ЕВОЛЮЦІЯ ХУДОЖНЬОГО СТИЛЮ ПЛАКАТІВ КОМЕРЦІЙНОЇ РЕКЛАМИ В КОНТЕКСТІ ІСТОРІЇ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207661

Ключові слова:

рекламний плакат, композиція, колорит, типографія, стилізація, художній стиль, рекламний образ

Анотація

Мета статті – осмислити синтез та формулювання системно виважених специфічних художніх ознак рекламного
плакату на кожному етапі стильової еволюції задля ефективної практики сучасних графічних дизайнерів у створенні
різноманітних рекламних образів методом стилізації. Методологія дослідження полягає у використанні системного
мистецтвознавчого, стилістичного, порівняльного художнього аналізу рекламної продукції 1870–2010-х рр. для
з’ясування еволюції художніх стилів плакатів комерційної реклами. Наукова новизна дослідження полягає в проведенні
комплексного аналізу рекламних плакатів означеного періоду з метою з’ясування розвитку їхньої візуальної мови
як системи художньо-образних засобів, а також стислих формулювань для сучасних графічних дизайнерів з метою

здійснення стилізації рекламної графіки відповідно до кожного художнього стилю. У статті сформульовані типові
ознаки рекламних плакатів на кожному історичному етапі за такими складниками проекту графічного дизайну:
композиція, принцип стилізації зображення, колорит, типографія, ефекти застосування технічних можливостей на
кожному новому етапі. Наведено приклади сучасної стилізації в рекламних постерах відповідно до стилів попередніх
епох. Висновки. У загальному культурно-історичному контексті доби рекламний плакат представляє найтиповіші
ознаки художнього стилю кожного історичного періоду. Вивчення цих ознак та опанування навичками стилізації
згідно з упорядкованими ознаками стилю кожного визначеного періоду дає сучасним графічним дизайнерам змогу
розробляти варіативні візуальні системи брендів.

Біографії авторів

Iryna Udris, Криворізький державний педагогічний університет

Кандидат мистецтвознавства, професор

Natalia Udris-Borodavko, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат соціологічних наук, доцент

Посилання

Andreikanich, A. (2013). Plakat: yoho vydy ta zhanry [Poster: its types and genres]. Ukrainian culture: past, modern and ways of development, 19(1), 121-126 [in Ukrainian].

Bondar, I. (2015). Katehoriia "postmodernizm" u teorii ta praktytsi mystetstva ["Postmodern" category in the theory and practice of art]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 1, 98-102 [in Ukrainian].

Heller, S., & Chwast, S. (2019). Hrafichni styli: vid viktoriantsiv do khipsteriv [Graphic Style: From Victorian to Post-Modern] (O. Zhuravlova & D. Pinchuk, Trans.). ArtHuss [in Ukrainian].

Hryshchenko, V. (2011). Osoblyvosti dyzainu v mystetstvi plakata [Features of design in the art of poster]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 6, 138-140 [in Ukrainian].

Lahutenko, O. (2006). Ukrainska hrafika pershoi tretyny XX stolittia [Ukrainian graphics of the first third of the twentieth century]. Hrani-T [in Ukrainian].

Olenina, O. Yu. (1998). Reklama yak yavyshche khudozhnoi kultury [Advertising as a phenomenon of art culture]. (Abstract of PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Culture, Kharkiv [in Ukrainian].

Prymak, T. (2011). Styli v oformlenni reklamnykh zvernen: Ukraina 2006-2010 rr. [Styles in the design of advertising appeals: Ukraine 2006-2010]. Marketing and Management of Innovations, 1, 45-54 [in Ukrainian].

Pryshchenko, S. V. (2019). Evoliutsiia reklamnoi hrafiky yak skladovoi khudozhno-proektnoi kultury [Evolution of advertising graphics as a component of art and design culture]. (Abstract of DSc Dissertation). National Academy of Culture and Arts Management, Kyiv [in Ukrainian].

Sarabianov, D. V. (1989). Stil modern. Istoki. Istoriia. Problemy [Art Nouveau style. The origins. Story. Issues]. Iskusstvo [in Russian].

Sbitneva, N. (2007). Kommercheskii stil v graficheskom dizaine: osobennosti i perspektivy razvitiia [Commercial style in graphic design: features and development prospects]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 6, 153-163 [in Russian].

Udris-Borodavko, N. (2018). Proektuvannia reklamnoho obrazu yak skladovoi sotsiokulturnoho stanu suspilstva [Design of advertising image as a component of sociocultural state of society]. Demiurge: ideas, technologies, perspectives of design, 1, 25-41. https://doi.org/10.31866/2617-7951.1.2018.148140 [in Ukrainian].

Vlasov, V. G. (2004-2010). Novyi entciklopedicheskii slovar izobrazitelnogo iskusstva [New Encyclopedic Dictionary of Fine Arts] (Vols. 1-10). Azbuka-klassika [in Russian].

Zalevska, O. Yu. (2019). Proektno-khudozhni zasoby ukrainskoho plakata doby postmodernizmu [Design and artistic means of the Postmodern Ukrainian poster]. (Abstract of PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Design and Arts, Kharkiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-14

Як цитувати

Udris, I., & Udris-Borodavko, N. (2020). ЕВОЛЮЦІЯ ХУДОЖНЬОГО СТИЛЮ ПЛАКАТІВ КОМЕРЦІЙНОЇ РЕКЛАМИ В КОНТЕКСТІ ІСТОРІЇ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (42), 230–239. https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207661

Номер

Розділ

ДИЗАЙН