РОЛЬ ОСВІТНІХ ПРОЦЕСІВ У ФОРМУВАННІ НОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ АЗЕРБАЙДЖАНСЬКОГО НАРОДНОГО СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ НА ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247397Ключові слова:
освіта, культура, хореографія, балет, мистецтво, сцена, танець, соціумАнотація
Мета статті полягає в дослідженні нових напрямків в хореографічній освіті на прикладі Бакинської хореографічної академії. Методологія дослідження спирається на метод історизму, для дослідження азербайджанського народного сценічного танцю в контексті визначеного історичного періоду розвитку азербайджанської культури. Більш того, розгляд діяльності Бакинської хореографічної академії під час дослідження корелюється з процесами, які відбуваються в сучасному Азербайджані. Метод історизму дозволяє виявити знакові з точки зору історичного процесу тенденції в розвитку азербайджанського народного сценічного танцю. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше зроблено дослідження сучасного функціонування азербайджанського народного танцювального мистецтва в XXI столітті. Новизна також визначається новим матеріалом, використаним в даній статті. Вперше систематично класифікуються параметри освітніх методів азербайджанського народного сценічного танцю — специфіка, сценічна реалізація, навчання, культурні взаємозв’язки. Висновки. Поряд з синтезом загального та спеціалізованого досвіду, накопиченого в рамках роботи Бакинської хореографічної академії, висуваються і інші параметри навчання. У статті підкреслюється участь студентів Бакинської хореографічної академії на сценах провідних театрів республіки, формує в них якості культурної і соціальної адекватності вимогам суспільства, контекста. Спеціальні знання хореографічного мистецтва, які обумовлюють подальшу продуктивну діяльність в рамках танцювального мистецтва, вигострюються на професійній сцені.
Посилання
Aliev, G. A. (2002). Khudozhestvennoe Tvorchestvo v Kontekste Vzaimodeistviya Kul'tur (na Materiale Khoreograficheskogo Iskusstva Azerbaidzhana) [Artistic Creativity in the Context of Interaction of Cultures: Based on the Material of the Choreographic Art of Azerbaijan] [Doctoral Dissertation, Russian Institute of Theatre Arts GITIS] [in Russian].
Amrakhova, A. (2015). Nauka bez Granits: Sbornik Statei k 15-letiyu Zhurnala "Musiqi Dünyası" [Science without Borders: Collection of Articles for the 15th Anniversary of the "Musiqi Dünyası" Magazine]. Kompozitor [in Russian].
Asafyev, B. (1974). O Balete [About Ballet]. Muzyka [in Russian].
Briske, I. E. (2007). Narodno-Stsenicheskii Tanets i Metodika Ego Prepodavaniya [Folk-Stage Dance and Teaching Methods]. Chelyabinsk State Academy of Culture and Arts [in Russian].
Gusev, G. P. (2002). Metodika Prepodavaniya Narodnogo Tantsa: Etyudy [Folk Dance Teaching Methodology: Etudes]. Vlados [in Russian].
Huseyli, B. (1966). Azerbaidzhanskaya Narodnaya Tantseval'naya Muzyka [Azerbaijan Folk Dance Music] [Abstract of PhD Dissertation, Baku Music Academy] [in Russian].
Nasirova, K. (2005). Balet "Tysyacha i Odna Noch'" F. Amirova [Ballet "A Thousand and One Nights" by F. Amirov]. Tekhsil NPP [in Russian].
Nepomnyashchikh, V. V. (2016). Russkaya Shkola Narodno-Stsenicheskogo Tantsa: Vozvrashchenie k Istokam [Russian School of Folk Stage Dance: a Return to the Origins]. Molodoi Uchenyi [Young Scientist], 20, 788-790 [in Russian].
Shikhlinskaya, L. (1996). Uzory Khoreograficheskikh Legend Azerbaidzhanskogo Baleta [Patterns of Choreographic Legends of Azerbaijani Ballet]. Azerbaidzhan [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Етері Джафарова
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.