РОЛЬ ОСВІТНІХ ПРОЦЕСІВ У ФОРМУВАННІ НОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ АЗЕРБАЙДЖАНСЬКОГО НАРОДНОГО СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ НА ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247397

Ключові слова:

освіта, культура, хореографія, балет, мистецтво, сцена, танець, соціум

Анотація

Мета статті полягає в дослідженні нових напрямків в хореографічній освіті на прикладі Бакинської хореографічної академії. Методологія дослідження спирається на метод історизму, для дослідження азербайджанського народного сценічного танцю в контексті визначеного історичного періоду розвитку азербайджанської культури. Більш того, розгляд діяльності Бакинської хореографічної академії під час дослідження корелюється з процесами, які відбуваються в сучасному Азербайджані. Метод історизму дозволяє виявити знакові з точки зору історичного процесу тенденції в розвитку азербайджанського народного сценічного танцю. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше зроблено дослідження сучасного функціонування азербайджанського народного танцювального мистецтва в XXI столітті. Новизна також визначається новим матеріалом, використаним в даній статті. Вперше систематично класифікуються параметри освітніх методів азербайджанського народного сценічного танцю — специфіка, сценічна реалізація, навчання, культурні взаємозв’язки. Висновки. Поряд з синтезом загального та спеціалізованого досвіду, накопиченого в рамках роботи Бакинської хореографічної академії, висуваються і інші параметри навчання. У статті підкреслюється участь студентів Бакинської хореографічної академії на сценах провідних театрів республіки, формує в них якості культурної і соціальної адекватності вимогам суспільства, контекста. Спеціальні знання хореографічного мистецтва, які обумовлюють подальшу продуктивну діяльність в рамках танцювального мистецтва, вигострюються на професійній сцені.

Біографія автора

Етері Джафарова, Бакинська хореографічна академія, Баку, Азербайджан

Докторантка

Посилання

Aliev, G. A. (2002). Khudozhestvennoe Tvorchestvo v Kontekste Vzaimodeistviya Kul'tur (na Materiale Khoreograficheskogo Iskusstva Azerbaidzhana) [Artistic Creativity in the Context of Interaction of Cultures: Based on the Material of the Choreographic Art of Azerbaijan] [Doctoral Dissertation, Russian Institute of Theatre Arts GITIS] [in Russian].

Amrakhova, A. (2015). Nauka bez Granits: Sbornik Statei k 15-letiyu Zhurnala "Musiqi Dünyası" [Science without Borders: Collection of Articles for the 15th Anniversary of the "Musiqi Dünyası" Magazine]. Kompozitor [in Russian].

Asafyev, B. (1974). O Balete [About Ballet]. Muzyka [in Russian].

Briske, I. E. (2007). Narodno-Stsenicheskii Tanets i Metodika Ego Prepodavaniya [Folk-Stage Dance and Teaching Methods]. Chelyabinsk State Academy of Culture and Arts [in Russian].

Gusev, G. P. (2002). Metodika Prepodavaniya Narodnogo Tantsa: Etyudy [Folk Dance Teaching Methodology: Etudes]. Vlados [in Russian].

Huseyli, B. (1966). Azerbaidzhanskaya Narodnaya Tantseval'naya Muzyka [Azerbaijan Folk Dance Music] [Abstract of PhD Dissertation, Baku Music Academy] [in Russian].

Nasirova, K. (2005). Balet "Tysyacha i Odna Noch'" F. Amirova [Ballet "A Thousand and One Nights" by F. Amirov]. Tekhsil NPP [in Russian].

Nepomnyashchikh, V. V. (2016). Russkaya Shkola Narodno-Stsenicheskogo Tantsa: Vozvrashchenie k Istokam [Russian School of Folk Stage Dance: a Return to the Origins]. Molodoi Uchenyi [Young Scientist], 20, 788-790 [in Russian].

Shikhlinskaya, L. (1996). Uzory Khoreograficheskikh Legend Azerbaidzhanskogo Baleta [Patterns of Choreographic Legends of Azerbaijani Ballet]. Azerbaidzhan [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-17

Як цитувати

Джафарова, Е. . (2021). РОЛЬ ОСВІТНІХ ПРОЦЕСІВ У ФОРМУВАННІ НОВИХ ТЕНДЕНЦІЙ АЗЕРБАЙДЖАНСЬКОГО НАРОДНОГО СЦЕНІЧНОГО ТАНЦЮ НА ПОЧАТКУ XXI СТОЛІТТЯ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (45), 211–217. https://doi.org/10.31866/2410-1176.45.2021.247397

Номер

Розділ

ХОРЕОГРАФІЧНЕ МИСТЕЦТВО