ЕВОЛЮЦІЯ ХУДОЖНЬОГО СТИЛЮ ПЛАКАТІВ КОМЕРЦІЙНОЇ РЕКЛАМИ В КОНТЕКСТІ ІСТОРІЇ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207661Ключові слова:
рекламний плакат, композиція, колорит, типографія, стилізація, художній стиль, рекламний образАнотація
Мета статті – осмислити синтез та формулювання системно виважених специфічних художніх ознак рекламного плакату на кожному етапі стильової еволюції задля ефективної практики сучасних графічних дизайнерів у створенні різноманітних рекламних образів методом стилізації. Методологія дослідження полягає у використанні системного мистецтвознавчого, стилістичного, порівняльного художнього аналізу рекламної продукції 1870–2010-х рр. для з’ясування еволюції художніх стилів плакатів комерційної реклами. Наукова новизна дослідження полягає в проведенні комплексного аналізу рекламних плакатів означеного періоду з метою з’ясування розвитку їхньої візуальної мови як системи художньо-образних засобів, а також стислих формулювань для сучасних графічних дизайнерів з метою
здійснення стилізації рекламної графіки відповідно до кожного художнього стилю. У статті сформульовані типові ознаки рекламних плакатів на кожному історичному етапі за такими складниками проекту графічного дизайну: композиція, принцип стилізації зображення, колорит, типографія, ефекти застосування технічних можливостей на кожному новому етапі. Наведено приклади сучасної стилізації в рекламних постерах відповідно до стилів попередніх епох. Висновки. У загальному культурно-історичному контексті доби рекламний плакат представляє найтиповіші ознаки художнього стилю кожного історичного періоду. Вивчення цих ознак та опанування навичками стилізації згідно з упорядкованими ознаками стилю кожного визначеного періоду дає сучасним графічним дизайнерам змогу розробляти варіативні візуальні системи брендів.
Посилання
Andreikanich, A. (2013). Plakat: yoho vydy ta zhanry [Poster: its types and genres]. Ukrainian culture: past, modern and ways of development, 19(1), 121-126 [in Ukrainian].
Bondar, I. (2015). Katehoriia "postmodernizm" u teorii ta praktytsi mystetstva ["Postmodern" category in the theory and practice of art]. National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald, 1, 98-102 [in Ukrainian].
Heller, S., & Chwast, S. (2019). Hrafichni styli: vid viktoriantsiv do khipsteriv [Graphic Style: From Victorian to Post-Modern] (O. Zhuravlova & D. Pinchuk, Trans.). ArtHuss [in Ukrainian].
Hryshchenko, V. (2011). Osoblyvosti dyzainu v mystetstvi plakata [Features of design in the art of poster]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 6, 138-140 [in Ukrainian].
Lahutenko, O. (2006). Ukrainska hrafika pershoi tretyny XX stolittia [Ukrainian graphics of the first third of the twentieth century]. Hrani-T [in Ukrainian].
Olenina, O. Yu. (1998). Reklama yak yavyshche khudozhnoi kultury [Advertising as a phenomenon of art culture]. (Abstract of PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Culture, Kharkiv [in Ukrainian].
Prymak, T. (2011). Styli v oformlenni reklamnykh zvernen: Ukraina 2006-2010 rr. [Styles in the design of advertising appeals: Ukraine 2006-2010]. Marketing and Management of Innovations, 1, 45-54 [in Ukrainian].
Pryshchenko, S. V. (2019). Evoliutsiia reklamnoi hrafiky yak skladovoi khudozhno-proektnoi kultury [Evolution of advertising graphics as a component of art and design culture]. (Abstract of DSc Dissertation). National Academy of Culture and Arts Management, Kyiv [in Ukrainian].
Sarabianov, D. V. (1989). Stil modern. Istoki. Istoriia. Problemy [Art Nouveau style. The origins. Story. Issues]. Iskusstvo [in Russian].
Sbitneva, N. (2007). Kommercheskii stil v graficheskom dizaine: osobennosti i perspektivy razvitiia [Commercial style in graphic design: features and development prospects]. Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts, 6, 153-163 [in Russian].
Udris-Borodavko, N. (2018). Proektuvannia reklamnoho obrazu yak skladovoi sotsiokulturnoho stanu suspilstva [Design of advertising image as a component of sociocultural state of society]. Demiurge: ideas, technologies, perspectives of design, 1, 25-41. https://doi.org/10.31866/2617-7951.1.2018.148140 [in Ukrainian].
Vlasov, V. G. (2004-2010). Novyi entciklopedicheskii slovar izobrazitelnogo iskusstva [New Encyclopedic Dictionary of Fine Arts] (Vols. 1-10). Azbuka-klassika [in Russian].
Zalevska, O. Yu. (2019). Proektno-khudozhni zasoby ukrainskoho plakata doby postmodernizmu [Design and artistic means of the Postmodern Ukrainian poster]. (Abstract of PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Design and Arts, Kharkiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ірина Миколаївна Удріс, Наталя Сергіївна Удріс-Бородавко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.