АУДІОВІЗУАЛЬНИЙ КОНТЕНТ ДОКУДРАМИ ДЕРРІЛА ЗАНУКА «НАЙДОВШИЙ ДЕНЬ»

Автор(и)

  • Євгенія Олександрівна Морєва Академія мистецтв імені С. С. Прокоф’єва Таврійського Національного університету імені В. І. Вернадського, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-4342-7242
  • Андрій Олегович Маслов-Лисичкін Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна, Україна https://orcid.org/0000-0003-4679-7214

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247344

Ключові слова:

кіновиробництво, батальний фільм, аудіовізуальні засоби, знімальна група, акторський склад, Дерріл Занук, Друга світова війна

Анотація

Мета статті — визначити основні аудіовізуальні засоби в процесі кіновиробництва докудрами Дерріла Занука «Найдовший день». Роль батального кіно в культурі завжди була особливою, ці фільми формували свідомість поколінь. З огляду на розвиток вітчизняної кіноіндустрії в сучасних соціальних і політичних реаліях вони затребувані в нашому суспільстві, аналіз особливостей знімального процесу класичних зразків цього жанру з теоретичним узагальненням сприяє розумінню його драматургічної логіки. Методи дослідження. Для досягнення поставленої мети використано історичний підхід (для розкриття особливостей організації знімального процесу) та культурологічний підхід (посприяв виявленню чинників впливу соціокультурних процесів на кіновиробництво докудрами загалом, так і особливо складних її епізодів зокрема). Застосовано загальнонаукові та конкретнонаукові методи, зокрема: метод мистецтвознавчого аналізу (для виявлення ролі аудіовізуального контенту в драматургії сценарію та його впливу на ступінь емоційного сприйняття фільму) та метод теоретичного узагальнення (для підбиття підсумків дослідження). Наукова новизна полягає в тому, що вперше в українському мистецтвознавстві аналізуються особливості знімального процесу докудрами Д. Занука у виборі художніх засобів і практичній реалізації художнього задуму. Висновки. Докудрама Д. Занука «Найдовший день» — це унікальний кінопроєкт, який висвітлює події фатального дня Другої світової війни — 6 червня 1944 р. Рішення продюсера зняти чорно-білий фільм вплинуло на майбутнє кіноіндустрії. Сцени спеціальних операцій (захоплення мосту Пегас, висадка парашутистів, підрив залізниці учасниками французького опору) знімали вночі з використанням жорсткого світла для посилення контрасту. Вербальне наповнення фільму різними мовами є експериментальним, а залучення повсякденної лексики змінило сприйняття сценарної роботи. Випуск фільму прискорив занепад «Кодексу Гейза» та подальшу відмову від нього наприкінці 1960-х років. Практичне значення цього дослідження полягає в тому, що досвід Занука, описаний у статті, може бути корисним для сучасних режисерів, які знімають фільми про війну.

Біографії авторів

Євгенія Олександрівна Морєва , Академія мистецтв імені С. С. Прокоф’єва Таврійського Національного університету імені В. І. Вернадського, Київ, Україна

Кандидат мистецтвознавства

Андрій Олегович Маслов-Лисичкін , Київський національний університет культури і мистецтв, Київ, Україна

Старший викладач

Посилання

Basinger, J. (2003). The World War II Combat Film: Anatomy of a Genre. Wesleyan University Press.

Bird, G. R. (2011). Tourism, Remembrance and the Landscape of War [Doctoral Thesis, University of Brighton]. British library.

Bruner, K. P. (2013) The Role of Docudrama Films in American Public Memory: World War II as "The Good War" [Undergraduate Research Scholars Thesis, Texas A&M University]. The OAKTrust Digital Repository. https://oaktrust.library.tamu.edu/bitstream/handle/1969.1/148884/BRUNER-THESIS-2013.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Chinita, F. (2018). Redefining Melodrama: Saving Private Ryan as Male Weepie. In D. Roche (Dir.), Steven Spielberg, Hollywood Wunderkind and Humanist (pp. 165-184). Presses universitaires de la Méditerranée.

Edwards, S. (2016). 12 O'clock High and the Image of American Air Power, 1946-1967. In A. Froula & S. Takacs (Eds.), American Militarism on the Small Screen (pp. 46-62). Routledge.

Kurella, A. (2015). Cinematic Analysis: The Longest Day. Scribd. https://ru.scribd.com/document/310301857/Cinematic-Analysis-The-Longest-Day

Labate, S. (2013). Heterolingualism in Second World War Films. KU Leuven.

McCabe, D. (2018). The Cornelius Ryan Collection of World War II Papers. In F. Mehring, H. Bak, & M. Roza (Eds.), Politics and Cultures of Liberation: Media, Memory, and Projections of Democracy (pp. 309-318). Brill.

Rosa, K. M., & Rosa, J. M. (2018). To Kill or Not to Kill: Images of Violence and Cruelty in "Band of Brother". Revista Estudos Anglo-Americanos, 47, 194-209.

Sheffield, C. O. (2001). The War Film: Historical Perspective or Simple Entertainment [Master’s Thesis, University of Florida]. Fort Leavenworth.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-17

Як цитувати

Морєва , Є. О., & Маслов-Лисичкін , А. О. (2021). АУДІОВІЗУАЛЬНИЙ КОНТЕНТ ДОКУДРАМИ ДЕРРІЛА ЗАНУКА «НАЙДОВШИЙ ДЕНЬ». Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (45), 59–65. https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247344

Номер

Розділ

АУДІОВІЗУАЛЬНЕ МИСТЕЦТВО