СПЕЦИФІКА ІНТЕР’ЄРУ СЕРЕДОВИЩА СУЧАСНИХ КОВОРКІНГ-ЦЕНТРІВ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.43.2020.220259Ключові слова:
коворкінг-центр, середовищний простір, дизайн інтер’єру, просторова атмосфераАнотація
Мета статті – виявити специфіку дизайну інтер’єру коворкінг-центрів у контексті створення унікальної робочої атмосфери крізь призму феномену середовищного простору; проаналізувати психосоціальні, корпоративні та фізичні аспекти дизайну інтер’єру. Методологія дослідження. У статті застосовано такі методи: узагальнення та систематизації науково-теоретичних відомостей з проблематики дизайну коворкінг-центрів, структурно-функціонального аналізу середовищного простору, аналізу середовища як категорії дизайну інтер’єру коворкінг-простору, системний метод, що посприяли дослідженню різноманітних елементів дизайну у взаємозв’язку, як складників єдиного цілого. Наукова новизна. З’ясовано особливості дизайну інтер’єру коворкінг-центрів у контексті створення унікальної робочої атмосфери крізь призму феномену середовищного простору; розглянуто середовищний простір коворкінг-центру в аспекті впливу на формування, розвиток і реалізацію здібностей особистості; проаналізовано психосоціальні, корпоративні та фізичні аспекти дизайну інтер’єру коворкінг-простору. Висновки. Виявлено, що дизайн інтер’єру коворкінг-центрів впливає на світосприйняття, настрій і працездатність особистості, що він розробляється з метою створення специфічної атмосфери відповідно до основних потреб відвідувачів та форми їхньої діяльності, реалізуючись завдяки схемі функціонального покращення, естетичного збагачення й поліпшення психології внутрішнього простору. У процесі формування реального середовища коворкінг-центру дизайнер синтезує візуальний, психологічний і діяльнісний контексти, декларуючи комплексність існування людини та її оточення. Середовищний підхід до проєктування дизайну інтер’єру коворкінг-простору передбачає врахування потреб, звичок і переваг користувачів (орендаторів) центру, покращення відповідності професійної особистості й навколишнього середовища, морального задоволення та емоційної прив’язаності до місця.
Посилання
Aliev, A. A., Ekimova, K. V., & Slepov, V. A. (2017). Metody gosudarstvennoi finansovoi politiki regulirovaniya innovatsionnogo razvitiya kompanii [Methods of State Financial Policy of Regulation of Innovative Development of Companies]. Finance and Credit, 23(15), 869-881 [in Russian].
Bizzarri, С. (2010). The Emerging Phenomenon of Coworking. A Redefinition of Job Market in the Networking Society. Іn K. Muller, S. Roth, & M. Zak (Eds.), Social Dimension of Innovation (pp. 195-206). Linde [in English].
Borisenko, E. V. (2016). Prostranstvo kovorkinga: metodologicheskie aspekty izucheniya [Coworking Space: Methodological Aspects of the Study]. Science Journal of Volgograd State University. Philosophy. Sociology and Social Technologies, 3(33), 62-71 [in Russian].
Efimova, E. S., & Hachaturov, A. E. (2012). Hudozhestvennye (tvorcheskie) masterskie kak segment malogo biznesa [Art (Creative) Workshops as a Segment of Small Business]. Uspekhi v khimii i khimicheskoi tekhnologii, 26(8), 110-113 [in Russian].
Gibson, J. (1988). Ekologicheskii podkhod k zritel'nomu vospriyatiyu [The Ecological Approach to Visual Perception] (M. Sokol'skaya, Trans.). Progress [in Russian].
Heidmets, M. E., Durmanov, V. Yu., & Liik, K. A. (2019). Apartments and Offices: How to Satisfy Both Planners and Users? Psychology. Journal of the Higher School of Economics, 16(1), 7-26. https://doi.org/10.17323/1813-8918-2019-1-7-26 [in English].
Kharchenko, V. S. (2016). Kul'tura frilansa: komponenty i printsipy organizatsii [Freelance culture: components and principles of organisation]. Meteor-Siti, 5, 42-46 [in Russian].
Kugler, C. (2007). Interior Design Considerations and Developing the Brief. In K. Latimer & H. Niegaard (Eds.), IFLA Library Building Guidelines: Developments & Reflections (рр. 144-172). K. G. Saur [in English].
Mariotti, I., Pacchi, C., & Di Vita, S. (2017). Coworking Spaces in Milan: Location Patterns and Urban Effects. Journal of Urban Technology, 24(3), 47-66. https://doi.org/10.1080/10630732.2017.1311556 [in English].
Moriset, B. (2014). Building new places of the creative economy. The rise of coworking spaces. In Proceedings of the 2nd Geography of Innovation International Conference, Utrecht, The Netherlands. https://halshs.archives-ouvertes. fr/halshs-00914075/document [in English].
Oleshko, O. P., & Petrovska, Yu. R. (2018). Vykorystannia elementiv fitodyzainu pry formuvanni interieriv tsentriv kovorkinhu [The Use of Phytodisign Elements in Formation of Coworking Centers’ Interiors]. Architectural Bulletin of KNUCA, 14-15, 143-153 [in Ukrainian].
Parrino, L. (2015). Coworking: Assessing the Role of Proximity in Knowledge Exchange. Knowledge Management Research & Practice, 13(3), 261-271 [in English].
Radchenko, Yu., & Shmelova, O. (2018). Osoblyvosti formuvannia dyzainu interieru kovorkinh-tsentriv na bazi VNZ [Features of Interior Design of Coworking Centers on the Basis of Universities]. In Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi [Scientific Developments of Youth at the Present Stage], Abstracts of Papers of the XVII All- Ukrainian Scientific Conference of Young Scientists and Students, Kyiv (Vol. 1, pp. 442-443). Kyiv National University of Technologies and Design [in Ukrainian].
Shevchenko, E. G. (2012). Evolyutsiya tekhnoparkov v sisteme gosudarstvennoi podderzhki malogo innovatsionnogo predprinimatel'stva [Evolution of Technoparks in the System of State Support for Small Innovative Entrepreneurship]. Vserossiiskii zhurnal nauchnykh publikatsii, 1(11), 39-41 [in Russian].
Shmelova, O. Ye., Safronova, O. O., Bulhakova, T. V., & Synytska, M. O. (2019). Osoblyvosti dyzainu prostoriv suchasnykh kovorkinhiv zalezhno vid yikh funktsionalnoho pryznachennia [Peculiarities of Design of Modern Coworking Spaces Depending on their Functional Purpose]. Art and Design, 4, 119-131 [in Ukrainian].
Smekalov, I. V. (2013). Esteticheskie printsipy zhivopisi v proektnoi kul'ture sredovogo dizaina [Aesthetic Principles of Painting in the Design Culture of Environmental Design]. Orenburg State University [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Ксенія Олександрівна Приходько
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.