МІЖНАРОДНІ ПРОЕКТИ ІВАНА ПУТРОВА В ІННОВАЦІЙНОМУ ОНОВЛЕННІ СВІТОВОГО БАЛЕТНОГО ТЕАТРУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207652

Ключові слова:

Іван Путров, балетний проект, Королівський балет, Київське хореографічне училище, чоловічий танець у балеті, продюсування балетних проектів

Анотація

Mета статті – з’ясувати особливості творчої діяльності артиста балету українського походження І. Путрова в статусі провідного соліста Королівського балету (Лондон); розглянути художню структуру й творчі принципи продюсування митцем власних міжнародних балетних проектів «Чоловіки у русі», «Проти течії», «Шматочок неба» й ін. Методологія дослідження ґрунтується на використанні комплексу методів: аналізу й синтезу – для вивчення стану розкриття теми; культуролого-генетичного та мистецтвознавчого – для реконструкції творчого шляху І. Путрова; проблемно-тематичного й порівняльного – для виявлення художньої структури й творчих принципів продюсування митцем міжнародних балетних проектів; аксіологічного – для розгляду ціннісного змісту творчості І. Путрова. Наукова новизна статті полягає в тому, що в ній заповнено прогалину в науковій літературі з вивчення зарубіжного досвіду визначних майстрів балету українського походження та аналізу їхнього доробку в історичному й художньо-практичному аспектах; досліджено еволюцію культурних орієнтирів у характеристиках чоловічого модерного танцю та його видозмін у сценічно-виконавській практиці. Висновки. Творчий шлях І. Путрова проаналізовано з урахуванням його активної пропаганди чоловічого танцю як фактора оновлення тематики й стилістики світового хореографічного мистецтва, відновлення історичної пам’яті про авангардні досягнення трупи С. Дягілєва в інноваційному та мистецтвознавчому аспектах. Розкрито безпосередній зв’язок українського танцівника з традиціями іншого нашого співвітчизника –С. Лифаря. Розглянуто виконавські принципи І. Путрова в сфері хореографічної класики, що виникли на перетині київської школи танцю (заснованої в школі А. Ваганової) та англійської балетної драми, а також пластичних експериментів провідних західних хореографів кінця ХХ – початку ХХІ ст.

Біографія автора

Олена Ігорівна Карандєєва, Національна академія мистецтв України

Аспірантка

Посилання

Chekaliuk, V. (2010, November 19-26). Korolivski puanty. Ukrainskyi tantsivnyk iz Kovent-Harden zatsikavyv Hollivud [Royal Pointe Shoes. Hollywood is interested in the Ukrainian dancer from Covent Garden]. Dzerkalo tyzhnia [in Ukrainian].

Golubeva, T. (2017, February 15). Ekskliuzivnoe interviu: Ivan Putrov o balete, Kieve, Londone i novom rezhisserskom proekte [Exclusive Interview: Ivan Putrov on Ballet, Kyiv, London and the New Director’s Project]. Ell Man. https://elle.ua/man/people/uspeshniy-artist-baleta-ivan-putrov-rasskazal-o-novom-rezhisserskom-proekte [in Russian].

Gray, J. (2019). Breaking with tradition: Ivan Putrov discusses his latest venture with Jonathan Gray. Dancing times, April, 28-29 [in English].

Ivanchenko, L. (2001, April 21). Zoloto Ivana Putrova [Ivan Putrov’s Gold]. Uriadovyi kurier [in Ukrainian].

Khotsianovska, L. F. (2018). Vzaiemopronyknennia ukrainskoho ta yevropeiskoho khoreohrafichnoho mystetstva u period nezalezhnosti Ukrainy [Interpenetration of the Ukrainian and European choreographic art during the period of Ukraine’s independence]. Notes on art criticism, 33, 368-374 [in Ukrainian].

Kovalenko, Ye. I. (2017). Baletne mystetstvo Natsionalnoi opery Ukrainy 1991-2015 rr.: vykonavski tradytsii, tvorchi postati, vystavy [Ballet art of the National Opera of Ukraine 1991-2015: performing traditions, creative figures, performances]. (Abstract of PhD Dissertation). Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology MT Rylsky NAS of Ukraine [in Ukrainian].

Stanishevskyi, Yu. (2004, August 14). Ivan ne vidchuvaie sebe zirkoiu... [Ivan doesn’t feel like a star...]. Uriadovyi kurier, pp. 8-9 [in Ukrainian].

Stanishevskyi, Yu. (2005). Problemy intehratsii ukrainskoho khoreohrafichnoho mystetstva u svitovyi ta yevropeiskyi kulturnyi kontekst [Problems of integration of Ukrainian choreographic art in the world and European cultural context]. Artistic culture. Topical issues, 2, 302-317 [in Ukrainian].

Tarasenko, L. (2007, April 18). Ivan Putrov: "Moie sertse nalezhyt Kyievu" [Ivan Putrov: "My heart belongs to Kyiv"]. Den, p. 7 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-14

Як цитувати

Карандєєва, О. І. (2020). МІЖНАРОДНІ ПРОЕКТИ ІВАНА ПУТРОВА В ІННОВАЦІЙНОМУ ОНОВЛЕННІ СВІТОВОГО БАЛЕТНОГО ТЕАТРУ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (42), 191–197. https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207652

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО