ЕЛЕКТРОННА ТАНЦЮВАЛЬНА МУЗИКА В УКРАЇНСЬКІЙ МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ

Автор(и)

  • Андрій Ігорович Бондаренко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-6856-991X

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220071

Ключові слова:

електронна танцювальна музика, українська музика, музичний фестиваль, музична культура України

Анотація

Метою роботи є з’ясування специфіки представлення електронної танцювальної музики (EDM) в культурному процесі України кінця 2000 – початку 2010-х років на основі вивчення Інтернет-видань, присвячених електронній танцювальній музиці, огляду найважливіших подій в EDM-культурі та осмислення найактуальніших музичних напрямів впродовж останніх двох десятиліть. Методологія дослідження включає описовий та інтерпретаційний підходи, статистичний аналіз, синтез та узагальнення зібраної інформації для створення цілісної наукової картини про побутування електронної танцювальної музики в українській культурі. Наукова новизна. Вперше досліджено фестивалі електронної танцювальної музики в Україні кінця 2000 – початку 2010-х років, висвітлено її специфіку, жанрове розмаїття та найпопулярніші напрями техно і хауз. Висновки. Виявлено, що найбільша популярність електронної танцювальної музики в Україні припадає на кінець 2000 – початок 2010-х років, коли її грали не тільки в танцювальних клубах, але й на фестивалях. Проаналізовано такі фестивалі EDM в Україні: «Республіка Казантип» (1997–2013), «Ідеологія» (2003–2013), «Ultrasonic» (2011–2014), «Гамселить» (2012–2019). Організатори кожного з цих фестивалів декларували опозиційну ідеологію, проте лише останній з названих фестивалів можна вважати повною мірою частиною українського культурного простору, тоді як інші були більше орієнтовані на російське або інтернаціональне світосприйняття. Встановлено, що кількість відвідувачів фестивалів EDM в Україні є вищою за аналогічні показники фестивалів класичної музики, але меншою за аналогічні показники поп-рокових заходів. Популярність EDM-фестивалів досягалася завдяки запрошенню популярних діджеїв з європейських країн. Виявлено, що після 2014 року активність фестивального життя EDM знизилася, але в той же час активізувалися творчі пошуки в експериментальних напрямах електронної музики.

Біографія автора

Андрій Ігорович Бондаренко, Київський національний університет культури і мистецтв

Концертмейстер

Посилання

Butler, M. J. (2006). Unlocking the Groove: Rhythm, Meter, and Musical Design in Electronic Dance Music. Indiana University Press.

Crimea Information Agency. (2010, September 13). 8-i mezhdunarodnyi muzykal'nyi festival' «Dzhaz Koktebel» sobral bolee 25 tys. zritelei [The 8th International Music Festival "Jazz Koktebel" Gathered More than 25 Thousand Spectators]. http://www.kianews.com.ua/node/23756 [in Ukrainian].

Festyval "Ultrasonic" ["Ultrasonic" Festival]. (2011). LvivTour.com.ua. http://www.lvivtour.com.ua/ua/events/2630. html [in Ukrainian].

Hubenko, M. (2010, January 21). Vlasna «Ideolohiia»: Stolychni vilnodumtsi zberutsia na naibilshomu drum-n-bass festyvali [Own "Ideology": The capital's Freethinkers Will Gather at the Largest Drum-N-Bass Festival]. Khrechatic. http://kreschatic.kiev.ua/art/1264014543.html [in Ukrainian]

Kachmarskyi, Ya. (2020a, September 11). Yaroslav Kachmarskyi: "Ternopil – tse domovyna ukrainskoi kultury" [Yaroslav Kachmarskyi: "Ternopil is the Coffin of Ukrainian Culture"] (Interviewer U. Kalush). Your Art. https:// supportyourart.com/conversations/jaroslav-kachmarkyj [in Ukrainian].

Kachmarskyi, Ya. (2020b, October 8). Yaroslav Kachmarskyi: "Khochetsia, shchoby buv lokalnyi kontekst" [Yaroslav Kachmarskyi: "I wish there was a Local Context"] (Interviewer A. Zolotniuk). UACulture. https://uaculture.org/ texts/yaroslav-kachmarskyj-hochetsya-shhoby-buv-lokalnyj-kontekst [in Ukrainian].

Kontsert Eltona Dzhona i Queen na Maidani zibrav ponad 250 tysiach hliadachiv [The concert of Elton John and Queen on the Maidan Gathered More than 250 Thousand Spectators]. (2012, July 1). Korrespondent.net. https:// ua.korrespondent.net/showbiz/music/1366223-koncert-eltona-dzhona-i-queen-na-majdani-zibrav-ponad-250- tisyach-glyadachiv [in Ukrainian].

Kontsert Pola Makkartni na Maidani Nezalezhnosti [Concert of Paul McCartney on Maidan Nezalezhnosti]. (2019, August 31). In Wikipedia. http://uk.wikipedia.org/wiki/Концерт_Пола_Маккартні_на_Майдані_Незалежності [in Ukrainian].

Skorokhod, O. (2012, June 25). "Kraina mrii" vidbulasia z futbolom, ale bez faniv ["Kraina mrii" Took Place with Football, but without Fans]. Gazeta.ua. http://gazeta.ua/articles/culture-photo/_krajina-mrij-vidbulasya-z-futbolom-ale-bez-faniv/442544 [in Ukrainian].

Topolskyi, A. [Dj Tapolsky]. (2009, November 30). Ideolohiia 2010 (final promo) [Ideologia 2010 (Final Promo)] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=U7rSO5pDOjI [in Ukrainian].

Topolskyi, A. [Dj Tapolsky]. (2013, January 5). Anatolii Tapolskyi – monoloh didzheia i hromadianyna [Anatolii Tapolskyi – a Monologue of a DJ and a Citizen] [Video]. YouTube. https://www.youtube.com/watch?v=Hqpc- 0J2PCo [in Russian].

UNIAN. (2012, August 5). Na vidkryttia yuvileinoho "KaZantypu" zikhalosia bilshe 20 tysiach liudei [More than 20,000 People Gathered for the Opening of the Anniversary "KaZantip"]. http://www.unian.ua/news/518660-na-vidkrittya-yuvileynogo-kazantipu-zjihalosya-bilshe-20-tisyach-lyudey.html [in Ukrainian].

Yastremsky, T. S. (2006). Tantseval'naya elektronnaya muzyka v khudozhestvennoi kul'ture rubezha XX-XXI vekov [Dance Electronic Music in the Artistic Culture of the Turn of the XX-XXI Centuries] (PhD Dissertation). Saint-Petersburg University of the Humanities and Social Sciences, St. Petersburg [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-21

Як цитувати

Бондаренко, А. І. (2020). ЕЛЕКТРОННА ТАНЦЮВАЛЬНА МУЗИКА В УКРАЇНСЬКІЙ МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (43), 60–66. https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220071

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО