ДІЯЛЬНІСТЬ КОНЦЕРТМЕЙСТЕРА В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220097Ключові слова:
концертмейстер, вокаліст, ансамбль, художнє виконання, музичний твір, технології, публіка, заклад вищої освітиАнотація
Мета статті – з’ясувати завдання і специфіку діяльності концертмейстера в сучасному навчальному процесі закладів вищої освіти. Для реалізації мети використано такі методи: аналогії – для виявлення труднощів у роботі концертмейстера; ретроспективний – для осмислення професії концертмейстера; персоналізації, що забезпечує розкриття внеску видатних концертмейстерів у розвиток цього фаху; герменевтичний, який сприяв роботі з першоджерелами, їхнім відбором і систематизацією; синкретичний – для висвітлення особливостей мистецтва концертмейстерства у поєднанні всіх його складників. Наукова новизна статті полягає у визначенні основних функцій концертмейстера на сучасному етапі; узагальненні теоретико-практичних напрацювань відомих дослідників та автора статті як представника цієї професії; ретроспективному аналізі складнощів і переваг концертмейстерського фаху впродовж ХХ – початку ХХІ ст. Висновки. З’ясовано завдання та специфіку діяльності концертмейстера в сучасному навчальному процесі закладів вищої освіти. На основі проаналізованих наукових праць відомих учених і конкретних прикладів концертмейстерської майстерності висвітлено найскладніші технології роботи концертмейстера. Значну увагу приділено професійній підготовці і рівню художньої культури акомпаніатора, його здатності працювати з вокалістами, глибокому розумінню музичного твору, що спонукає вокаліста до спільної творчої роботи, досконалого знання музичного й поетичного тексту вокального твору, роботи над артикуляцією, темпоритмами, засобами музичної виразності в художньому виконанні твору, вокальним диханням – усіма складниками, котрі позначаються на кінцевому результаті співпраці вокаліста й концертмейстера.
Посилання
Kazachenkova, V. V. (2012, June 15). Spetcifika raboty kontcertmeistera na urokakh vokala [The specifics of the accompanist’s work in voice lessons]. Obrazovatelnaia sotcialnaia set nsportal.ru. http://nsportal.ru/shkola/muzyka/ library/spetsifika-raboty-kontsertmeistera-na-urokakh-vokala[in Russian].
Klenova, N. M. (2001). V kontcertmeisterskom klasse (iz opyta prakticheskoi raboty) [In the accompanist class (practical work experience)]. In Kontcertmeisterskii klass i kamernyi ansambl v kontekste spetcialnykh distciplin [Accompanist class and chamber ensemble in the context of special disciplines], Collection of Reports of the Scientific and Practical Conference (pp. 37-41). Kursk State University [in Russian].
Kubantseva, E. I. (2002). Kontcertmeisterskii klass [Accompanist class]. Akademiia [in Russian].
Sakharova, S. P. (2001). Vospitanie kontcertmeistera [Training of the accompanist]. Rostov State Rachmaninov Conservatoire [in Russian].
Tsagarelli, Yu. A. (2008). Psikhologiia muzykalno-ispolnitelskoi deiatelnosti [Psychology of musical performance]. Kompozitor [in Russian].
Vinogradov, K. L. (1988). O spetcifike tvorcheskikh vzaimootnoshenii pianista-kontcertmeistera i pevtca [On the specifics of the creative relationship between the pianist-accompanist and the singer]. In Muzykalnoe ispolnitelstvo i sovremennost [Musical performance and modernity] (Iss. 1, pp. 156-178). Muzyka [in Russian].
Zadonskaya, E. M. (2001). Psikhologiia vzaimootnoshenii uchastnikov kamernogo ansamblia [Psychology of relationships between members of a chamber ensemble]. In Kontcertmeisterskii klass i kamernyi ansambl v kontekste spetcialnykh distciplin [Accompanist class and chamber ensemble in the context of special disciplines], Collection of Reports of the Scientific and Practical Conference (pp. 8-16). Kursk State University [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Надія Миколаївна Кононська
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.