ХУДОЖНЬО-ОБРАЗНА ПРЕЗЕНТАЦІЯ СВІТУ РЕЧЕЙ У МАСОВІЙ КУЛЬТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220057Ключові слова:
дизайн, реклама, річ, образ, товар, послугаАнотація
Мета дослідження – визначити соціокультурні виміри естетизації комунікативного простору речей; з’ясувати образну специфіку презентації речовинного світу у вимірі таких соціальних інституцій масової культури, як дизайн і реклама. Методологію статті становлять теоретичні методи дослідження, системний та компаративний підходи, які дали змогу розглянути образну презентацію товарів і послуг як фактор комунікативного середовища на макро- та мікрорівнях. Застосування диференційного підходу до аналізу категорій «предмет», «послуга», «товар» як об’єктів образної презентації потребувало розуміння диференціації соціальних функцій образної презентації світу речей. Наукова новизна дослідження полягає у висвітленні особливостей процесів образної презентації товарів і послуг мас-медіа, зокрема в дизайні та рекламі. Вперше обґрунтовано, що річ, як полісемантичне поняття, презентує субстанційність світу, актуалізуючись у мистецтвознавстві як візуальна презентація світу, повертаючи увагу до речі в її світоглядному розумінні. Висновки. Доведено, що за будь-якою предметною реальністю сучасного комунікативного середовища стоїть річ як реальність, що переживає час і має ознаки вічності. Виявлено, що соціокультурні виміри естетизації комунікативного простору пов’язані із предметно-речовинною легітимацією образних інсталяцій середовища, де предметний світ стає товаром або презентує певну послугу. Наголошено, що аспект речовинності в дизайні є найважливішим. Як елемент середовища буття людини річ має свій неповторний образ, котрий потребує презентації. З’ясовано, що образна презентація товарів і послуг як фактор комунікативного середовища відбувається і на макро-, і та мікрорівні: на макрорівні вона використовує загальнодоступний код ідентичності, орієнтований на органічні потреби споживачів, а на мікрорівні – специфікує аудиторію й визначає образний контент спонукання до дії та споживання.
Посилання
Apel, K.-O. (1999). Sytuatsiia liudyny yak etychna problema [The Human Situation as an Ethical Problem] (A. Yermolenko, Trans.). In A. M. Yermolenko, Komunikatyvna praktychna filosofiia [Communicative Practical Philosophy] (pp. 231-255). Libra [in Ukrainian].
Bell, D. (1996). Kulturni superechnosti kapitalizmu [Cultural Contradictions of Capitalism] (V. Lishchuk, Trans.). In V. Liakh (Comp.), Suchasna zarubizhna sotsialna filosofiia [Modern Foreign Social Philosophy] (pp. 251-275). Lybid [in Ukrainian].
Heidegger, M. (1993). Raboty i razmyshleniya raznykh let [Works and Reflections of Different Years] (A. V. Mikhailov, Trans.). Gnozis [in Russian].
Kaftandzhiev, H. (2005). Garmoniya v reklamnoi kommunikatsii [Harmony in Advertising Communication] (S. Kirova, Trans.). EKSMO [in Russian].
Lehenkyi, Yu. H. (2018). Estetyka ukrainskoho etnodyzainu [Aesthetics of Ukrainian Ethnic Design]. University "Ukraine" [in Ukrainian].
Lola, G. N. (1998). Dizain: Opyt metafizicheskoi transkriptsii [Design: Experience of Metaphysical Transcription]. Moscow University Press [in Russian].
Neretina, S., & Ogurtsov, A. (2010). Reabilitatsiya veshchi [Rehabilitation of a Thing]. Mіr [in Russian].
Sharkov, F. I., & Rodionov, A. A. (2007). Reklama i svyazi s obshchestvennost'yu: Kommunikativnaya i integrativnaya sushchnost' kampanii [Advertising and Public Relations: The Communicative and Integrative Nature of Campaigns]. Akademicheskii Proekt; Delovaya Kniga [in Russian].
Uchenova, V. V. (2008). Reklama i massovaya kul'tura: Sluzhanka ili gospozha? [Advertising and Popular Culture: Maid or Mistress?]. YuNITI-DANA [in Russian].
Yermolenko, A. M. (1999). Komunikatyvna praktychna filosofiia [Communicative Practical Philosophy]. Libra [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Яніна Юріївна Бабченко

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.