аспектах. Розкрито безпосередній зв’язок українського танцівника з традиціями іншого нашого співвітчизника –С. Лифаря. Розглянуто виконавські принципи І. Путрова в сфері хореографічної класики, що виникли на перетині київської школи танцю (заснованої в школі А. Ваганової) та англійської балетної драми, а також пластичних експериментів провідних західних хореографів кінця ХХ – початку ХХІ ст.
Посилання
Chekaliuk, V. (2010, November 19-26). Korolivski puanty. Ukrainskyi tantsivnyk iz Kovent-Harden zatsikavyv Hollivud [Royal Pointe Shoes. Hollywood is interested in the Ukrainian dancer from Covent Garden]. Dzerkalo tyzhnia [in Ukrainian].
Golubeva, T. (2017, February 15). Ekskliuzivnoe interviu: Ivan Putrov o balete, Kieve, Londone i novom rezhisserskom proekte [Exclusive Interview: Ivan Putrov on Ballet, Kyiv, London and the New Director’s Project]. Ell Man. https://elle.ua/man/people/uspeshniy-artist-baleta-ivan-putrov-rasskazal-o-novom-rezhisserskom-proekte [in Russian].
Gray, J. (2019). Breaking with tradition: Ivan Putrov discusses his latest venture with Jonathan Gray. Dancing times, April, 28-29 [in English].
Ivanchenko, L. (2001, April 21). Zoloto Ivana Putrova [Ivan Putrov’s Gold]. Uriadovyi kurier [in Ukrainian].
Khotsianovska, L. F. (2018). Vzaiemopronyknennia ukrainskoho ta yevropeiskoho khoreohrafichnoho mystetstva u period nezalezhnosti Ukrainy [Interpenetration of the Ukrainian and European choreographic art during the period of Ukraine’s independence]. Notes on art criticism, 33, 368-374 [in Ukrainian].
Kovalenko, Ye. I. (2017). Baletne mystetstvo Natsionalnoi opery Ukrainy 1991-2015 rr.: vykonavski tradytsii, tvorchi postati, vystavy [Ballet art of the National Opera of Ukraine 1991-2015: performing traditions, creative figures, performances]. (Abstract of PhD Dissertation). Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology MT Rylsky NAS of Ukraine [in Ukrainian].
Stanishevskyi, Yu. (2004, August 14). Ivan ne vidchuvaie sebe zirkoiu... [Ivan doesn’t feel like a star...]. Uriadovyi kurier, pp. 8-9 [in Ukrainian].
Stanishevskyi, Yu. (2005). Problemy intehratsii ukrainskoho khoreohrafichnoho mystetstva u svitovyi ta yevropeiskyi kulturnyi kontekst [Problems of integration of Ukrainian choreographic art in the world and European cultural context]. Artistic culture. Topical issues, 2, 302-317 [in Ukrainian].
Tarasenko, L. (2007, April 18). Ivan Putrov: "Moie sertse nalezhyt Kyievu" [Ivan Putrov: "My heart belongs to Kyiv"]. Den, p. 7 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Олена Ігорівна Карандєєва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.