МЕТОДИКА РОБОТИ З ХОРОМ ПАВЛА МУРАВСЬКОГО: ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ДИРИГЕНТА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235318Ключові слова:
Павло Муравський; методика роботи з хором; диригент-хормейстер; компоненти хорової звучності; українська хорова класикаАнотація
Мета дослідження – виявити особливості методики репетиційної роботи П. Муравського з хором; з’ясувати специфіку застосування диригентом різноманітних компонентів хорової звучності в аспекті художньо-образної інтерпретації різних жанрово-стильових зразків, репрезентованих хоровою мініатюрою, обробками народних пісень; розширити уявлення про сутність мистецького феномену митця. Методологічна база дослідження ґрунтується на застосуванні універсальних наукових методів, поширених у сучасному музикознавстві, – методів індукції, дедукції, аналізу й синтезу, що сприяло осмисленню особливостей репетиційної роботи П. Муравського з хором, сутності його мистецького феномену та ролі й значення в розвитку українського хорового мистецтва. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше здійснено системне, всебічне дослідження формування диригентської і педагогічної методики П. Муравського, виявлено специфіку кристалізації виконавських прийомів і засобів, які згодом стали невід’ємною компонентою національного хорового мистецтва. Висновки. Творча постать П. Муравського уособлює цілу епоху українського хорового мистецтва, акумулюючи в собі досвід кількох поколінь знакових вітчизняних диригентів-хормейстерів, налаштованих на єдиний світоглядний «камертон» – любов до рідної землі та її культури. Експериментальні пошуки митця сформували фахове підґрунтя, на якому згодом розвинулася діяльність плеяди видатних диригентів. Професіоналізм П. Муравського, його новаторські підходи в роботі з хором є дороговказом для сучасних і майбутніх диригентів та виконавців. Водночас творча й педагогічна діяльність П. Муравського – важливий фактор у процесі ствердження національної самосвідомості та активізації патріотичних тенденцій.
Посилання
Bench, O. (2002). Pavlo Muravskyi: Fenomen Odnoho Zhyttia [Pavlo Muravskyi: The Phenomenon of One Life]. Dnipro [in Ukrainian].
Bukhonska, L. (2012). Talant Ne Maie Viku [Talent Has No Age]. In P. Muravskyi, Chystota spivu – Chystota Zhyttia [The Purity of Singing is the Purity of Life] (pp. 463-465). Prosvita [in Ukrainian].
Lashchenko, A. (2007). Z Istorii Kyivskoi Khorovoi Shkoly [From the History of the Kyiv Choral School]. Muzychna Ukraina [in Ukrainian].
Muravskyi, P. (2008). Moi Porady Dyryhentam-Khormeisteram i Spivakam [My Advices to Choirmasters and Singers]. Ukrainska Muzychna Hazeta, 2(68), 6 [in Ukrainian].
Muravskyi, P. (2012). Chystota Spivu – Chystota Zhyttia [The Purity of Singing is the Purity of Life] (O. A. Shokalo, Ed.). Prosvita [in Ukrainian].
Muravskyi, P. (2014). Moia Khorova Shkola. Metodyka Akapelnoho Khorovoho Spivu [My Choral School: Methods of A Cappella Choral Singing] (O. A. Shokalo, Ed.). Prosvita [in Ukrainian].
Senchenko, L. I. (2018). Avtorskyi Zbirnyk Statei z Problem Khoroznavstva [Author's Collection of Articles on Problems of Chorology]. Mukachevo State University [in Ukrainian].
Shokalo, O. A. (2014). Pavlo Muravskyi – Mytets i Pedahoh [Pavlo Muravskyi is an Artist and Teacher]. In Natsionalni Lidery Ukrainy: Ukraina. Yevropa. Svit [National Leaders of Ukraine: Ukraine. Europe. World] (pp. 106-109). (Series "Zolotyi Fond Natsii"). Institute of Biographical Research [in Ukrainian].
Tkach, Yu. S. (2012). Indyvidualnyi Vykonavskyi Styl Dyryhenta-Khormeistera: Teoretychnyi ta Praktychnyi Aspekty (na Prykladi Natsionalnoi Zasluzhenoi Akademichnoi Kapely Ukrainy "Dumka") [Individual Performance Style of a Conductor-Choirmaster: Theoretical and Practical Aspects (on the Example of the National Honored Academic Chapel of Ukraine "Dumka")] [Abstract of PhD Dissertation]. Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music, Kyiv [in Ukrainian].
Yatlo, L. (2012). Mystetsko-Pedahohichna Diialnist Pavla Muravskoho v Konteksti Rozvytku Khorovoi Kultury Ukrainy Druhoi Polovyny XX Stolittia [Artistic and Pedagogical Activity of Pavlo Muravskyi in the Context of the Development of Choral Culture of Ukraine in the Second Half of the Twentieth Century]. In P. Muravskyi, Chystota Spivu – Chystota Zhyttia [The Purity of Singing is the Purity of Life] (pp. 470-480). Prosvita [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Лисенко Владислав Віталійович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.