PR В ШОУ-БІЗНЕСІ: АКТУАЛЬНІ НАПРЯМИ ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.257966

Ключові слова:

шоу-бізнес, мистецтво, PR, шоу-піар, імідж, професійна освіта

Анотація

Мета статті — визначити та обґрунтувати основні напрями дослідження зв’язків з громадськістю в сучасному шоу-бізнесі. Методи дослідження. Використано як загальнонаукові (аналізу, синтезу, узагальнення тощо), так і спеціальні методи та підходи, інтегровані з різних наукових галузей: мистецтвознавства, менеджменту, педагогіки, психології. Таке розмаїття методів та підходів визначає міждисциплінарність дослідження. Результати. Шоу та відповідні технології сьогодні стали формою соціальних комунікацій, інструментом піару, а тому істотно впливають на смаки, інтереси, потреби глядачів, системно формуючи соціокультурні цінності та смисли, регулюючи низку запитів та процесів у суспільстві. Поміж основних напрямів дослідження PR в шоу-бізнесі ми виокремили такі: 1) чітке визначення цілей зв’язків з громадськістю в шоу-бізнесі, що найбільше опосередковано конкретною морфологічною складовою мистецтва, адже цілі, завдання, методи PR у сфері теле- , кіномистецтва, музичного виконавства тощо мають свої відмінності. 2) дослідження особливостей PR в різних художньо- мистецьких сферах; 3) вивчення особливостей роботи над іміджем артистів та акторів; 4) визначення основних компетентностей та дослідження різних аспектів підготовки майбутніх фахівців у сфері шоу-піару. Наукова новизна. Вперше в українському мистецтвознавстві здійснено системний аналіз, визначено та обґрунтовано актуальні напрями дослідження PR в шоу-бізнесі.

Біографія автора

Олена Хлистун, Київський національний університет культури і мистецтв

Доктор культурології, професор

Посилання

Black, S. (1990). Pablik rileishnz. Chto eto takoe? [Public relations. What is it?]. Modino-press [in Russian].

Black, S. (1998). Vvedenie v pablik rileishnz [Introduction to public relations]. Feniks [in Russian].

Hutsaliuk, K. (2014, May 19). Poniattia ta metody PRdiialnosti v ukrainskomu shou-biznesi [Concepts and methods of PR-activity in the Ukrainian show business]. Naukovyi Blog. Natsionalnyi Universytet "Ostrozka Akademiia". https://naub.oa.edu.ua/2014/ponyattyata-metody-pr-diyalnosti-v-ukrajinskomu-shou-biznesi [in Ukrainian].

Korolko, V. (2001). Pablyk Rileishnz. Naukovi Osnovy, Metodyka, Praktyka [Public relations. Scientific bases, methods, practice] (2nd ed.). Skarby [in Ukrainian].

Miller, Ph. L. (1983). [Review of the book P. T. Barnun Presents Jenny Lind: The American Tour of the Swedish Nightingale, by W. Porter Ware & Thaddeus C. Lockard Jr.]. American Music, 1(1), 78-80. https://doi.org/10.2307/3051579.

Otkydach, V. (2013). Estradnyi spiv i shou-biznes [Variety singing and show business]. Nova Knyha [in Ukrainian].

Poplavskyi, M. (2001). Shou-biznes: teoriia, istoriia, praktyka [Show business: theory, history, practice]. KNUKIM Publishing [in Ukrainian].

Skrypka, A. (2010). Shou-tekhnolohii yak forma sotsialnoi komunikatsii [Show technology as a form of social communication] [Abstract of PhD Dissertation, V. N. Karazin Kharkiv National University]. Central Scientific Library of V. N. Karazin Kharkiv National University [in Ukrainian].

Sukhostavets, D. (2018, January 18). Vymysel VS real'nost': Velichaishii shoumen i PR-menedzher Barnum [Fiction VS reality: The greatest showman and PR manager Barnum.]. Cedra. http://cedra.kiev.ua/2018/01/18/vymysel-vs-realnosti-velichajshij [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-22

Як цитувати

Хлистун, О. (2022). PR В ШОУ-БІЗНЕСІ: АКТУАЛЬНІ НАПРЯМИ ДОСЛІДЖЕННЯ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (46), 41–45. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.257966

Номер

Розділ

ТЕОРІЯ ТА ІСТОРІЯ МИСТЕЦТВА