ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ДИСТАНЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В МУЗИЧНІЙ ОСВІТНІЙ ПРАКТИЦІ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247374Ключові слова:
музична освіта, інформаційно-комунікаційні технології (IКT), хор, хормейстерАнотація
Мета статті — проаналізувати можливості та перспективи дистанційних інформаційно-комунікаційних технологій та використання «хмарних» ресурсів в освітній практиці музикантів. Методи дослідження — вивчення літературних джерел з указаної тематики, узагальнення власного педагогічного досвіду в умовах дистанційної освіти, спостереження щодо результатів тих чи інших форм застосування інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) та хмарних технологій (Cloud Technology) в широкому спектрі освітянської сфери. Новизна статті — диференційований аналіз методів упровадження інформаційно-комунікативних технологій та Cloud Technology в навчальний процес музичної освітньої практики та висвітлення як проблемних, так і перспективних елементів цього процесу. Висновки. На основі аналізу методів застосування інформаційно-комунікативних онлайн-технологій робиться висновок, що вони не замінять безпосереднього контакту з викладачем, але можуть бути корисними як додаткові теоретично-практичні заняття, консультації, елементи контролю організації самосійної роботи студентів, засоби розширення комунікативних фахових можливостей, а також спонукати до пошуку нових креативних рішень на шляху реалізації художньої ідеї. Визначається роль нових форм презентації музичного продукту завдяки IКT технологіям, що підвищує інтерес до академічного хорового мистецтва.
Посилання
Afonina, O. S. (2012). Perspektyvy Vprovadzhennia Dystantsiinykh Kursiv z Muzykoznavstva u Navchalnyi Protses Natsionalnoi Akademii Kerivnykh Kadriv Kultury i Mystetstv. Visnyk Derzhavnoi Akademii Kerivnykh Kadriv Kultury i Mystetstv [State Academy of Managerial Staff of Culture and Arts Herald], 4, 85-88 [in Ukrainian].
Bondarenko, A. A. (2020). Dystantsiina Osvita Muzykantiv-Vykonavtsiv: Problemy ta Perspektyvy [Distance Education for Musicians-Performers: Problems and Perspectives]. Imidzh Suchasnoho Pedahoha [Image of the Modern Pedagogue], 3(192), 69-72. https://doi.org/10.33272/2522-9729-2020-3-69-72 [in Ukrainian].
FMM KNUKiM. (2021, January 23). Mizhnarodnyi Tvorchyi Onlain-Mist «Ukraina – Svit» Pamiati Mykoly Leontovycha, 21.01.2021 [International Creative Online Bridge "Ukraine – World" in Memory of Mykola Leontovych, 21.01.2021] [Video]. YouTube. https://youtu.be/ODdQ8uPcOkY [in Ukrainian].
Havrilova, L. H. (2017.). Spetsyfika Rozroblennia Dystantsiinykh Kursiv z Muzychno-Istorychnykh Dystsyplin [Specifics of the Development of Distance Courses for Musical-Historical Disciplines]. Informatsiini Tekhnolohii i Zasoby Navchannia [Information Technologies and Learning Tools], 58(2), 28-37. https://doi.org/10.33407/itlt.v58i2.1596 [in Ukrainian].
Horbatiuk, R. M., & Potapchuk, O. I. (2016). Metodychni Aspekty Zastosuvannia Khmarnykh Tekhnolohii v Osvitnomu Protsesi [Methodical Aspects of Application of Cloudy Technologies are in Educational Process]. Suchasni Informatsiini Tekhnolohii ta Innovatsiini Metodyky Navchannia u Pidhotovtsi Fakhivtsiv: Metodolohiia, Teoriia, Dosvid, Problemy [Modern Information Technology and Innovation Methodology of Education in Professional Training: Methodology, Theory, Experience, Problems], 47, 147-150 [in Ukrainian].
Kharuk, A. O. (2015, May 28-29). Metodyka Vykorystannia Khmarnoi Platformy Google Apps Education Edition v Osvitnomu Protsesi [Methods of Using the Google Apps Education Edition Cloud Platform in the Educational Process]. In Informatsiini Tekhnolohii – 2015 [Information Technologies – 2015], Proceedings of the II Ukrainian Conference of Young Scientists, Kyiv (pp. 83-84). Borys Grinchenko Kyiv University. http://elibrary.kubg.edu.ua/id/eprint/10055/1/A_Haruk_2015_05_25_konf_IS.pdf [in Ukrainian].
Kyiv Academic Anima Choir. (2021, January 22). M. Skoryk "Melodiia" / Vykonuie Akademichnyi Khor "ANIMA" [M. Skoryk "Melody" / Performed by the Academic Choir "ANIMA"] [Video]. YouTube. https://youtu.be/muCuEI8evn8 [in Ukrainian].
Oleksiuk, V. P. (2015). Zastosuvannia Virtualnykh Khmarnykh Laboratorii u Protsesi Pidhotovky Maibutnikh Uchyteliv Informatyky [The Use of Virtual Cloud Laboratories in the Training of Future Computer Science Teachers]. Naukovyi Chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 2: Kompiuterno-Oriientovani Systemy Navchannia, 15, 76-81 [in Ukrainian].
Toporivska, Ya. (2018). Khmarni Tekhnolohii u Navchalnii Diialnosti Maibutnikh Pedahohiv-Muzykantiv [Surface Technologies in Educational Activities of Future Music Academic Pedagogues]. Naukovi Zapysky Ternopilskoho Natsionalnoho Pedahohichnoho Universytetu imeni Volodymyra Hnatiuka. Seriia: Mystetstvoznavstvo [Scientific Issues of Ternopil Volodymyr Hnatiuk National Pedagogical University. Specialization: Art Studies], 2(39), 128-134 [in Ukrainian].
Vakaliuk, T. A. (2013, 1-2 November). Mozhlyvosti Vykorystannia Khmarnykh Tekhnolohii v Osviti [Possibilities of Using Cloud Technologies in Education]. Aktualni Pytannia Suchasnoi Pedahohiky [Current Issues of Modern Pedagogy], Proceedings of the International Scientific and Practical Conference, Ostroh (pp. 97-99). Helvetyka [in Ukrainian].
Vasylieva, L. (2017). Dosvid Formuvannia Hotovnosti Maibutnoho Vchytelia Muzychnoho Mystetstva do Vykorystannia Tekhnolohii Dystantsiinoho Navchannia [Experience in Forming the Readiness of Future Music Teachers to Use Distance Learning Technology]. Pedahohichni Nauky: Teoriia, Istoriia, Innovatsiini Tekhnolohii [Pedagogical Sciences: Theory, History, Innovative Technology], 7, 48-58 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Кречко Наталія Михайлівна

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.