КОНТЕКСТ СЕРЕДОВИЩА У ТВОРЧОСТІ АННИ СИДОРЕНКО

Автор(и)

  • Катерина Гамалія Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-8982-2005
  • Наталія Лісова Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київ, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2490-113X

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.257947

Ключові слова:

Анна Сидоренко, ленд арт, українське сучасне мистецтво, мистецтво довкілля, контекст середовища

Анотація

Мета статті — дослідження діяльності сучасної львівської художниці Анни Сидоренко. Методологічною базою роботи є загальнонаукові принципи історизму та системного підходу. Джерелознавчий метод застосовано для виявлення умов, що вплинули на формування ідейних та філософських засад у процесі створення художницею ленд арт об’єктів; комплексний метод та метод аналізу — для визначення місця й значення творів у системі сучасного українського мистецтва. Результати. Зазначено, що навчання мисткині на відділенні станкової графіки Харківського художньо- промислового інституту позначилось на проєктах художниці графічною лінійністю та чіткістю просторового рішення (Седнів, 1992). Становлення власного методу мисткині розглянуто через аналіз творчого пошуку та реалізації задумів у проєктах напрямку ленд арт, зокрема, «Still Things» (Берлін, 1993), «Laboratorium» (Попрад, 1994) «Artslink» (Каліфорнія, 1998), «Land art in Gars am Kamp» (Хорн, 2004). Власні спостереження, участь у ленд арт заходах та інтерв’ю Анни Сидоренко дозволили виявити інтуїтивно-філософське підґрунтя у використанні художницею в композиціях історії місця події та символіки натуральних природних матеріалів. Відзначено, що дослідження творів А. Сидоренко сприяє виокремленню вітчизняного мистецтва довкілля на тлі міжнародного досвіду. Матеріали дослідження можуть бути задіяні в процесі викладання історії сучасного українського мистецтва, історії українського дизайну, історії садово-паркового мистецтва, під час проєктування зон відпочинку та оформлення паркового середовища. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше в мистецтвознавчий обіг введено аналіз творчого внеску Анни Сидоренко в мистецтво довкілля. Матеріали наукової розвідки заслуговують на особливу увагу, оскільки явище українського ленд арту на сьогодні є малодослідженим, а фахівці мистецтвознавства тільки шукають підходи та критерії до визначення його специфіки.

Біографії авторів

Катерина Гамалія, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури

доктор мистецтвознавства, доцент

Наталія Лісова, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, Київ, Україна

аспірантка

Посилання

Bevza, P., & Hidora, H. (Comps.). (2010). Mystetstvo dovkillia: Ukraina 1989–2010 [Art of the environment: Ukraine 1989–2010 [Album]. Sofiia-A [in Ukrainian].

Kokhan, N. (2019). Lend-art u konteksti suchasnoho landshaftnoho dyzainu [Land art in the context of modern landscape design] [PhD Dissertation, Kharkiv State Academy of Design and Arts] [in Ukrainian].

Sydorenko, A. (2021, May 25). Interview with Anna Sydorenko. Private archive of N. Lisova, Kharkiv [in Ukrainian].

Vysheslavskyi, H. (2008). Ukrainskomu lend-artu 36 rokiv! [Ukrainian land art is 36 years old!]. Halereia [Gallery], 3-4, 9-15 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-22

Як цитувати

Гамалія, К. ., & Лісова, Н. . (2022). КОНТЕКСТ СЕРЕДОВИЩА У ТВОРЧОСТІ АННИ СИДОРЕНКО. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (46), 13–17. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.257947

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВА