АЛГОРИТМІЧНІ МЕТОДИ НАУКОВОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ В СУЧАСНИХ ПРАКТИКАХ ВІЗУАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220065Ключові слова:
візуальне мистецтво; художнє проєктування; художньо-науковий експеримент; аналогові методи; дигітальний образ; параметризмАнотація
Мета роботи – з’ясувати особливості застосування алгоритмічних методів в художньо-науковому експерименті в сучасних практиках візуального мистецтва; завдяки мистецтвознавчому аналізу творчості провідних груп сучасного мистецтва та дизайну виявити роль алгоритмічних методів у створенні нової естетики, стилістики та художньої мови. Методи дослідження – узагальнення, систематизація та порівняння, котрі сприяють виявленню провідних алгоритмічних методів у сучасних художньо-проєктних практиках; мистецтвознавчий опис та аналіз експериментальних мистецьких проєктів – для виявлення ролі та принципів застосування алгоритмічних методів у науково-художньому експерименті. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні типології, можливостей і перспектив застосування алгоритмічних методів у проведенні художньо-наукового експерименту в сучасному дизайні. Результатом дослідження є виявлення різновидів алгоритмічних методів та мистецтвознавчий аналіз їхньої ролі в створенні «нової естетики» та дигітальних образів у міжгалузевих художньо-проєктних експериментах; опис технології та принципів застосування параметризму як перспективного стилістично-мовного напряму розвитку візуального мистецтва та дизайну. Висновки. Алгоритмічні методи активно застосовуються в науково-художніх експериментальних практиках сучасного візуального мистецтва. Вони створюють «нову естетику» завдяки різноманітним дигітальним образам і принципам параметричного моделювання. Алгоритмічні методи ґрунтуються на математично узагальнених та відтворюваних закономірностях природи, що зумовлює їх застосування в практиках біодизайну та біоморфізму. Огляд сучасної художньо-проєктної практики свідчить про поширення інтересу до нової художньої стилістики та застосування алгоритмічних методів в експериментальній творчості, що робить дослідження в цій галузі актуальним і перспективним.
Посилання
Aranchii, D. (2016). Alhorytmichni metody arkhitekturnoho formotvorennia [Algorithmic methods of architectural design]. Typohrafiia vid A do Ya [in Ukrainian].
Barna, N. V. (2015). Arkhitektura, dyzain ta moda yak kulturni praktyky [Architecture, design and fashion as cultural practices]. Culture of Ukraine, 49, 31-40 [in Ukrainian].
Bio. (n.d). Greg Lynn Form. http://glform.com/bio-2/ [in English].
Eco, U. (2004). Otsutstvuiushchaia struktura. Vvedenie v semiologiiu [Missing structure. Introduction to semiology] (V. G. Reznik & A. G. Pogoniailo, Trans.). Simposium [in Russian].
Erokhin, S. V. (2009). Osobennosti ispolzovaniia sredstv khudozhestvennoi vyrazitelnosti i khudozhestvennykh priemov vtcifrovom izobrazitelnom iskusstve [Features of the use of means of artistic expression and artistic techniques in digital art]. Vestnik Moskovskogo gosudarstvennogo oblastnogo universiteta. Seriia "Filosofskie nauki", 3, 76-84 [in Russian].
Kolesnikov, A. V. (2012). Nauchnoe iskusstvo kak sredstvo kodirovaniia i peredachi glubinnykh paradigmalnykh smyslov v obuchenii i poznanii [Scientific art as a means of coding and transmission of deep paradigmatic meanings in teaching and cognition]. In Nauchnoe Iskusstvo [Scientific Art], Abstracts of the I International Scientific and Practical Conference (pp. 74-75). Moscow State University [in Russian].
Non-Lin / Lin: Grootseminarie – Bruges Triennale (2018). (n.d.). Marc Fornes / Theverymany. http://theverymany.com/ brugge [in English].
Olenina, O. Yu. (2010.) Transformatsii mystetstva v komunikatyvnii kulturi sotsiumu [Transformations of art in the communicative culture of society]. Kharkiv State Academy of Culture [in Ukrainian].
Olenina, O. Yu. (2016). Merezhevyi proekt yak nova khudozhnia forma [Network project as a new art form]. Bulletin of The Kharkiv State Academy of Design and Arts, 2, 114-118 [in Ukrainian].
Prototypical Architectures. (n.d). Marc Fornes / Theverymany. http://theverymany.com/project-gallery [in English].
Rozenblium, E. A. (1974). Khudozhnik v dizaine [Artist in design]. Iskusstvo [in Russian].
Voloshko, N. I. (2008). Estetika i dizain tovarov [Aesthetics and product design]. Dashkov i K [in Russian].
Zherdev, E. B. (1996). Khudozhestvennaia semantika dizaina. Metaforika [Artistic semantics of design. Metaphor]. Au-topan [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Анна Юріївна Чирва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.