ДІЯЛЬНІСТЬ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Надія Миколаївна Кононська Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine http://orcid.org/0000-0003-0486-9283

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220097

Ключові слова:

концертмейстер, вокаліст, ансамбль, художнє виконання, музичний твір, технології, публіка, заклад вищої освіти

Анотація

Мета статті – з’ясувати завдання і специфіку діяльності концертмейстера в сучасному навчальному процесі закладів вищої освіти. Для реалізації мети використано такі методи: аналогії – для виявлення труднощів у роботі концертмейстера; ретроспективний – для осмислення професії концертмейстера; персоналізації, що забезпечує розкриття внеску видатних концертмейстерів у розвиток цього фаху; герменевтичний, який сприяв роботі з першоджерелами, їхнім відбором і систематизацією; синкретичний – для висвітлення особливостей мистецтва концертмейстерства у поєднанні всіх його складників. Наукова новизна статті полягає у визначенні основних функцій концертмейстера на сучасному етапі; узагальненні теоретико-практичних напрацювань відомих дослідників та автора статті як представника цієї професії; ретроспективному аналізі складнощів і переваг концертмейстерського фаху впродовж ХХ – початку ХХІ ст. Висновки. З’ясовано завдання та специфіку діяльності концертмейстера в сучасному навчальному процесі закладів вищої освіти. На основі проаналізованих наукових праць відомих учених і конкретних прикладів концертмейстерської майстерності висвітлено найскладніші технології роботи концертмейстера. Значну увагу приділено професійній підготовці і рівню художньої культури акомпаніатора, його здатності працювати з вокалістами, глибокому розумінню музичного твору, що спонукає вокаліста до спільної творчої роботи, досконалого знання музичного й поетичного тексту вокального твору, роботи над артикуляцією, темпоритмами, засобами музичної виразності в художньому виконанні твору, вокальним диханням – усіма складниками, котрі позначаються на кінцевому результаті співпраці вокаліста й концертмейстера.

Біографія автора

Надія Миколаївна Кононська, Київський національний університет культури і мистецтв

Концертмейстер

Посилання

Kazachenkova, V. V. (2012, June 15). Spetcifika raboty kontcertmeistera na urokakh vokala [The specifics of the accompanist’s work in voice lessons]. Obrazovatelnaia sotcialnaia set nsportal.ru. http://nsportal.ru/shkola/muzyka/ library/spetsifika-raboty-kontsertmeistera-na-urokakh-vokala[in Russian].

Klenova, N. M. (2001). V kontcertmeisterskom klasse (iz opyta prakticheskoi raboty) [In the accompanist class (practical work experience)]. In Kontcertmeisterskii klass i kamernyi ansambl v kontekste spetcialnykh distciplin [Accompanist class and chamber ensemble in the context of special disciplines], Collection of Reports of the Scientific and Practical Conference (pp. 37-41). Kursk State University [in Russian].

Kubantseva, E. I. (2002). Kontcertmeisterskii klass [Accompanist class]. Akademiia [in Russian].

Sakharova, S. P. (2001). Vospitanie kontcertmeistera [Training of the accompanist]. Rostov State Rachmaninov Conservatoire [in Russian].

Tsagarelli, Yu. A. (2008). Psikhologiia muzykalno-ispolnitelskoi deiatelnosti [Psychology of musical performance]. Kompozitor [in Russian].

Vinogradov, K. L. (1988). O spetcifike tvorcheskikh vzaimootnoshenii pianista-kontcertmeistera i pevtca [On the specifics of the creative relationship between the pianist-accompanist and the singer]. In Muzykalnoe ispolnitelstvo i sovremennost [Musical performance and modernity] (Iss. 1, pp. 156-178). Muzyka [in Russian].

Zadonskaya, E. M. (2001). Psikhologiia vzaimootnoshenii uchastnikov kamernogo ansamblia [Psychology of relationships between members of a chamber ensemble]. In Kontcertmeisterskii klass i kamernyi ansambl v kontekste spetcialnykh distciplin [Accompanist class and chamber ensemble in the context of special disciplines], Collection of Reports of the Scientific and Practical Conference (pp. 8-16). Kursk State University [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-21

Як цитувати

Кононська, Н. М. (2020). ДІЯЛЬНІСТЬ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (43), 88–93. https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220097

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО