СУЧАСНІ ГРАФІЧНІ ТЕНДЕНЦІЇ В ДИЗАЙНІ ПАКУВАЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ: ХУДОЖНЬО-СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ

Автор(и)

  • Оксана Володимирівна Чуєва Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-1877-5010
  • Вікторія Олегівна Васенко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207663

Ключові слова:

модернізм, типографіка, шрифтові гарнітури, дизайн пакувань, інтегровані вимоги

Анотація

Мета статті – виявити вплив сучасних графічних тенденцій на дизайн пакувань; з’ясувати риси сучасної типографіки та її відтворення в дизайні пакувальної продукції, сформувати перелік інтегративних вимог щодо її застосування в дизайні пакувань. Методологія дослідження визначається міждисциплінарним характером поставленої мети та застосуванням структурно-функціонального й компаративних методів, які дали змогу виокремити й узагальнити положення стосовно проектної роботи дизайнерів під час проектування пакувальної продукції. Наукова новизна. У статті проаналізовано загальні типографічні тенденції, які сформувалися на базі стилю модерн та зазнали суттєвих трансформацій, що пояснюються впливом техніко-технологічних та економічних чинників у пакувальній галузі. Розвинуто наукову зацікавленість питанням використання здобутків минулого та їх сучасного відтворення в розробленнях пакувань, виокремлено сучасні графічні тенденції в дизайні пакувальної продукції та визначено інтегративні вимоги до її проектування. Розглянуто зміни в типографіці як одного з визначальних складників, що задіяні у формуванні привабливого вигляду / дизайну сучасних споживчих пакувань. Висновки. На основі проаналізованих літературних джерел звужено перелік характерних тенденцій використання модерністських шрифтових гарнітурів відносно до вимог проектування пакувальної продукції. Визначено інтегративні вимоги щодо їх використання в проектних розробленнях, а саме: поєднання тестового складника (інформативного та рекламно- графічного) із загальним способом сприйняття пакувань споживачами. Робота спрямована на дослідження сучасного типографічного складника в дизайні пакувань та виокремлення інтегрованих вимог стосовно їх проектування.

Біографії авторів

Оксана Володимирівна Чуєва, Київський національний університет культури і мистецтв

Кандидат мистецтвознавства, старший викладач

Вікторія Олегівна Васенко, Київський національний університет культури і мистецтв

Магістр дизайну

Посилання

Babunych, Yu. (2015). Modernizm i poshuky novykh pryntsypiv formotvorennia v ukrainskomu zhyvopysi kintsia XIX – pershoi tretyny XX stolittia [Modernism and the Search of the New Principles of Form in the Ukrainian Painting of the late 19th – the first third of the 20th century]. Visnyk of Lviv national academy of Arts, 26, 128-141 [in Ukrainian].

Bakeeva, D. A. (2011). Vizualizatciia v postmodernistskoi reklame: izobrazhenie, tcvet, shrift kak ee sostavliaiushchie [Visualisation in postmodern advertising: image, color, font as its components]. Mordovia University Bulletin, 1, 191-194 [in Russian].

Bringhurst, R. (2006). Osnovy stilia v tipografike [The basics of style in typography] (G. Severskoi, A. Semenova & S. Ponomarenko, Trans.). Izdatel D.Aronov [in Russian].

Bychkov, V., & Bychkova, L. (2000). Khudozhestvenno-esteticheskaia fenomenologiia avangarda i modernizma [Artistic and aesthetic phenomenology of the avant-garde and modernism]. In V. V. Bychkov, & N. B. Mankovskaia (Eds.), KorneviShche2000. Kniga neklassicheskoi estetiki [KorneviSche2000. The book of non-classical aesthetics] (pp. 37-63). Institut filosofii RAN [in Russian].

Chuieva, O. V., & Udris, N. S. (2018). Tendentsii postmodernizmu v dyzaini suchasnoi upakovky [Trends of postmodernism in the design of modern packaging]. Upakovka, 122, 48-51 [in Ukrainian].

Edoshina, I. A. (2002). Khudozhestvennoe soznanie modernizma: istoki i mifologemy [The artistic consciousness of Modernism: the origins and mythologemes]. Nekrasov Kostroma State University [in Russian].

German, M. (2003). Modernizm. Iskusstvo pervoi poloviny XX veka [Modernism. Art of the first half of the XX century]. Azbuka-klassika [in Russian].

Gill, E. (2018). Esse o tipografike [An Essay on Typography]. Shrift [in Russian].

Hanotska, O. V. (2008). Dyzain spozhyvchoi upakovky v Ukraini: standart ta ekskliuzyv [Consumer packaging design in Ukraine: standard and exclusive]. (PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Design and Arts, Kharkiv [in Ukrainian].

Krichevskii, V. (2014, June 18). Tipografika futuristov na vzgliad tipografa [Typography of futurists at the sight of a typographer]. (Pt. 2). Shrift. https://typejournal.ru/articles/Futurist-Typography-II [in Russian].

Kulikova, I. (1980). Filosofiia i iskusstvo modernizma [The philosophy and art of modernism]. Politizdat [in Russian].

Lesniak, V. (2006). Modernistskie i postmodernistskie shrifty [Modern and postmodern fonts]. Kolorit [in Russian].

Malakhov, N. (1986). O modernizme [About modernism]. Izobrazitelnoe iskusstvo [in Russian].

Ruder, E. (1998). Tipografika [Typography]. Taller [in Russian].

Sarabianov, D. V. (1989). Stil modern. Istoki. Istoriia. Problemy [Art Nouveau style. The origins. Story. Problems] (Pt. 1). Iskusstvo [in Russian].

Sbitnieva, N. F. (2003). Osoblyvosti rozvytku radianskoi upakovky 1930-kh rokiv. Utylitarni ta khudozhni aspekty [Features of the development of Soviet packaging in the 1930s. Utilitarian and artistic aspects]. (PhD Dissertation). Kharkiv State Academy of Design and Arts, Kharkiv [in Ukrainian].

Serov, S. I. (2004). Tipografika virtualnoi sredy [Typography of a virtual environment] (Pt. 3). Liniia Grafik [in Russian].

Tschichold, J. (2011). Novaia tipografika. Rukovodstvo dlia sovremennogo dizainera [New typography. A handbook for modern designers]. Izdatelstvo Studii Artemiia Lebedeva [in Russian].

Zhebrovskaia, L. V. (2007). Esteticheskie kontceptcii britanskogo knizhnogo dizaina vtoroi poloviny XIX – nachala XX vekov v kontekste izdatelskoi kultury [Aesthetic concepts of British book design of the second half of the 19th – early 20th centuries in the context of publishing culture]. (PhD Dissertation). Saint-Petersburg State University of Industrial Technologies and Design, St. Petersburg [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-07-14

Як цитувати

Чуєва, О. В., & Васенко, В. О. (2020). СУЧАСНІ ГРАФІЧНІ ТЕНДЕНЦІЇ В ДИЗАЙНІ ПАКУВАЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ: ХУДОЖНЬО-СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (42), 240–247. https://doi.org/10.31866/2410-1176.42.2020.207663

Номер

Розділ

ДИЗАЙН