ФЛЕЙТА: КОНСТРУКЦІЯ, ТЕХНІКО-ВИРАЗНІ ОСОБЛИВОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220107Ключові слова:
флейта, конструкція, клапан, ключ, прийоми гриАнотація
Мета статті – проаналізувати сучасні конструктивні зміни флейти, окреслити сутнісні зміни, пов’язані з її техніко- виразними ознаками та перспективи використання в музичній культурі; розглянути зразки модифікування флейти, які здійснювалися після реформи Т. Бьома. Методологія дослідження полягає у використанні історичного та аналітичного підходів для висвітлення особливостей розвитку флейти, а також компаративного методу в процесі аналізу специфіки конструктивних змін флейти. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше окреслено різні сучасні модифікації флейти в контексті історичного розвитку музичної культури, а також наголошено на їхніх техніко- виразних ознаках з огляду на те, що сучасні конструктивні зміни флейти є малодослідженою галуззю українського мистецтвознавства, адже різні моделі інструмента лише набувають впровадження у виконавську практику. Відмічено, що поява конструктивних змін в інструменті нерозривно пов’язана з композиторською практикою, стимулюючи подальші стратегії її розвитку. Висновки. З’ясовано, що флейта є інструментом, що зазнала чималих змін у своїй конструкції. Прагнення слідувати за останніми тенденціями у сфері виконавського та композиторського мистецтва призводить до потреби подальших експериментів у її конструкції. Оновлення інструменту відбувається шляхом додавання певних пристроїв (мікрофонів), устаткувань (клапанів, мембран, ключів), які дають змогу розширити виконавські можливості флейти. Виникає ряд творів сучасних композиторів, які пишуть твори для флейти оновленої конструкції. Перспективним напрямком є поширення даних інструментів в українському просторі. Знання техніко- виразних можливостей флейти може надати вагомий інформативний матеріал, який стане в нагоді і виконавцям, і композиторам.
Посилання
Bijsterveld, K., & Schulp, M. (2004). Breaking into a World of Perfection: Innovation in Today’s Classical Musical Instruments. Social Studies of Science, 34(5), 649-674. https://doi.org/10.1177/0306312704047171.
Fether, D. C. (2005). A Discussion of Contemporary Flute Design and the Issues Surrounding these Developments (Major Project). https://www.kingmaflutes.com/documenten/fether_diss.pdf.
Kachmarchyk, V. P. (2009). Nimetske Fleitove Mystetstvo XVIII–XIX st. [German Flute Art of the 18th-19th Centuries] (Abstract of DSc Dissertation). Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music, Kyiv.
Maclagan, S. J. (2019). A Dictionary for the Modern Flutist (2nd ed.). Rowman & Littlefield Publishers.
Vitullo, S. (2013). The History and Process of the Development of the Modern Flute (Senior Thesis). Liberty University Lynchburg, VA. https://digitalcommons.liberty.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1379&context=honors.
World Renowned Flutist Matthias Ziegler Performs Sunday Evening Guest Artist Concert. (2006, March 16). DePauw University. https://www.depauw.edu/news-media/latest-news/details/17226/.
Zakrasniana, Zh. M. (2017). Barokova Opera ta yii Aktualizatsiia v Suchasnii Muzychnii Kulturi [Baroque Opera and its Actualization in Modern Musical Culture]. Young Scientist, 10(50), 268-271 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Микита Олегович Перцов
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.