ПРИЙОМИ ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОЇ РЕВЕРБЕРАЦІЇ У СУЧАСНІЙ ЗВУКОРЕЖИСУРІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247373Ключові слова:
штучна реверберація, «згорткова» реверберація, ревербераційний алгоритм, прийом використання штучної реверберації, плагін штучної ревербераціїАнотація
Мета статті полягає в систематизації основних сучасних прийомів використання реверберації у звукорежисурі. Для реалізації мети використано методи: системно-аналітичний, мистецтвознавчий та порівняльно-історичний. Наукова новизна полягає в уточненні класифікації та систематизації основних сучасних прийомів використання штучної реверберації, а також опануванні методичних засад штучної реверберації в процесі професійної підготовки. Основні результати і висновки дослідження. Еволюція цифрових технологій у галузі звукорежисури, запровадження ревербераційних алгоритмів сприяли активному використанню штучної реверберації, зокрема «згорткової» реверберації із найсучаснішим ревербераційним алгоритмом. У статті розглянуто прийоми штучної реверберації для створення звукової перспективи; для оброблення back-вокалу та дилею; для «пом’якшення» звучання певних партій музичних інструментів; для опрацювання різних однотипних сигналів; для оброблення партії соло з двома ефектами реверберації. Певні різновиди штучної реверберації використовувалися на різних етапах розвитку музичної індустрії. Сучасний стан розвитку програмного забезпечення дає змогу використовувати відразу декілька алгоритмів реверберації і створювати оригінальне звучання. Засвоєння здобувачами вищої освіти прийомів штучної реверберації доцільно розпочати з найпростіших ефектів із незначним варіюванням лише певних параметрів. Подальше опанування штучної реверберації варто здійснювати засобами програмного забезпечення (зокрема, з допомогою безплатних VST-плагінів) для цифрових звукових робочих станцій.
Посилання
Browne, S. (2001). Hybrid Reverberation Algorithm Using Truncated Impulse Response Convolution and Recursive Filtering [Abstract of a Master’s Research Project, University of Miami]. CiteSeerX. https://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.127.67&rep=rep1&type=pdf
Farnell, A. (2010). Designing Sound. The MIT Press.
Gibson, D. (2005). The Art of Mixing (2nd ed.). Artistpro.
Moulton, D. (2000). Total Recording. KIQ Productions.
Moylan, W. (2007). Understanding and Crafting the Mix: The Art of Recording (2nd ed.). Focal Press.
Owsinski, B. (1999). The Mixing Engineer’s Handbook. Artistpro.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Корякін Олексій Олексійович
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.