ГОМЕОСТАТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ФЕШН-ДИЗАЙНУ У ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235429Ключові слова:
фешн-дизайн; гомеостатичний потенціал; першоджерело; трансфер елементів; баланс суперечностейАнотація
Мета статті полягає у дослідженні фешн-дизайну як носія гомеостатичного потенціалу культури у період трансформацій після постмодернізму. Методи дослідження. Для висвітлення впливу стабілізувальної ролі фешн-дизайну на розвиток культури у стані трансформацій застосований міждисциплінарний системний підхід з комбінуванням результатів предметного, історіографічного й морфологічного аналізів. Аналіз гомеостатичного потенціалу фешн-дизайну в результаті декомпозиції представлений послідовністю більш простих питань, розв’язання яких конкретизувало механізми реалізації цього потенціалу. Новизна результатів. Уперше механізм стабілізувального впливу фешн-дизайну на культуру охарактеризований у термінах «коливань вибору» метамодернізму. Тенденції метамодерну обмежують свободу вибору ідеї й теми колекції врахуванням естетичних орієнтирів сприйняття костюма цільовою групою користувачів, але підтримують динамічний баланс суперечностей традицій і новацій паралельним висвітленням у моделях костюма елементів культурної спадщини і елементів-носіїв тенденцій моди. Висновки. З позицій метамодернізму гомеостатичний вплив дизайн-творчості на розвиток культури інтерпретується у формі динамічної рівноваги суперечливих елементів культурної спадщини й елементів-носіїв тенденцій моди без впливу метанаративів модернізму, але з можливістю прояву наративів із загальнолюдськими гуманістичними устремліннями. Вибір фешн-дизайну для підтвердження його гомеостатичних властивостей в умовах культурних трансформацій надає дослідженню додаткової актуальності, адже, крім вкладу в теорію управління сталого розвитку фешн-дизайну, результати дослідження можуть бути використані в практиці проєктування для підвищення ефективності формування художнього образу особистості засобами костюма.
Посилання
Date, P., Ganesan, A., & Oates, T. (2017). Fashioning with Networks: Neural Style Transfer to Design Clothes. KDD ML4Fashion workshop. https://www.researchgate.net/publication/318814315_Fashioning_with_Networks_ Neural_Style_Transfer_to_Design_Clothes.
Gardabkhadze, I. A. (2019). Dyzain Posttsyfrovoho Periodu: Tendentsii i Perspektyvy [Design of Post-Digital Period: Trends and Prospects]. Tradytsii ta Novatsii u Vyshchii Arkhitekturno-Khudozhnii Osviti [Traditions and Novations of the Higher Architectonic and Art Education], 4, 7-14. http://dx.doi.org/10.33625/2409-2347-2019- 4-7-14 [in Ukrainian].
Gardabkhadze, I. A. (2020). Imidzh Osobystosti v Dyskursi Sotsialnoi Adaptatsii v Tsyfrovii ta Posttsyfrovii Fazakh Rozvytku Informatsiinoho Suspilstva [Personality Image in the Discourse of Social Adaptation in the Post- Digital Phase of Information Society]. Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Kultury [Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture], 57, 79-90. https://doi.org/10.31516/2410-5333.057.06 [in Ukrainian].
Guseinov, A. A. (2017, May 18-20). Budushchee bez Budushchego [The Future without Future]. In Global'nyi mir: Sistemnye Sdvigi, Vyzovy i Kontury Budushchego, XVII Mezhdunarodnye Likhachevskie Nauchnye Chteniya [Global World: System Shifts, Challenges and Contours of the Future, XVII International Likhachev Scientific Readings] (pp. 63-66). Saint-Petersburg University of the Humanities and Social Sciences [in Russian].
Haievska, T. (2017). Informatsiine Suspilstvo – Blaho chy Prokliattia Suchasnoi Liudyny: Sviata-Symuliakry [Information Society – the Blessing or Anathema of Modern Man: Holidays-Simulacrums]. In V. M. Sudakova (Ed.), Novi Media v Suchasnomu Suspilstvi: Kulturolohichnyi Vymir [New Media in Modern Society: a Cultural Dimension] (pp. 293-323). Institute for Cultural Research of the National Academy of Arts of Ukraine [in Ukrainian].
Metamodern – Novyi Sposob Smotret' na Mir [Metamodern – a New Way of Looking at the World]. (2017, March 29). Newtonew. https://newtonew.com/culture/wow-metamodern [in Russian].
Rudrum, D., & Stavris, N. (Eds.). (2015). Supplanting the Postmodern: An Anthology of Writings on the Arts and Culture of the Early 21st Century. Bloomsbury Academic. https://www.bloomsbury.com/uk/supplanting-thepostmodern-9781501306884/.
Vlasov, V. G. (2012). Paraiskusstvoznanie i Istoricheskii Protsess [Paraarthistory and the Historical Process]. Arkhitekton: Izvestiya Vuzov [Architecton: Proceedings of Higher Education], 1(37), 28-36. http://archvuz.ru/2012_1/4/ [in Russian].
Vlasov, V. G. (2014). Istorizm Arkhitektury i Triada Vitruviya kak Metafora Dizain-Proektirovaniya [Historicism of Architecture and the Vitruvius Triad as a Metaphor for Design]. Arkhitekton: Izvestiya Vuzov [Architecton: Proceedings of Higher Education], 2(46), 5-19. http://archvuz.ru/2014_2/1/ [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Гардабхадзе Ірина Анатоліївна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.