СПЕЦИФІКА ХОРОВИХ ТВОРІВ ВІКТОРІЇ ПОЛЬОВОЇ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258625Ключові слова:
хор, хоровий стиль, Вікторія Польова, сонорика, мінімалізм, стиль, вербальний текст, драматургіяАнотація
Мета статті — проаналізувати специфіку хорових духовних творів української композиторки Вікторії Польової на прикладі «Світлих піснеспівів». Методологія дослідження особливостей хорового стилю мисткині потребує залучення аналітичного методу. Порівняльний метод необхідний для висвітлення характеру взаємозв’язку індивідуального творчого начала та попередньої мистецької хорової практики. Метод синтезу застосовується для виділення філософсько-естетичного підґрунтя творчості української композиторки. Результати. Хорові твори провідної української композиторки Вікторії Польової є визначним явищем у контексті сучасного вітчизняного та світового музичного мистецтва. Вони виступають у ролі своєрідного містка між традиціями минулого та сучасними композиторськими техніками. Вербальний текст надихає мисткиню на відповідне формування музичної тканини. Вибір канонічних текстів у духовних творах є ознакою творчого методу В. Польової. Фонізм хорового співу використовується для передачі сакральних та божественних образів. Звернення до традицій поліфонії доби Відродження, знаменного розспіву, сполучаються із сонорними комплексами, естетикою мінімалізму. Композиційно-фонічна архітектоніка спрямована на відтворення ідеї гармонії світу, яка втілюється засобами хорового звучання. Контрастне зіставлення різних образних сфер та тональностей є основою стилю композиторки, в якому немає місця драматизму та конфліктності. Колористика гармонічних вертикалей утворюється як результат логіки поліфонічного розгортання окремих вокальних шарів. Наукова новизна полягає у висвітленні специфіки хорових творів Вікторії Польової, виокремленні стильових домінант її творчого методу.
Посилання
Kuzyk, V. (2018). Polova Viktoriia Valeriivna. In H. Skrypnyk (Ed.), Ukrainska muzychna entsyklopediia [Ukrainian Music Encyclopedia] (Vol. 5, pp. 336-339). Rylsky Institute of Art Studies, Folklore and Ethnology [in Ukrainian].
Lihus, O., & Lihus, V. (2018). Problema styliu v muzykoznavchykh doslidzhenniakh: dosvid systematyzatsii [The problem of style in the musicological studies: experience of systematisation]. Molodyi vchenyi [Young scientist], 1(53), 673-676 [in Ukrainian].
National Union of Composers of Ukraine. (2018). Khorova symfoniia na kanonichni teksty “Svitli pisnespivy” u 15-ty chastynakh dlia solistiv ta mishanoho khoru a sarrella Viktorii Polovoi [Choral symphony on canonical texts “Light Songs” in 15 parts for soloists and mixed choir a cappella by Viktoriia Polova]. Taras Shevchenko National Prize Committee of Ukraine. http://surl.li/bfxix [in Ukrainian].
Pertsova, N., Horobets, V., & Hrytsenko, V. (2017). Spetsyfika ukrainskoi khorovoi literatury na prykladi tvorchosti L. Dychko, V. Stepurka, V. Polovoi: tradytsii ta novatorstvo [Specificity of Ukrainian choral literature at the example of creativity L. Dychko, V. Stepurko, V. Polova: traditions and novelty]. Molodyi vchenyi [Young scientist], 1(51), 614-617 [in Ukrainian].
Polova, V. (2019a, January 28). Viktoria Polova: "Koly v tebe potrapliaie muzyka, bilshe ne vidchuvaiesh boliu" [Viktoria Polova: "When you get music, you no longer feel pain"] (O. Naidiuk, Interviewer). Karabas Live. https://karabas.live/polyova-interview-2019/ [in Ukrainian].
Polova, V. (2019b, December 16). "Vynnyi": Interviu z kyivskym kompozytorom Viktoriieiu Polovoiu ["Guilty": Interview with Kyiv composer Viktoria Polova] (D. Desiateryk, Interviewer). Interviu z Ukrainy. https://rozmova.wordpress.com/2019/08/09/viktoriya-polova/ [in Ukrainian].
Prykhodko, O. (2017). Khorova muzyka a cappella druhoi polovyny XX – pochatku XXI st.: teoretychne osmyslennia i vykonavski pidkhody [Choral music a cappella of the second half of the 20th – beginning of the 21st century: theoretical understanding and performance approaches] [PhD Dissertation, Ukrainian National Tchaikovsky Academy of Music] [in Ukrainian].
Schopenhauer, A. (1992). Sobranie sochinenii v pyati tomakh: T. 1. Mir kak volya i predstavlenie [Collected works in five volumes: Vol. 1. The World as Will and Representation] (Yu. Aikhenvald, Trans.). Moskovskii klub [in Russian].
Tormakhova, A. (2009). Filosofiia muzyky v konteksti yevropeiskoi muzychnoi kultury XIX–XX st. [Philosophy of music in the context of European musical culture of the 19th–20th centuries] [PhD Dissertation, Taras Shevchenko National University of Kyiv] [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Наталія Регеша
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.