ХУДОЖНІ ЗАСОБИ ВИРАЗНОСТІ В КОЛЕКЦІЯХ ОДЯГУ УКРАЇНСЬКИХ ДИЗАЙНЕРІВ 2009-2019 РОКІВ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235439Ключові слова:
дизайн; дизайн одягу; українські дизайнери; дизайнер; творчість; художні засоби; модаАнотація
Мета дослідження – виявити та проаналізувати найбільш характерні художні засоби виразності у творчих роботах українських дизайнерів одягу впродовж 2009–2019 років. Методи. У роботі використані загальнонаукові методи дослідження: аналіз, синтез та узагальнення художніх засобів виразності в дизайні одягу. Наукова новизна. Виявлені основні силуетні форми, основна колірна гама, види матеріалів, види декорування та оздоблення, види аксесуарів, що були притаманні творчим роботам українських дизайнерів одягу впродовж 2009–2019 років. Висновки. Здійснено аналіз творчості провідних українських дизайнерів одягу. Проаналізовано їх творчий доробок за останнє десятиліття, який уособив персональну манеру їх творчості. Аналіз моделей одягу здійснено за такими параметрами: силуетна форма, колірна гамма, види матеріалів, види декорування та оздоблення, аксесуари. Систематизовано художні засоби виразності, які використовувались українськими дизайнерами упродовж останніх десяти років. Виявлено спільні та відмінні риси, які притаманні творчості вітчизняних дизайнерів одягу. Візуальний аналіз колекцій за силуетною формою, колірною гаммою, матеріалами, декоруванням, оздобленням та аксесуарами виявив, що найбільш вживаним силуетом упродовж 2009–2019 років для українських дизайнерів одягу стала прямокутна форма; при виборі кольорової гами дизайнери віддавали перевагу трьом кольорам, а саме, бежевому, білому і чорному. До найбільш популярних матеріалів при виготовлені одягу можна віднести: трикотажні полотна, шкіру, шовкові легкі тканини. Серед найбільш поширених принципів декорування переважали авторські принти, вишивка, а серед конструктивних принципів декорування – складки та защіпи.
Посилання
Martyshchuk, M. V. (2014). Vyshyvka yak Skladova Dekoru Ukrainskoho Zhinochoho Avanhardnoho Odiahu [Embroidery as a Component of the Decor of Ukrainian Women's Avant-Garde Clothing]. Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Dyzainu i Mystetstv [Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts], 1, 72-75 [in Ukrainian].
Shandrenko, O. M. (2014). Styl yak Prezentatyvno-Normatyvnyi Vymir Komunikatsii Mody [Style as a Presentative- Normative Dimension of Fashion Communication]. Tradytsii ta Novatsii u Vyshchii Arkhitekturno-Khudozhnii Osviti [Traditions and Novations of the Higher Architectonic and Art Edukation], 4, 78-82 [in Ukrainian].
Tkanko, O. D. (2009). Mystetstvo Kostiumu v Ukraini Kintsia XX – Pochatku XXI Stolittia: Tendentsii, Shkoly, Natsionalna Spetsyfika [Costume Art in Ukraine at the End of the 20th – Beginning of the 21st Century: Tendencies, Schools, National Specificity] [PhD Dissertation]. Lviv National Academy of Arts [in Ukrainian].
Tkanko, Z. O. (2013). Nova Realnist Ukrainskoi Mody 1990-kh rr. [The New Reality of Ukrainian Fashion of the 1990s]. Visnyk Lvivskoi Natsionalnoi Akademii Mystetstv [Bulletin of Lviv National Academy of Arts], 24, 111-117.
Varyvonchyk, A. V. (2012). Ukrainskyi Tradytsiinyi Narodnyi Odiah yak Predmet Naukovoho Doslidzhennia [Ukrainian Traditional Folk Clothing as a Subject of Scientific Research]. Visnyk KNUKiM. Seriia: Mystetstvoznavstvo [Bulletin of KNUKiM. Series in Arts], 26, 41-51 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Шандренко Ольга Миколаївна, Кисельова Катерина Олександрівна, Радчук Олена Володимирівна
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.