ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРУ КОВОРКІНГ-ЦЕНТРУ

Автор(и)

  • Ксенія Олександрівна Приходько Київський національний університет культури і мистецтв, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-7347-3226

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235433

Ключові слова:

коворкінг-центр; коворкінг-простір; дизайн; фізичний простір; інтер’єр

Анотація

Мета статті – виявити фактори впливу на розроблення дизайну інтер’єру коворкінг-центру в контексті
конструктивних характеристик робочого простору. Методологія дослідження. Застосовано аналітичний метод та
метод логіко-теоретичного аналізу з метою опрацювання й узагальнення наукової літератури; метод структурно-
функціонального та системного аналізу (для виявлення особливостей робочого простору, факторів впливу та специфіки
дизайну інтер’єру коворкінг-центру), метод теоретичного узагальнення. Наукова новизна. Досліджено характеристики
робочого простору в контексті специфіки розроблення дизайну інтер’єру коворкінг-центру; проаналізовано зв’язок
дизайну робочого простору коворкінг-центру з новаторським підходом до роботи та спілкування; виявлено, що рівень
розвитку технологій і зміна формату праці здійснює безпосередній вплив на характер фізичного простору робочого
місця, його функції, породжуючи новаторські типологічні форми; визначено особливості поєднання неформальних
та креативних просторів з функціональними просторами в межах типового коворкінг-центру. Висновки. Унікальність
фізичного простору коворкінг-центру вимагає від дизайнерів фокусування уваги на особливостях планування інтер’єру
з метою створення продуманого, приємного та ефективного простору нового формату офісного середовища відкритого
планування із вхідною платою, де робітники працюють відповідно до фундаментальних цінностей та етики спілкування,
що посприяє стійкому творчому процесу й максимізації потенціалу. Виявлено, що важливими елементами в процесі
розроблення дизайну інтер’єру коворкін-центру є такі фактори робочого простору, як відкритість, територіальність,
доступ до особистих кімнат, гнучкість, інклюзивність, доступність, відчуття психологічної підтримки користувачів
з боку простору й ін. Констатовано, що продуманий дизайн інтер’єрів коворкінг-центрів створює середовище, яке
надихає на ідеї та підвищує продуктивність.

Біографія автора

Ксенія Олександрівна Приходько , Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Berman, M. G., Jonides, J., & Kaplan, S. (2008). The Cognitive Benefits of Interacting with Nature. Psychological Science, 19(12), 1207-1212. https://doi.org/10.1111/j.1467-9280.2008.02225.x.

Brunia, S., & Hartjes-Gosselink, A. (2009). Personalization in Non-territorial Offices: a Study of Human Need. Journal of Corporate Real Estate, 11(3), 169-182. https://doi.org/10.1108/14630010910985922.

DeGuzman, G. V., & Tang, A. I. (2011). Working in the UnOffice: A Guide to Coworking for Indie Workers, Small Businesses, and Nonprofits. Night Owls Press LLC.

Di Risio, A. (2020, March 7). Global Coworking Growth Study 2020. Сoworking Resources. https://www.coworkingresources.org/blog/key-figures-coworking-growth.

Fuzi, A. (2015). Co-working Spaces for Promoting Entrepreneurship in Sparse Regions: the Case of South Wales. Regional Studies, Regional Science, 2(1), 462-469. https://doi.org/10.1080/21681376.2015.1072053.

Kaplan, S., Bardwell, L. V., & Slakter, D. B. (1993). The Museum as a Restorative Environment. Environment and Behavior, 25(6), 725-742. https://doi.org/10.1177/0013916593256004.

Kenline, C. (2012.). Defining a Culture: The Paradigm Shift Toward a Collaborative Economy. Indiana University Purdue University.

Kojo, I., & Nenonen, S. (2014). User Experience in an Academic Coworking Space: The Case of Aalto University's Design Factory. In P. A. Jensen (Ed.), Using Facilities in an Open World Creating Value for all Stakeholders, Proceedings of CIB Facilities Management Conference, Copenhagen (pp. 341-353). Technical University of Denmark.

Kolgashkina, V. A. (2015). Obshchestvenno-Zhilye Kompleksy S Integrirovannoi Delovoi Sostavlyayushchei [Public and Residential Complexes with an Integrated Business Component] [Abstract of PhD Dissertation]. Moscow Institute of Architecture (State Academy), Moscow [in Russian].

Orel, M. (2015). Working in Co-working Spaces: The Social and Economic Engagement of European Youth. In Perspectives on Youth, Vol. 2: Connections and Disconnection (pp. 133-139). Council of Europe.

Sanborn, B. E. (2015). Building Community through Coworking: a Case Study of Spatial Factors Affecting Member Satisfaction with Coworkspaces and Collaborative Activity [Master’s Thesis]. Cornell University, Ithaca, NY.

Sundsted, T., Jones, D., & Bacigalupo, T. (2009). I'm Outta Here: How Coworking is Making the Office Obsolete. NotanMBA Press.

Weijs-Perrée, M. W., Koevering, J. van de, Appel-Meulenbroek, R. A., & Arentze, T. (2019). Analysing User Preferences for Co-working Space Characteristics. Building Research & Information, 47(5), 534-548. https://doi.org/10.1080/09613218.2018.1463750.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-25

Як цитувати

Приходько , К. О. (2021). ДИЗАЙН ІНТЕР’ЄРУ КОВОРКІНГ-ЦЕНТРУ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (44), 214–220. https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235433

Номер

Розділ

ДИЗАЙН