ПЕДАГОГІЧНА ТВОРЧІСТЬ ОЛЕКСАНДРА КОЛОСКА У ЦАРИНІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ НАРОДНОГО ХОРЕОГРАФІЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235409Ключові слова:
Олександр Колосок; український народно-сценічний танець; мистецтво балетмейстера; народне хореографічне мистецтвоАнотація
Мета статті – висвітлення педагогічної діяльності О. П. Колоска та виявлення її впливу на розвиток українського народно-сценічного танцю і хореографічної культури України в цілому. Методологія дослідження. Для досягнення мети використовувались загальнонаукові методи теоретичного та емпіричного рівнів: аналіз та узагальнення науково- теоретичних основ дослідження, логічний метод, метод інтерв’ю. Висновки щодо особливостей педагогічної діяльності О. П. Колоска зроблено на основі аналізу наукових джерел, педагогічних, методичних і творчих доробків митця, власного досвіду спілкування з ним, спогадів колег і студентів. Наукова новизна. У статті вперше висвітлено педагогічну діяльність О. Колоска у мистецьких закладах вищої освіти; проаналізовано роботу педагога над створенням фахової дисципліни «Український народно-сценічний танець»; введено у науковий обіг матеріали інтерв’ю з педагогом та його студентами і колегами. Висновки. Педагогічна діяльність професора О. П. Колоска була спрямована на розвиток традицій народного танцю в гармонійному й логічному поєднанні з виразними засобами академічного мистецтва та кращими здобутками сучасної світової виконавської культури. Завдяки його зусиллям майбутні хореографи почали вивчати дисципліну «Український народно-сценічний танець», а на методичних розробках теоретика і практика народного танцю О. Колоска нині ґрунтується викладання хореографічного мистецтва в закладах вищої освіти України. Його робота зі студентами над опануванням мистецтва балетмейстера була багатогранною, по-справжньому професійною, а балетмейстерсько-режисерське мислення сягало глибинних джерел народного танцювального мистецтва. Багаторічна педагогічна діяльність Олександра Колоска була надзвичайно плідною, тож нині йому завдячують своїм високим професійним рівнем чимало виплеканих ним молодих балетмейстерів і педагогів-хореографів.
Посилання
Gutnyk, I. (2020, April 25). Oleksandr Kolosok: Dusheiu – do Tantsiu, Sertsem – do Pedahohiky [Oleksandr Kolosok: with His Soul – to Dance, with His Heart – to Pedagogy]. In A. M. Pidlypska (Comp.), Tradytsii ta Novatsii v Khoreohrafichnii Kulturi (do 50-richchia Kafedry Khoreohrafii Kyivskoho Natsionalnoho Universytetu Kultury i Mystetstv) [Traditions and Innovations in Choreographic Culture (to the 50th Anniversary of the Department of Choreography of Kyiv National University of Culture and Arts)], Kyiv (pp. 20-23). KNUKiM Publishing [in Ukrainian].
Kasianova, O. (2002, April 30). Interviu z O. Kasianovoiu [Interview with O. Kasianova]. Personal archive of I. Gutnyk, Kyiv [in Ukrainian].
Kolosok, O. (Comp.). (1997). Poshuky Obraznoho Rishennia Khoreohrafichnoi Kompozytsii [Search for a Figurative Solution to a Choreographic Composition]. NAU Publishing [in Ukrainian].
Kolosok, O. (Comp.). (1999). Spetsyfika Roboty Baletmeistera u Narodnomu Khori [The Specifics of the Choreographer’s Work in the Folk Choir]. NAU Publishing [in Ukrainian].
Kolosok, O. (2001). Pobudova Ekzersysu Bilia Stanka na Osnovi Ukrainskoi Narodno-Stsenichnoi Leksyky [Construction of an Exercise near the Ballet Barre Based on Ukrainian Folk-Stage Style] (2nd ed.). DAKKKiM [in Ukrainian].
Kolosok, O. (2002a, April 25). Interviu z O. Koloskom [Interview with O. Kolosok]. Personal archive of I. Gutnyk, Kyiv [in Ukrainian].
Kolosok, O. (Comp.). (2002b). Stylovi Osoblyvosti Tantsiv Karpatskoho Rehionu [Stylistic Features of Dances of the Carpathian Region]. DАКККіМ [in Ukrainian].
Kolosok, O. (Comp.). (2009). Maistry Narodno-Stsenichnoho Tantsiu [Masters of Folk-Stage Dance]. DАКККіМ [in Ukrainian].
Kolosok, O. (Comp.). (2015). Mystetstvo Baletmeistera: Khoreohrafichna Kompozytsiia Dytiachoi Tematyky [The Choreographer Skills: Choreographic Composition of Children's Themes]. NАКККіМ [in Ukrainian].
Turkevych, V. (1999). Khoreohrafichne Mystetstvo Ukrainy u Personaliiakh: Khoreohrafy, Artysty Baletu, Kompozytory, Dyryhenty, Libretysty, Krytyky, Khudozhnyky [Choreographic Art of Ukraine in Personalities: Choreographers, Ballet Dancers, Composers, Conductors, Librettists, Critics, Artists]. Biohrafichnyi Instytut NAN Ukrainy [in Ukrainian].
Zakharov, R. (1983). Sochinenie Tantsa: Stranitsy Pedagogicheskogo Opyta [Sochinenie Tantsa: Stranitsy Pedagogicheskogo Opyta]. Iskusstvo [in Russian].
Zubatov, S. (2002, April 29). Interviu z S. Zubatovym [Interview with S. Zubatov]. Personal archive of I. Gutnyk, Kyiv [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Гутник Ірина Миколаївна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.