ГОМЕОСТАТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ФЕШН-ДИЗАЙНУ У ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Ірина Анатоліївна Гардабхадзе Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-8899-3267

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235429

Ключові слова:

фешн-дизайн; гомеостатичний потенціал; першоджерело; трансфер елементів; баланс суперечностей

Анотація

Мета статті полягає у дослідженні фешн-дизайну як носія гомеостатичного потенціалу культури у період трансформацій після постмодернізму. Методи дослідження. Для висвітлення впливу стабілізувальної ролі фешн-дизайну на розвиток культури у стані трансформацій застосований міждисциплінарний системний підхід з комбінуванням результатів предметного, історіографічного й морфологічного аналізів. Аналіз гомеостатичного потенціалу фешн-дизайну в результаті декомпозиції представлений послідовністю більш простих питань, розв’язання яких конкретизувало механізми реалізації цього потенціалу. Новизна результатів. Уперше механізм стабілізувального впливу фешн-дизайну на культуру охарактеризований у термінах «коливань вибору» метамодернізму. Тенденції метамодерну обмежують свободу вибору ідеї й теми колекції врахуванням естетичних орієнтирів сприйняття костюма цільовою групою користувачів, але підтримують динамічний баланс суперечностей традицій і новацій паралельним висвітленням у моделях костюма елементів культурної спадщини і елементів-носіїв тенденцій моди. Висновки. З позицій метамодернізму гомеостатичний вплив дизайн-творчості на розвиток культури інтерпретується у формі динамічної рівноваги суперечливих елементів культурної спадщини й елементів-носіїв тенденцій моди без впливу метанаративів модернізму, але з можливістю прояву наративів із загальнолюдськими гуманістичними устремліннями. Вибір фешн-дизайну для підтвердження його гомеостатичних властивостей в умовах культурних трансформацій надає дослідженню додаткової актуальності, адже, крім вкладу в теорію управління сталого розвитку фешн-дизайну, результати дослідження можуть бути використані в практиці проєктування для підвищення ефективності формування художнього образу особистості засобами костюма.

Біографія автора

Ірина Анатоліївна Гардабхадзе , Київський національний університет культури і мистецтв

Доцент

Посилання

Date, P., Ganesan, A., & Oates, T. (2017). Fashioning with Networks: Neural Style Transfer to Design Clothes. KDD ML4Fashion workshop. https://www.researchgate.net/publication/318814315_Fashioning_with_Networks_ Neural_Style_Transfer_to_Design_Clothes.

Gardabkhadze, I. A. (2019). Dyzain Posttsyfrovoho Periodu: Tendentsii i Perspektyvy [Design of Post-Digital Period: Trends and Prospects]. Tradytsii ta Novatsii u Vyshchii Arkhitekturno-Khudozhnii Osviti [Traditions and Novations of the Higher Architectonic and Art Education], 4, 7-14. http://dx.doi.org/10.33625/2409-2347-2019- 4-7-14 [in Ukrainian].

Gardabkhadze, I. A. (2020). Imidzh Osobystosti v Dyskursi Sotsialnoi Adaptatsii v Tsyfrovii ta Posttsyfrovii Fazakh Rozvytku Informatsiinoho Suspilstva [Personality Image in the Discourse of Social Adaptation in the Post- Digital Phase of Information Society]. Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Kultury [Visnyk of Kharkiv State Academy of Culture], 57, 79-90. https://doi.org/10.31516/2410-5333.057.06 [in Ukrainian].

Guseinov, A. A. (2017, May 18-20). Budushchee bez Budushchego [The Future without Future]. In Global'nyi mir: Sistemnye Sdvigi, Vyzovy i Kontury Budushchego, XVII Mezhdunarodnye Likhachevskie Nauchnye Chteniya [Global World: System Shifts, Challenges and Contours of the Future, XVII International Likhachev Scientific Readings] (pp. 63-66). Saint-Petersburg University of the Humanities and Social Sciences [in Russian].

Haievska, T. (2017). Informatsiine Suspilstvo – Blaho chy Prokliattia Suchasnoi Liudyny: Sviata-Symuliakry [Information Society – the Blessing or Anathema of Modern Man: Holidays-Simulacrums]. In V. M. Sudakova (Ed.), Novi Media v Suchasnomu Suspilstvi: Kulturolohichnyi Vymir [New Media in Modern Society: a Cultural Dimension] (pp. 293-323). Institute for Cultural Research of the National Academy of Arts of Ukraine [in Ukrainian].

Metamodern – Novyi Sposob Smotret' na Mir [Metamodern – a New Way of Looking at the World]. (2017, March 29). Newtonew. https://newtonew.com/culture/wow-metamodern [in Russian].

Rudrum, D., & Stavris, N. (Eds.). (2015). Supplanting the Postmodern: An Anthology of Writings on the Arts and Culture of the Early 21st Century. Bloomsbury Academic. https://www.bloomsbury.com/uk/supplanting-thepostmodern-9781501306884/.

Vlasov, V. G. (2012). Paraiskusstvoznanie i Istoricheskii Protsess [Paraarthistory and the Historical Process]. Arkhitekton: Izvestiya Vuzov [Architecton: Proceedings of Higher Education], 1(37), 28-36. http://archvuz.ru/2012_1/4/ [in Russian].

Vlasov, V. G. (2014). Istorizm Arkhitektury i Triada Vitruviya kak Metafora Dizain-Proektirovaniya [Historicism of Architecture and the Vitruvius Triad as a Metaphor for Design]. Arkhitekton: Izvestiya Vuzov [Architecton: Proceedings of Higher Education], 2(46), 5-19. http://archvuz.ru/2014_2/1/ [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-25

Як цитувати

Гардабхадзе , І. А. (2021). ГОМЕОСТАТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ФЕШН-ДИЗАЙНУ У ТРАНСФОРМАЦІЙНИХ ПРОЦЕСАХ СУЧАСНОЇ КУЛЬТУРИ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (44), 195–201. https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235429

Номер

Розділ

ДИЗАЙН