ВІРТУАЛЬНИЙ ХОР: СУТНІСТЬ ЯВИЩА ТА ПОНЯТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.31866/2410-1176.46.2022.258627Ключові слова:
віртуальний хор, диригент віртуального хору, артист віртуального хору, віртуальність, хор, мультитрекове аудіоредагування, багатоканальне зведенняАнотація
Мета дослідження — експлікувати концепт «віртуальний хор» через аналіз його складових у межах єдиного цілого. Методи: емпіричний, аналітичний, музикознавчий комплексний. Це дослідження здійснювалося в процесі спостереження та аналізу всіх етапів створення віртуальних проектів із позиції керівника, а також — з точки зору артиста віртуальних хорів під керівництвом різних диригентів (міжнародний досвід). Головні результати і висновки дослідження визначають сутність явища віртуального музикування як новітнього жанру в галузі хорової творчості синтез-формату; спонукають до подальших наукових розвідок у вказаному напрямі, зокрема вивчення понять «диригент віртуального хору» й «артист віртуального хору/віртуальний хорист». Виявлено новітні підходи до створення хорового ансамблю та хорового строю, що вимагають від хормейстера нових компетентностей, серед яких навички аудіоредагування та багатоканального зведення. Також у контексті першого виду віртуальної реальності розглянуто хоровий ансамбль та хоровий стрій як елементи хорового звучання, які штучно створюються сучасними інформаційними технологіями, зокрема комп`ютерною технікою. Наукова новизна полягає в розкритті поняття «віртуальний хор» та виявленні змінного й незмінного в діяльності реального та віртуального хорового колективу: від репетицій до концертного виконання. Висвітлення трансформацій, яких зазнає процес утворення важливих елементів хорового звучання, зокрема хоровий ансамбль та хоровий стрій в умовах віртуальної реальності, та аналіз ідентифікованих змінних категорій визначають новітні підходи до підготовки хормейстера, до його майбутньої професійної діяльності. Результати проведених наукових розвідок можуть відображатися в оновлених освітніх програмах підготовки хорових диригентів у закладах вищої освіти.
Посилання
Batovska, O. (2019). Suchasne akademichne khorove mystetstvo a cappella yak systemnyi muzychnovykonavskyi fenomen [Contemporary academic choral art a cappella as a systemic musicalperforming phenomenon] [Doctoral Dissertation, Odessa National A.V. Nezhdanova Academy of Music].
Bondar, Ye. (2019). Khudozhno-stylovyi syntez yak fenomen suchasnoi khorovoi tvorchosti [Artistic and stylistic synthesis as a phenomenon of modern choral creative work]. Astroprynt.
Chesnokov, P. (1961). Khor i upravlenie im [Choir and its management] (3rd ed.). Gosudarstvennoe muzykal'noe izdatel'stvo.
Fancourt, D., & Steptoe, A. (2019, April 10). Present in Body or Just in Mind: Differences in Social Presence and Emotion Regulation in Live vs. Virtual Singing Experiences. Frontiers in Psychology. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.00778
Fedchenko, O. (2018, July 16). "Virtualni khory" Erika Vaitekera [Eric Whitaker's "Virtual Choirs"]. Muzyka [Music]. http://mus.art.co.ua/virtualni-horyerika-vajtekera/
Holovakha, Ye. I. (2014). Kolektyv [Collective]. In Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine]. Institute of Encyclopedic Research of National Academy of Sciences of Ukraine. http://esu.com.ua/search_articles.php?id=5525
Interkultur. (2020, May 14). Interkultur’s First Online Choir Competition. https://www.interkultur.com/newsroom/interkultur-news/details/news/interkulturs-first-online-choir-competition/
Krasnoshchekov, V. (1969). Voprosy khorovedeniya [Choral Studies]. Muzyka.
Lukianets, V. (2005). Virtualnist [Virtuality]. In Entsyklopediia Suchasnoi Ukrainy [Encyclopedia of Modern Ukraine]. Institute of Encyclopedic Research of National Academy of Sciences of Ukraine. http://esu.com.ua/search_articles.php?id=34727
Pigrov, K. (1964). Rukovodstvo khorom [Choir leadership]. Muzyka.
Shynkaruk, V. (Ed.). (2002). Virtualnist [Virtuality]. In Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical Encyclopedic Dictionary] (pp. 92-93). Abrys.
Sokolov, V. (1967). Rabota s khorom [Work with the choir]. Muzyka.
Sukhetska, O. (2021). Virtualnyi khor: okremi pytannia teorii i praktyky (do postanovky problemy [Virtual choir: certain issues of theory and practice (to the statement of the problem)]. Muzychne mystetstvo i kultura [Music Art and Culturе], 1(32), 392-402. https://doi.org/https://doi.org/10.31723/2524-0447-2021-32-1-29
Tarapata-Bilchenko, L. (2019). Onlain-kolaboratsii yak tekhnolohii muzychnoi tvorchosti u kulturi maibutnoho [Online collaborations as technologies of musical creative work in the culture of the future]. Nauchnyi vzglyad v budushche [Scientific look into the Future], 15(2), 122-126. https://doi.org/10.30888/2415-7538.2019-15-02-032
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Оксана Сухецька
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автор зберігає авторські права на статтю та одночасно надає журналу право її першої публікації на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License.
Користувачі можуть вільно переглядати, читати, завантажувати статті з науковою та навчальною метою; поширювати їх, обов’язково зазначаючи авторство.
Автор опублікованої статті має право поширювати інформацію про неї та розміщувати посилання в електронному репозитарії закладу вищої освіти/установи.