ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК РЕЖИСУРИ ВИКОНАВСЬКОГО РЕПЕРТУАРУ У СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛІЗАЦІЇ «НАРОДНОХОРОВЕ МИСТЕЦТВО»
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235384Ключові слова:
хор; хормейстер; режисура; народна пісня; театралізація; сценографіяАнотація
Мета статті – окреслити особливості формування навичок режисури народнопісенного матеріалу. Методологія дослідження. У процесі інтерпретування можливостей застосування режисерських знань в народнопісенній галузі використаний метод аналогії. Аналітичний метод застосований для формулювання фундаментальних засад створення творчих проєктів. Наукова новизна. Ретельно систематизовані елементи режисури народнопісенного матеріалу та комплексно охарактеризована театралізація народної пісні як частини масового видовища. Висновки. У процесі становлення професійної майстерності майбутнього хормейстера важливу роль відіграє створення власного творчого проєкту. Виконавська майстерність співака-хормейстера пов’язана з компетенціями, які потребують розкриття виконавських якостей, а також навичок ансамблевого та хорового виконавства, зі здатністю розуміти та інтерпретувати музичний матеріал. Досліджено, що під час підготовки студентів спеціалізації «Народнохорове мистецтво» творча майстерність має реалізовуватися в різних формах, які потребують навичок сценарної і режисерської роботи. Важлива увага має приділятися принципу театралізації народнопісенного матеріалу. Використання театралізованих форм презентації концертної програми вимагає теоретичного розроблення сценарію, опрацювання кожного елемента музичного дійства. Осмислення потребує вибір музичного репертуару, створення відповідної виконавської інтерпретації, яка б не лише відтворювала сутнісний зміст певної пісні, але й була б невіддільною частиною концертної програми. Виявлено, що досягнення такої мети можливе за умови побудови цілісної драматургії та чергування народнопісенного матеріалу, із врахуванням обраного хормейстером концепту, зі злагодженістю у використанні костюмів, елементів обрядового дійства, застосуванням рухів і жестикуляції. Розглянуто шляхи трактування музичного матеріалу, пов’язаного з автентичним і психологічним прочитанням пісень, проаналізований широкий спектр засобів сценографії – декорацій, освітлення і костюмів, які стануть запорукою видовищності дійства.
Посилання
Bilash, O. S., & Makarova, Z. M. (2020). Borys Heorhiiovych Sharvarko: Pryntsypy Roboty i Orhanizatsiina Diialnist [Borys Sharvarko: His Career, Principles of Work and Organizational Activity]. ART platFORMA [АRT-platFОRM], 2, 57-76 [in Ukrainian].
Buvalets, O. O. (2012). Evoliutsiia Poniattia "Teatralizatsiia" v Kulturnomu Prostori Masovykh Vydovyshch: Istoriia ta Suchasnist [The Evolution of the Concept of "Theatricalization" in the Cultural Space of Mass Spectacles: History and Modernity]. Kultura Ukrainy [Culture of Ukraine], 38, 141-149 [in Ukrainian].
Donchenko, N. P., & Moiseienko, V. O. (2017). Suchasni Vydovyshchno-Rozvazhalni Shou na Estradi: Diapazon Zhanriv ta Osoblyvosti Rezhysury [Modern Spectacular Entertainment Show on Stage: a Range of Varieties and Characteristics of Direction]. Visnyk Natsionalnoi Akademii Kerivnykh Kadriv Kultury i Mystetstv [National Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald], 1, 109-113 [in Ukrainian].
Khlystun, O. S. (2015). Rezhysura Ukrainskoi Pisennoi Estrady: Stratehii Tvorchosti [Directing Ukrainian Pop Music: Creative Strategies]. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo [Bulletin of KNUKiM. Series in Arts], 33, 160- 165. https://doi.org/10.31866/2410-1176.33.2015.158302 [in Ukrainian].
Pertsova, N. O. (2017). Pryntsyp Khorovoi Teatralizatsii na Prykladi Tvorchosti Akademichnoho Kamernoho Khoru "Khreshchatyk" [The Principle of Choral Theatrical Performance on the Example of the Work of the Academic Chamber Choir "Khreschatyk"]. Aktualni Problemy Istorii, Teorii ta Praktyky Khudozhnoi Kultury [Topical Problems of History, Theory and Practice of Artistic Culture], 38, 94-100 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Регеша Наталія Леонідівна, Скопцова Олена Миколаївна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.