АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ВИЩОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220060Ключові слова:
мистецька освіта, вища освіта, дистанційна освіта, доктор мистецтваАнотація
Мета статті – визначити специфічні риси формування вищої мистецької освіти в Україні на теперішньому етапі та виокремити магістральні шляхи їх впровадження. Методологія дослідження. У статті поряд із загальнонауковими методами – аналізу, синтезу, індукції, дедукції, узагальнення – використані кроскультурний і системний аналіз, що дають можливість охарактеризувати нагальні проблеми вищої мистецької освіти. Наукова новизна дослідження полягає в таких пріоритетах: розкрито специфіку та сучасний стан галузі вищої мистецької освіти, досліджено дистанційну практику як одну з форм трансляції знань і навичок та методичний виклик перед викладачами мистецьких вишів, а також окреслено шляхи впровадження освітньо-творчого ступеня доктора мистецтва та акредитацію вчених рад (спеціалізованих рад з присудження ступеня доктора мистецтва) у трьох сферах творчої мистецької діяльності: 1) музична сфера, 2) образотворча, декоративно-ужиткова, дизайнерська й реставраційна, 3) сфера сценічного й аудіовізуального мистецтва. Положенням, розробленим Національним агентством із забезпечення якості вищої освіти, встановлено вимоги до компетентності членів спецрад з присудження ступеня доктора мистецтва. Висновки. На сьогодні мистецькоосвітній ринок характеризується тенденцією, коли надання освітніх мистецьких послуг вимушено відбувається в умовах коливання державних освітніх стратегій, посилених певною невизначеністю праці в умовах всесвітнього карантину. Але якщо умови карантину мають зовнішні форс-мажорні обставини і не можуть тривати безкінечно, – відсутність чіткої гуманітарної стратегії держави в галузі вищої мистецької освіти лишається перепоною для формування загальної її конструкції. Утім, кроки, що були зроблені і робляться в останні роки завдяки колективним зусиллям фахівців Національного агентства, дозволяють побачити конкретні перспективи руху в напряму до створення такої конструкції.
Посилання
Bezghin, O., & Uspenska, O. (2018). Vyshcha mystetska osvita v Ukraini: pytannia pidhotovky naukovo-pedahohichnykh kadriv [Higher Art Education in Ukraine: Issues of Training of Scientific and Pedagogical Staff]. Academic Bulletin of Kyiv National Karpenko-Karyi University of Theatre, Cinema and Television, 22, 7-13 [in Ukrainian].
Cabinet of Ministers of Ukraine. (2018, October 24). Postanova "Pro zatverdzhennia Poriadku zdobuttia osvitno-tvorchoho stupenia doktora mystetstva ta navchannia v asystenturi-stazhuvanni" [Resolution "On Approval of the Procedure for Obtaining The Educational and Creative Degree of Doctor of Arts and Training in Assistantship- Internship"] № 865. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/865-2018-%D0%BF?lang=en#Text [in Ukrainian].
Nazarenko, D. (2017). Pidhotovka Doctor of Arts in Music [Preparation of Doctor of Arts in Music]. In Kulturno-mystetska osvita na suchasnomu etapi: prahnennia, vyklyky ta perspektyvy [Cultural and Artistic Education at the Present Stage: Aspirations, Challenges and Prospects], Proceedings of the International Scientific Conference, Kyiv. Ministry of Culture of Ukraine [in Ukrainian].
Verkhovna Rada of Ukraine. (2004, July 1). Law of Ukraine "On Higher Education" № 1556-VII. https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/1556-18#Text [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Леся В’ячеславівна Смирна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.