PR В ШОУ-БІЗНЕСІ: АКТУАЛЬНІ НАПРЯМИ ДОСЛІДЖЕННЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.257966Ключові слова:
шоу-бізнес, мистецтво, PR, шоу-піар, імідж, професійна освітаАнотація
Мета статті — визначити та обґрунтувати основні напрями дослідження зв’язків з громадськістю в сучасному шоу-бізнесі. Методи дослідження. Використано як загальнонаукові (аналізу, синтезу, узагальнення тощо), так і спеціальні методи та підходи, інтегровані з різних наукових галузей: мистецтвознавства, менеджменту, педагогіки, психології. Таке розмаїття методів та підходів визначає міждисциплінарність дослідження. Результати. Шоу та відповідні технології сьогодні стали формою соціальних комунікацій, інструментом піару, а тому істотно впливають на смаки, інтереси, потреби глядачів, системно формуючи соціокультурні цінності та смисли, регулюючи низку запитів та процесів у суспільстві. Поміж основних напрямів дослідження PR в шоу-бізнесі ми виокремили такі: 1) чітке визначення цілей зв’язків з громадськістю в шоу-бізнесі, що найбільше опосередковано конкретною морфологічною складовою мистецтва, адже цілі, завдання, методи PR у сфері теле- , кіномистецтва, музичного виконавства тощо мають свої відмінності. 2) дослідження особливостей PR в різних художньо- мистецьких сферах; 3) вивчення особливостей роботи над іміджем артистів та акторів; 4) визначення основних компетентностей та дослідження різних аспектів підготовки майбутніх фахівців у сфері шоу-піару. Наукова новизна. Вперше в українському мистецтвознавстві здійснено системний аналіз, визначено та обґрунтовано актуальні напрями дослідження PR в шоу-бізнесі.
Посилання
Black, S. (1990). Pablik rileishnz. Chto eto takoe? [Public relations. What is it?]. Modino-press [in Russian].
Black, S. (1998). Vvedenie v pablik rileishnz [Introduction to public relations]. Feniks [in Russian].
Hutsaliuk, K. (2014, May 19). Poniattia ta metody PRdiialnosti v ukrainskomu shou-biznesi [Concepts and methods of PR-activity in the Ukrainian show business]. Naukovyi Blog. Natsionalnyi Universytet "Ostrozka Akademiia". https://naub.oa.edu.ua/2014/ponyattyata-metody-pr-diyalnosti-v-ukrajinskomu-shou-biznesi [in Ukrainian].
Korolko, V. (2001). Pablyk Rileishnz. Naukovi Osnovy, Metodyka, Praktyka [Public relations. Scientific bases, methods, practice] (2nd ed.). Skarby [in Ukrainian].
Miller, Ph. L. (1983). [Review of the book P. T. Barnun Presents Jenny Lind: The American Tour of the Swedish Nightingale, by W. Porter Ware & Thaddeus C. Lockard Jr.]. American Music, 1(1), 78-80. https://doi.org/10.2307/3051579.
Otkydach, V. (2013). Estradnyi spiv i shou-biznes [Variety singing and show business]. Nova Knyha [in Ukrainian].
Poplavskyi, M. (2001). Shou-biznes: teoriia, istoriia, praktyka [Show business: theory, history, practice]. KNUKIM Publishing [in Ukrainian].
Skrypka, A. (2010). Shou-tekhnolohii yak forma sotsialnoi komunikatsii [Show technology as a form of social communication] [Abstract of PhD Dissertation, V. N. Karazin Kharkiv National University]. Central Scientific Library of V. N. Karazin Kharkiv National University [in Ukrainian].
Sukhostavets, D. (2018, January 18). Vymysel VS real'nost': Velichaishii shoumen i PR-menedzher Barnum [Fiction VS reality: The greatest showman and PR manager Barnum.]. Cedra. http://cedra.kiev.ua/2018/01/18/vymysel-vs-realnosti-velichajshij [in Russian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Олена Хлистун
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.