ВІРТУАЛЬНИЙ ХОР: СУТНІСТЬ ЯВИЩА ТА ПОНЯТТЯ

Автор(и)

  • Оксана Сухецька Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Умань, Україна, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-2425-4745

DOI:

https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258627

Ключові слова:

віртуальний хор, диригент віртуального хору, артист віртуального хору, віртуальність, хор, мультитрекове аудіоредагування, багатоканальне зведення

Анотація

Мета дослідження — експлікувати концепт «віртуальний хор» через аналіз його складових у межах єдиного цілого. Методи: емпіричний, аналітичний, музикознавчий комплексний. Це дослідження здійснювалося в процесі спостереження та аналізу всіх етапів створення віртуальних проектів із позиції керівника, а також — з точки зору артиста віртуальних хорів під керівництвом різних диригентів (міжнародний досвід). Головні результати і висновки дослідження визначають сутність явища віртуального музикування як новітнього жанру в галузі хорової творчості синтез-формату; спонукають до подальших наукових розвідок у вказаному напрямі, зокрема вивчення понять «диригент віртуального хору» й «артист віртуального хору/віртуальний хорист». Виявлено новітні підходи до створення хорового ансамблю та хорового строю, що вимагають від хормейстера нових компетентностей, серед яких навички аудіоредагування та багатоканального зведення. Також у контексті першого виду віртуальної реальності розглянуто хоровий ансамбль та хоровий стрій як елементи хорового звучання, які штучно створюються сучасними інформаційними технологіями, зокрема комп`ютерною технікою. Наукова новизна полягає в розкритті поняття «віртуальний хор» та виявленні змінного й незмінного в діяльності реального та віртуального хорового колективу: від репетицій до концертного виконання. Висвітлення трансформацій, яких зазнає процес утворення важливих елементів хорового звучання, зокрема хоровий ансамбль та хоровий стрій в умовах віртуальної реальності, та аналіз ідентифікованих змінних категорій визначають новітні підходи до підготовки хормейстера, до його майбутньої професійної діяльності. Результати проведених наукових розвідок можуть відображатися в оновлених освітніх програмах підготовки хорових диригентів у закладах вищої освіти.

Біографія автора

Оксана Сухецька, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Умань, Україна

старший викладач

Посилання

Batovska, O. (2019). Suchasne akademichne khorove mystetstvo a cappella yak systemnyi muzychnovykonavskyi fenomen [Contemporary academic choral art a cappella as a systemic musicalperforming phenomenon] [Doctoral Dissertation, Odessa National A.V. Nezhdanova Academy of Music].

Bondar, Ye. (2019). Khudozhno-stylovyi syntez yak fenomen suchasnoi khorovoi tvorchosti [Artistic and stylistic synthesis as a phenomenon of modern choral creative work]. Astroprynt.

Chesnokov, P. (1961). Khor i upravlenie im [Choir and its management] (3rd ed.). Gosudarstvennoe muzykal'noe izdatel'stvo.

Fancourt, D., & Steptoe, A. (2019, April 10). Present in Body or Just in Mind: Differences in Social Presence and Emotion Regulation in Live vs. Virtual Singing Experiences. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00778

Fedchenko, O. (2018, July 16). "Virtualni khory" Erika Vaitekera [Eric Whitaker's "Virtual Choirs"]. Muzyka [Music]. http://mus.art.co.ua/virtualni-horyerika-vajtekera/

Holovakha, Ye. I. (2014). Kolektyv [Collective]. In Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine]. Institute of Encyclopedic Research of National Academy of Sciences of Ukraine. http://esu.com.ua/search_articles.php?id=5525

Interkultur. (2020, May 14). Interkultur’s First Online Choir Competition. https://www.interkultur.com/newsroom/interkultur-news/details/news/interkulturs-first-online-choir-competition/

Krasnoshchekov, V. (1969). Voprosy khorovedeniya [Choral Studies]. Muzyka.

Lukianets, V. (2005). Virtualnist [Virtuality]. In Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine]. Institute of Encyclopedic Research of National Academy of Sciences of Ukraine. http://esu.com.ua/search_articles.php?id=34727

Pigrov, K. (1964). Rukovodstvo khorom [Choir leadership]. Muzyka.

Shynkaruk, V. (Ed.). (2002). Virtualnist [Virtuality]. In Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical Encyclopedic Dictionary] (pp. 92-93). Abrys.

Sokolov, V. (1967). Rabota s khorom [Work with the choir]. Muzyka.

Sukhetska, O. (2021). Virtualnyi khor: okremi pytannia teorii i praktyky (do postanovky problemy [Virtual choir: certain issues of theory and practice (to the statement of the problem)]. Muzychne mystetstvo i kultura [Music Art and Culturе], 1(32), 392-402. https://doi.org/https://doi.org/10.31723/2524-0447-2021-32-1-29

Tarapata-Bilchenko, L. (2019). Onlain-kolaboratsii yak tekhnolohii muzychnoi tvorchosti u kulturi maibutnoho [Online collaborations as technologies of musical creative work in the culture of the future]. Nauchnyi vzglyad v budushche [Scientific look into the Future], 15(2), 122-126. https://doi.org/10.30888/2415-7538.2019-15-02-032

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-22

Як цитувати

Сухецька, О. . (2022). ВІРТУАЛЬНИЙ ХОР: СУТНІСТЬ ЯВИЩА ТА ПОНЯТТЯ. Вісник КНУКіМ. Серія «Мистецтвознавство», (46), 138–144. https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258627

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО