ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДИРИГЕНТА В ПРОЦЕСІ СТВОРЕННЯ МУЗИЧНОГО СПЕКТАКЛЮ

Автор(и)

  • Вадим Михайлович Перевозніков Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової, Ukraine http://orcid.org/0000-0001-6641-7616

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220103

Ключові слова:

диригент-постановник, спектакль, музичний театр, прем’єра, репетиція, постановочний процес, прогін

Анотація

Мета статті – розглянути специфіку діяльності диригента в процесі створення спектаклю в музичному театрі. Методологічною базою дослідження є принципи послідовного аналізу й поетапного опису підготовки прем’єри музичної вистави, які дали змогу з’ясувати специфіку диригентської роботи в музичному театрі, в основі якої лежить розроблення певного творчого процесу протягом репетиційного часу. Також застосований інсталяційний підхід і методологічні рекомендації професійного підходу до вирішення завдань у процесі створення музичного спектаклю. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні механізмів постановочного процесу під час створення нового музичного спектаклю з боку підготовки музичного матеріалу, описі поетапного формування його складових частин, аналізі роботи диригента-постановника, який визначає смислову концепцію музичних номерів і створює музичну концепцію всього творчого задуму. Розглядається і детально осмислюється поняття «сидяча репетиція» в контексті сучасної діяльності музикантів-солістів і диригента, а також механізм художнього створення театрального дійства, в якому закладається міцна професійна основа сценічного життя музичного спектаклю. Стверджується, що процес створення музичного спектаклю має систему планування й розподілу репетиційного часу, яка істотно відрізняється від діяльності диригента під час підготовки симфонічного концерту в філармонії. Висновки. Доведено, що передумовами створення музичного спектаклю у професійній діяльності диригента-постановника є певні знання, які необхідні для успішного здійснення всього постановочного процесу, його розподілу у часі та ефективного використання. Індивідуальна робота диригента-постановника в музичному театрі спрямована на свідомість творчого процесу за участю всіх солістів вистави, який зумовлює не тільки технічний рівень професіоналізму, а й визначає спрямованість образно-художніх завдань.

Біографія автора

Вадим Михайлович Перевозніков, Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової

Заслужений діяч мистецтв України

Посилання

Akulov, E. A. (1978). Opernaia muzyka i stcenicheskoe deistvie[Opera Music and Stage Performance]. VTO [in Russian].

Asafev, B. V. (1976). Ob opere [About the Opera]. Muzyka [in Russian].

Glinka, M. I. (1952). Literaturnoe nasledie: T. І. Avtobiograficheskie i tvorcheskie materialy [Literary heritage: Vol. 1. Autobiographical and Creative Materials] (V. Bogdanov-Berezovskii, Ed.). Gosudarstvennoe muzykalnoe izdatelstvo [in Russian].

Kanershtein, M. (1972). Voprosy dirizhirovaniia [Conducting Іssues]. Muzyka [in Russian].

Kondrashin, K. (1970). O dirizherskomiskusstve[On the Art of Conducting] (S. M. Khentova, Ed.). Sovetskiikompozitor [in Russian].

Pasichniak, L. M. (2012). Robota dyryhenta nad muzychnym tvorom: Metodychni rekomendatsii do dystsypliny "Orkestrove dyryhuvannia" [Conductor's Work on a Piece of Music: Methodological Recommendations for the Course "Orchestral Conducting"]. Nova Zoria [in Ukraine].

Pokrovskii, B. (1985). Sotvorenie opernogo spektaklia [Creation of an Opera Performance]. Detskaia literatura [in Russian].

Rotbaum, L. D. (1980). Opera i ee stcenicheskoe voploshchenie: Zapiski rezhissera [Opera and Its Stage Impeeersonation: Director's Notes]. Sovetskii kompozitor [in Russian].

Rumyantcev, P. R. (1955). Rabota Stanislavskogo nad operoi "Rigoletto"[Stanislavsky's Work on the Opera "Rigoletto"]. Iskusstvo [in Russian].

Shteinpress, B. S., & Yampolskii, I. M. (1966). Entciklopedicheskii Muzykalnyi Slovar [Encyclopedic Dictionary of Music] (2nd ed.).Sovetskaia entciklopediia [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-21

Як цитувати

Перевозніков, В. М. (2020). ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДИРИГЕНТА В ПРОЦЕСІ СТВОРЕННЯ МУЗИЧНОГО СПЕКТАКЛЮ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (43), 100–108. https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220103

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО