СУЧАСНІ ГРАФІЧНІ ТЕНДЕНЦІЇ В ДИЗАЙНІ ПАКУВАЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ: ХУДОЖНЬО-СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207663Ключові слова:
модернізм, типографіка, шрифтові гарнітури, дизайн пакувань, інтегровані вимогиАнотація
Мета статті – виявити вплив сучасних графічних тенденцій на дизайн пакувань; з’ясувати риси сучасної типографіки та її відтворення в дизайні пакувальної продукції, сформувати перелік інтегративних вимог щодо її застосування в дизайні пакувань. Методологія дослідження визначається міждисциплінарним характером поставленої мети та застосуванням структурно-функціонального й компаративних методів, які дали змогу виокремити й узагальнити положення стосовно проектної роботи дизайнерів під час проектування пакувальної продукції. Наукова новизна. У статті проаналізовано загальні типографічні тенденції, які сформувалися на базі стилю модерн та зазнали суттєвих трансформацій, що пояснюються впливом техніко-технологічних та економічних чинників у пакувальній галузі. Розвинуто наукову зацікавленість питанням використання здобутків минулого та їх сучасного відтворення в розробленнях пакувань, виокремлено сучасні графічні тенденції в дизайні пакувальної продукції та визначено інтегративні вимоги до її проектування. Розглянуто зміни в типографіці як одного з визначальних складників, що задіяні у формуванні привабливого вигляду / дизайну сучасних споживчих пакувань. Висновки. На основі проаналізованих літературних джерел звужено перелік характерних тенденцій використання модерністських шрифтових гарнітурів відносно до вимог проектування пакувальної продукції. Визначено інтегративні вимоги щодо їх використання в проектних розробленнях, а саме: поєднання тестового складника (інформативного та рекламно- графічного) із загальним способом сприйняття пакувань споживачами. Робота спрямована на дослідження сучасного типографічного складника в дизайні пакувань та виокремлення інтегрованих вимог стосовно їх проектування.
Посилання
Babunych, Yu. (2015). Modernizm i poshuky novykh pryntsypiv formotvorennia v ukrainskomu zhyvopysi kintsia XIX – pershoi tretyny XX stolittia [Modernism and the Search of the New Principles of Form in the Ukrainian Painting of the late 19th – the first third of the 20th century]. Visnyk of Lviv national academy of Arts, 26, 128-141 [in Ukrainian].
Bakeeva, D. A. (2011). Vizualizatciia v postmodernistskoi reklame: izobrazhenie, tcvet, shrift kak ee sostavliaiushchie [Visualisation in postmodern advertising: image, color, font as its components]. Mordovia University Bulletin, 1, 191-194 [in Russian].
Bringhurst, R. (2006). Osnovy stilia v tipografike [The basics of style in typography] (G. Severskoi, A. Semenova & S. Ponomarenko, Trans.). Izdatel D.Aronov [in Russian].
Bychkov, V., & Bychkova, L. (2000). Khudozhestvenno-esteticheskaia fenomenologiia avangarda i modernizma [Artistic and aesthetic phenomenology of the avant-garde and modernism]. In V. V. Bychkov, & N. B. Mankovskaia (Eds.), KorneviShche2000. Kniga neklassicheskoi estetiki [KorneviSche2000. The book of non-classical aesthetics] (pp. 37-63). Institut filosofii RAN [in Russian].
Chuieva, O. V., & Udris, N. S. (2018). Tendentsii postmodernizmu v dyzaini suchasnoi upakovky [Trends of postmodernism in the design of modern packaging]. Upakovka, 122, 48-51 [in Ukrainian].
Edoshina, I. A. (2002). Khudozhestvennoe soznanie modernizma: istoki i mifologemy [The artistic consciousness of Modernism: the origins and mythologemes]. Nekrasov Kostroma State University [in Russian].
German, M. (2003). Modernizm. Iskusstvo pervoi poloviny XX veka [Modernism. Art of the first half of the XX century]. Azbuka-klassika [in Russian].
Gill, E. (2018). Esse o tipografike [An Essay on Typography]. Shrift [in Russian].
Hanotska, O. V. (2008). Dyzain spozhyvchoi upakovky v Ukraini: standart ta ekskliuzyv [Consumer packaging design in Ukraine: standard and exclusive]. (PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Design and Arts, Kharkiv [in Ukrainian].
Krichevskii, V. (2014, June 18). Tipografika futuristov na vzgliad tipografa [Typography of futurists at the sight of a typographer]. (Pt. 2). Shrift. https://typejournal.ru/articles/Futurist-Typography-II [in Russian].
Kulikova, I. (1980). Filosofiia i iskusstvo modernizma [The philosophy and art of modernism]. Politizdat [in Russian].
Lesniak, V. (2006). Modernistskie i postmodernistskie shrifty [Modern and postmodern fonts]. Kolorit [in Russian].
Malakhov, N. (1986). O modernizme [About modernism]. Izobrazitelnoe iskusstvo [in Russian].
Ruder, E. (1998). Tipografika [Typography]. Taller [in Russian].
Sarabianov, D. V. (1989). Stil modern. Istoki. Istoriia. Problemy [Art Nouveau style. The origins. Story. Problems] (Pt. 1). Iskusstvo [in Russian].
Sbitnieva, N. F. (2003). Osoblyvosti rozvytku radianskoi upakovky 1930-kh rokiv. Utylitarni ta khudozhni aspekty [Features of the development of Soviet packaging in the 1930s. Utilitarian and artistic aspects]. (PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Design and Arts, Kharkiv [in Ukrainian].
Serov, S. I. (2004). Tipografika virtualnoi sredy [Typography of a virtual environment] (Pt. 3). Liniia Grafik [in Russian].
Tschichold, J. (2011). Novaia tipografika. Rukovodstvo dlia sovremennogo dizainera [New typography. A handbook for modern designers]. Izdatelstvo Studii Artemiia Lebedeva [in Russian].
Zhebrovskaia, L. V. (2007). Esteticheskie kontceptcii britanskogo knizhnogo dizaina vtoroi poloviny XIX – nachala XX vekov v kontekste izdatelskoi kultury [Aesthetic concepts of British book design of the second half of the 19th – early 20th centuries in the context of publishing culture]. (PhD Dissertation). Saint-Petersburg State University of Industrial Technologies and Design, St. Petersburg [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Оксана Володимирівна Чуєва, Вікторія Олегівна Васенко
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.