ТРАНСФОРМАЦІЯ АНІМАЛІСТИЧНОГО ОБРАЗОТВОРЧОГО ТОВАРНОГО ЗНАКУ В КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ

Автор(и)

  • Тетяна Вікторівна Шрамко Київський національний університет культури і мистецтв, Україна https://orcid.org/0000-0002-1898-1826

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235444

Ключові слова:

товарний знак; графічний дизайн; анімалізм; символ; стилістика

Анотація

Мета статті – виявити особливості технічних і стилістичних змін анімалістичного образотворчого товарного знаку в процесі розвитку графічного дизайну XX – початку XXI ст. Методологія дослідження. Застосовано аксіологічний метод (з метою визначення значущості об’єкта дослідження для носіїв культури); методи семантичного й структурно- семантичного аналізу (для виявлення культурних сенсів анімалістичних образів товарних знаків); структурно- функціональний метод і метод сучасної герменевтики (для інтерпретації сенсів); еволюційний метод (для виявлення технічних і стилістичних змін анімалістичного образотворчого товарного знаку в історичній ретроспективі) та ін. Наукова новизна. Досліджено особливості технічних і стилістичних змін анімалістичних образотворчих товарних знаків у процесі розвитку графічного дизайну XX – початку XXI ст. на прикладі провідних світових автомобільних компаній; уточнено поняття «товарний знак»; проаналізовано культурні сенси анімалістичних образів товарних знаків «Ferrari», «Peugeot», «Jaguar» та «Lamborghini». Висновки. Виявлено, що трансформація анімалістичних образотворчих товарних знаків провідних автомобільних фірм насамперед залежить від змін корпоративного стилю, вимог ринкової кон’юнктури та маркетингових цілей. Вектор пошуку новаторських форм візуальної виразності товарного знаку відповідає актуальному стану графічного дизайну – його активний розвиток впливає на образотворчі якості товарних знаків, ускладнення інформаційної насиченості. Особливості подавання знакової інформації, характерні для певних історико-культурних періодів, у контексті еволюції анімалістичних товарних знаків проявилися в змінах їхньої стилістичної змістовності, практично не торкаючись символічного навантаження. Сьогодні в графічному дизайні товарних знаків активно використовуються візуальні репрезентації тварин, проте анімалістичні образи переважно позбавлені семантичної глибинності – вони тлумачаться зазвичай як щось тривіальне, котре здатне привернути увагу споживача, а внаслідок втрати прихованого сенсу образ тварини перетворюється на симулякр, який трансформується засобами графічного дизайну відповідно до вподобань масового споживача.

Біографія автора

Тетяна Вікторівна Шрамко , Київський національний університет культури і мистецтв

Аспірантка

Посилання

Adîr, G., Adîr, V., & Pascu, N. Е. (2012). Logo Design and the Corporate Identity. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 51, 650-654.

Chen, R., & Wang, M.-H. (2015). Brand Positioning Map: A Strategy Tool for Trademark Design. Journal of Management and Strategy, 6(1), 36-44. https://doi.org/10.5430/jms.v6n1p36.

Ivanenko, T. (2007). Proiavy Zoomorfnykh Motyviv u Suchasnomu Aktsydentnomu Shryfti [Manifestations of Zoomorphic Motifs in the Modern Accidental Font]. Visnyk Kharkivskoi Derzhavnoi Akademii Dyzainu i Mystetstv [Bulletin of Kharkiv State Academy of Design and Arts], 6, 59-65 [in Ukrainian].

Kazariezov, A., & Hal, A. (2011). Promyslova Vlasnist [Industrial Property]. Vydavnytstvo ChDU imeni Petra Mohyly [in Ukrainian].

Khramova, M. (2015). Semantika Zoomorfnykh Obrazov v Sovremennoi Evropeiskoi Kul'ture [Semantics of Zoomorphic Images in Modern European Culture] [Abstract of PhD Dissertation]. St. Petersburg State University of Culture and Arts, St. Petersburg [in Russian].

Mazurina, T. (2008). Dizain Otechestvennogo Tovarnogo Znaka: Simvolika i Stilistika [Design of a Domestic Trademark: Symbolism and Stylistics] [Abstract of PhD Dissertation]. All-Russian Research Institute of Technical Aesthetics (VNIITE), Moscow [in Russian].

Oxford Russian Mini Dictionary. (2006). Oxford University Press.

Ries, A., & Ries, L. (1998). The 22 Immutable Laws of Branding: How to Build a Product or Service into a World-Class Brand. HarperCollins.

Romanov, S. (2016). Tovarnyi Znak: Ponyatie i Vidy [Trademark: Concept and Types]. Tavricheskii Nauchnyi Obozrevatel' [Tavrichesky Scientific Observer], 12(17), pt. 2, 64-71. http://tavr.science/stat/2016/12/TNO-17-2.pdf [in Russian].

Shramko, T. (2019). Obrazni i Zobrazhalni Zasoby Suchasnoho Hrafichnoho Dyzainu, Inspirovani Khudozhnykamy Epokhy Modernizmu (na Prykladi Animalistychnykh Robit Frantsa Marka) [Figurative and Pictorial Means of Modern Graphic Design, Inspired by Artists of the Modern Era (on the Example of the Animalistic Works of Franz Marc)]. In N. Udris-Borodavko, A. Boltenkov, & O. Chystikov (Eds.), Dyzain-Osvita yak Haluz Kreatyvnykh Industrii [Design Education as a Branch of Creative Industries], Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference, Kyiv (pp. 260-265). KNUKIM Publishing [in Ukrainian].

Shul'ga, A. (2010). Tovarnye Znaki kak Sredstvo Individualizatsii Tovarov, Rabot, Uslug [Trademarks as a Means of Individualization of Goods, Works, Services]. Yurist [in Russian].

Stadul'skaya, N. (2013). Istoriya Vozniknoveniya Ponyatiya Trademark i Evolyutsiya Ponyatiya o Sobstvennosti v Angloyazychnoi Kul'ture [The History of the Emergence of the Concept of Trademark and the Evolution of the Concept of Property in the English-Speaking Culture]. Vestnik Chelyabinskogo Gosudarstvennogo Universiteta [Chelyabinsk State University Bulletin], 20(311). Filologiya. Iskusstvovedenie, 79, 92-97 [in Russian].

Uchenova, V., & Starykh, N. (2002). Istoriya Reklamy [Advertising History]. Piter [in Russian].

Yakovliev, M. (2008). Znakovi Obrazy Hrafichnoho Dyzainu v Systemi Vizualnoi Kultury [Iconic Images of Graphic Design in the System of Visual Culture]. Mystetstvoznavstvo Ukrainy [Arts of Ukraine], 9, 198-209 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-25

Як цитувати

Шрамко , Т. В. (2021). ТРАНСФОРМАЦІЯ АНІМАЛІСТИЧНОГО ОБРАЗОТВОРЧОГО ТОВАРНОГО ЗНАКУ В КОНТЕКСТІ ЕВОЛЮЦІЇ ГРАФІЧНОГО ДИЗАЙНУ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (44), 234–241. https://doi.org/10.31866/2410-1176.44.2021.235444

Номер

Розділ

ДИЗАЙН