ОСОБЛИВОСТІ ТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ДИРИГЕНТА В ПРОЦЕСІ СТВОРЕННЯ МУЗИЧНОГО СПЕКТАКЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220103Ключові слова:
диригент-постановник, спектакль, музичний театр, прем’єра, репетиція, постановочний процес, прогінАнотація
Мета статті – розглянути специфіку діяльності диригента в процесі створення спектаклю в музичному театрі. Методологічною базою дослідження є принципи послідовного аналізу й поетапного опису підготовки прем’єри музичної вистави, які дали змогу з’ясувати специфіку диригентської роботи в музичному театрі, в основі якої лежить розроблення певного творчого процесу протягом репетиційного часу. Також застосований інсталяційний підхід і методологічні рекомендації професійного підходу до вирішення завдань у процесі створення музичного спектаклю. Наукова новизна дослідження полягає у визначенні механізмів постановочного процесу під час створення нового музичного спектаклю з боку підготовки музичного матеріалу, описі поетапного формування його складових частин, аналізі роботи диригента-постановника, який визначає смислову концепцію музичних номерів і створює музичну концепцію всього творчого задуму. Розглядається і детально осмислюється поняття «сидяча репетиція» в контексті сучасної діяльності музикантів-солістів і диригента, а також механізм художнього створення театрального дійства, в якому закладається міцна професійна основа сценічного життя музичного спектаклю. Стверджується, що процес створення музичного спектаклю має систему планування й розподілу репетиційного часу, яка істотно відрізняється від діяльності диригента під час підготовки симфонічного концерту в філармонії. Висновки. Доведено, що передумовами створення музичного спектаклю у професійній діяльності диригента-постановника є певні знання, які необхідні для успішного здійснення всього постановочного процесу, його розподілу у часі та ефективного використання. Індивідуальна робота диригента-постановника в музичному театрі спрямована на свідомість творчого процесу за участю всіх солістів вистави, який зумовлює не тільки технічний рівень професіоналізму, а й визначає спрямованість образно-художніх завдань.
Посилання
Akulov, E. A. (1978). Opernaia muzyka i stcenicheskoe deistvie[Opera Music and Stage Performance]. VTO [in Russian].
Asafev, B. V. (1976). Ob opere [About the Opera]. Muzyka [in Russian].
Glinka, M. I. (1952). Literaturnoe nasledie: T. І. Avtobiograficheskie i tvorcheskie materialy [Literary heritage: Vol. 1. Autobiographical and Creative Materials] (V. Bogdanov-Berezovskii, Ed.). Gosudarstvennoe muzykalnoe izdatelstvo [in Russian].
Kanershtein, M. (1972). Voprosy dirizhirovaniia [Conducting Іssues]. Muzyka [in Russian].
Kondrashin, K. (1970). O dirizherskomiskusstve[On the Art of Conducting] (S. M. Khentova, Ed.). Sovetskiikompozitor [in Russian].
Pasichniak, L. M. (2012). Robota dyryhenta nad muzychnym tvorom: Metodychni rekomendatsii do dystsypliny "Orkestrove dyryhuvannia" [Conductor's Work on a Piece of Music: Methodological Recommendations for the Course "Orchestral Conducting"]. Nova Zoria [in Ukraine].
Pokrovskii, B. (1985). Sotvorenie opernogo spektaklia [Creation of an Opera Performance]. Detskaia literatura [in Russian].
Rotbaum, L. D. (1980). Opera i ee stcenicheskoe voploshchenie: Zapiski rezhissera [Opera and Its Stage Impeeersonation: Director's Notes]. Sovetskii kompozitor [in Russian].
Rumyantcev, P. R. (1955). Rabota Stanislavskogo nad operoi "Rigoletto"[Stanislavsky's Work on the Opera "Rigoletto"]. Iskusstvo [in Russian].
Shteinpress, B. S., & Yampolskii, I. M. (1966). Entciklopedicheskii Muzykalnyi Slovar [Encyclopedic Dictionary of Music] (2nd ed.).Sovetskaia entciklopediia [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Вадим Михайлович Перевозніков
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.